op 14-09-2010 22:34
Zoals de titel van dit draadje zegt. Hoe maak ik een PayPalmicropayment rekening aan.
Gewone rekening:
3,4% + € 0,35 (bv. € 18 * 3,4% + 0,35 = € 0,97)
Micropayment:
5% + € 0,05 (bv. 18 * 5% + € 0,05 = € 0,95)
Heb ik me hier op het verkeerde been laten zetten. Overal las ik dat micropayments slechts interessant zijn tot een bedrag van max € 10. Blijkbaar ligt de grens op 19 euro. Alles goedkoper voordeliger via micropayments.
Hoe maak ik zo'n account aan?
Zoals gewoonlijk vind ik in de hulppagina's van PayPal niets terug of leiden de links naar pagina's die niet meer bestaan X-(
op 14-09-2010 23:13
op 15-09-2010 00:35
Thx, maar die pagina had ik al gevonden. Als ik me wil inschrijven krijg ik de melding dat mijn bestaande PayPalrekening zal overgezet worden.
Dat wil ik niet. Ik wil een nieuwe account creëren voor kleine betalingen. Een nieuwe PayPalaccount creëren is maar 5 minuten werk. Ik kan kan alleen niet vinden waar ik deze naar een micropayment rekening kan omvormen.
op 15-09-2010 00:38
Mijne euro valt net.
Ik denk dat ik eerst een nieuwe paypalaccount moet aanmaken en dan deze nieuwe omzetten naar een micropayment-account.
Ik zal voor alle zekerheid PayPal zelf eens contacteren.
op 15-09-2010 00:54
op 15-09-2010 07:20
Ook rekening houden dat met bij dit tweede PayPal account, buiten dat men een verschillend e-mail adres nodig heeft, ook niet dezelfde creditcard en gekoppelde bankrekening kan gebruiken.
-- Bewerkt door hughwitte om 15 Sep 2010 7:22 CESTop 15-09-2010 08:19
Een 2-tal maanden geleden wou ik mijn account laten omzetten naar micropayment tot ik besefte dat je daarna geen grote bedragen kan ontvangen want grote bedragen zijn geen 'micro' , er staat nergens een limiet vermeld van hoeveel je kan ontvangen op die account dus voorlopig laten voor wat het is tot er door paypal duidelijke uitleg verschaft wordt B-) .
op 15-09-2010 09:45
op 15-09-2010 09:51
Ik gebruik de micropayment echter zelf niet meer omdat het me uiteindelijk meer ging kosten dan een gewone rekening, gewoon omdat je het koopgedrag van je kopers niet in de hand hebt en ze vaak meerdere stuks tegelijk kopen.
Vaak betalen ze dan ook nog eens zeer snel met Paypal waardoor je geen tijd krijgt om het mailadres aan te passen naargelang de specifieke situatie.
OK, ik zou kunnen terugstorten en vragen om op een andere rekening te storten maar dit zou me heel wat extra werk kosten en vragen oproepen bij kopers.
Ik zie dit nu al wanneer bvb iemand 3 artikels koopt en ze alle drie apart betaalt via PayPal.
In dergelijk geval verwittig ik de koper dat ik ga annuleren en een nieuwe "factuur" ga sturen maar dan zie je vaak de twijfelreacties bij kopers...
op 16-09-2010 00:06
Lap, ik heb al door dat die micropayments niets gaan oplossen.
Ebay zou beter stoppen om ons PayPal door ons strot te rammen. Van de week had ik een koper die me via PayPal betaalde en dan vroeg om te komen afhalen.
Ik heb vriendelijk gevraagd of hij het erg zou vinden als ik zijn betaling zou terugstorten en hij me cash zou betalen bij afhaling. Gelukkig vond hij dit geen probleem. Die zal waarschijnlijk raar opgekeken hebben dat ik dit vroeg. Ik wist verdomd goed waarom ik dit deed.
Enfin, diegenen die PayPal (moeten) gebruiken weten wel waarom. Ik ga de mensen hier op geen slechte ideeën brengen.