Artic, ga naar je eigen factuurpagina en je zal zien dat daar ook voor de maand april 0,00 euro staat.
Wat winkelcentrum zegt is helemaal niet zo onlogisch!
Als een verkoper die jaar in jaar uit verkoopt via ebay en dan plots één maand niet actief was, dan is het inderdaad beter om een 0,00 euro factuur in zijn boekhouding op te nemen want bij een eventuele grondige belastings- of BTW-controle zal men er snel uit halen dat er één factuur niet in zit en dan mag jij het uitleggen...
Efkes de pc openen en aantonen dat je die maand geen activiteiten had, is niet zo evident hoor.
Ebay-facturen zijn op de site immers slechts beperkt in tijd consulteerbaar via de site (1,5 jaar) en de controles kunnen soms langer dan 5 jaar op zich laten wachten...
Denk je dat de controleurs dan efkes de telefoon zullen nemen en ebay bellen om na te gaan of de verkoper zijn verhaal wel klopt?
Nee hoor want daar is een gerechtelijke vordering voor nodig en dit hebben ze niet zomaar hé?
Nee, de verkoper zal het zelf mogen uitleggen, desnoods gedurende uren, telkens opnieuw die ene vraag: waar is die factuur van die ene maand???
Ik kan je verzekeren, controles zijn geen lachedingetjes hoor. Jaren terug had ik ooit met een belastingscontroleur (toen werkte ik nog louter als bediende met aangifte van de werkelijke beroepskosten in plaats van het wettelijke forfait).
De dame in kwestie ging in discussie over de kilometerstand van mijn auto en geloofde me niet. Ik zei haar meerdere malen dat ze - indien ze me niet geloofde - best mee kwam tot aan mijn auto die beneden op de parking stond.
Dit bleek niet nodig maar toch kreeg ik heb daar uiteindelijk 3 uur gezeten en ik kreeg de vraag wel 5 keer terug gesteld...
Maar ja, wat wij jou ook proberen duidelijk te maken, er zal wel steeds weer een repliek komen waarmee je denkt je gelijk te halen zeker?