Sedert ik proffesioneel verkoop merk ik toch veel onreerlijkheden tegenover een partiklukiere verkoper.
Ik heb nu onlangs een handtas verkocht, met verzendkost (26 euro verzending naar Duitsland) 71 euro. Die mevrouw was kontent en geeft een positieve feedback gegeven.
Nu krijg ik een mailtje dat de handtas te zwaar is !!!! en dat ze zal terugsturen.
Als die mevrouw (wat ik verwacht) nu ook nog eens die 71 euro zal claimen via paypal ben ik 26 euro kwijt aan die verzendkost.
Heb vorige week ook al 26 euro kwijtgespeeld van iemand die verklaarde z'n munten niet ontvangen te hebben, dus munten kwijt en geld kwijt !
Ik heb er zo een beetje m'n buik van vol over het feit kopers overbeschermd worden en ik eigenlijk als eerlijke verkoper nog weinig rechten overhoud.
Dus, graag raad, wat moet ik doen? M'n zakelijke account opgeven en terug "prive" verkopen. Geen teruggave beleid waar wij wel verplichtingen hebben, GEEN paypal betalingen aanvaarden die wij WEL verplicht zijn als zakelijke verkoper !
Ik ben een beetje teleurgesteld.
Johan