annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper koopt niet Franstalige DVD

Een Franstalige koper koopt deze box:


 


http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=251279917644


 


De aanbieding is volledig in het Nederlands. En in de DVD eigenschappen staat nergens dat er Franse taal aanwezig is.


Ondanks een voorvermoeden dat het verkeerd zou lopen heb ik de koper niet gecontacteerd om te vragen of hij wel Engels of Nederlands kan, dat kan bij sommigen onbeleefd overkomen...


Nu is de box aangekomen en krijg ik een bericht dat ze zich vergist heeft, er is geen Frans. Ik vraag of de box nog in plastic is, tenslotte de taal info staat op de buitenkant... Nee de plastic is er af, bij het bekijken van de DVD's kwam ze tot de constatering.


Ze wil de box terugsturen op haar kosten, maar deze box is zonder plastic natuurlijk een tweedehandsproduct en krijg ik waarschijnlijk niet meer tegen kostprijs verkocht. 


Kan ik deze terugzending weigeren? Ja dat kan ik, de wet zegt dat de retour in originele staat moet zijn wat niet het geval is.


De schrik is nu de rode bol en de lage sterren, maar kan eBay deze in dit geval annuleren want ik ben in mijn recht.

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Koper koopt niet Franstalige DVD

Tja, "in de originele verpakking" is natuurlijk wel tweezijdig... uiteraard kon de koper op de verpakking zien dat de Franse taal niet beschikbaar was, maar wat doe met een DVD die niet werkt of, zoals ik al heb voorgehad, in een totaal andere taal is dan werd aangegeven? Dat kan je pas weten nadat je hem hebt uitgepakt en hem bekijkt. Idem dito met electronische toestellen, als je ze niet uitpakt en ze niet probeert weet je ook niet of het werkt zoals het hoort.... nuja, in jouw geval lijkt het me wel dat je de wet aan jouw kant hebt.


Ik denk dan ook, dat in dit geval van een rode bol nu, (mss via een grote discussie) Ebay die zal verwijderen hoor.

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Koper koopt niet Franstalige DVD

Natuurlijk kon de koper liegen en zeggen dat een bepaalde DVD niet werkt, en een terugbetaling vraagt... echter vragen kopers 99% van de tijd een vervanging. Zij die een terugbetaling vragen vallen meestal door de mand als oplichters. Een defecte DVD wordt altijd vervangen tenzij deze niet meer verkrijgbaar is dan volgt er een terugbetaling in verhouding met de box (als bv. 1 DVD niet werkt van één grote box met 40 DVD's stel ik een omruiling voor of een deelse terugbetaling, velen kiezen voor een deelse terugbetaling).


De conclusie is dus weer de bevestiging van een vooroordeel, dat je Franstalige kopers moet contacteren die een niet-Franstalig product kopen. 


Voor de rest dek ik mij altijd volledig in met een correcte objectbeschrijving, de origine, de regio en de taal van de hoes, en de correcte objectafbeelding. Er is dan ook nog nooit iemand geweest die heeft geklaagd over een hoes in het Engels of Duits of Spaans als dit gewoon zo ook staat aangegeven. 


Ik zal deze retour waarschijnlijk weer wel accepteren en de originele verzendkosten en de retourkosten (ik zal zelf wel een taxipost retourlabel doorsturen dat goedkoper is) van het terug te storten bedrag aftrekken en dan is ze 10,60 euro kwijt voor deze vergissing.

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Koper koopt niet Franstalige DVD

Ja, een mens komt wat tegen en terugbetalen of ruilen... tja, als het product niet meer beschikbaar is, maar ruilen lijkt me idd meer aangewezen. Zo kocht ik ooit een DVD van Barbie, origineel Engels en Nederlands gesproken, bij het afspelen bleek dat het Nederlands geen Nederlands maar Noors was... uiteraard breng je die terug naar de winkel, waar we er allemaal hard mee gelachen hebben en ging ik huiswaarts met een goed exemplaar. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, maar in jouw geval ligt het probleem natuurlijk anders en dat had idd vermeden kunnen worden als de koper beter had opgelet. Meer dan waarschijnlijk heeft ze, zoals zovelen, niet eens de aanbieding gelezen en voelt ze zich nu bedrogen ofzo.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Koper koopt niet Franstalige DVD

Dit is het meest redelijke voorstel, zonder enige in rekening brengen van de waardevermindering door het verwijderen van de plastic.


 


Bonjour,
J'accepte le retour sur les conditions suivantes:
- les frais d'envoie original ne seront pas rembourser: 5,30 euro
- je vous envoie un etiquette Bpack24h prépayer avec la poste: 6 euro (prix normale chez La Poste est 6,40 euro)
- vous acceptez, avant le remboursement du total, l'annulation d'achat chez eBay (vous recevrez encore un mail pour confirmer)
Quand j'ai reçu le retour et le confirmation de eBay que le transaction est annulé je vous rembourse en totale 53,95 euro.
Si vous êtes d'accord je vous envoie l'etiquette encore aujourd'hui. 
Merci,
Kristof


 


En nu afwachten! 

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Koper koopt niet Franstalige DVD

De koper ging akkoord en heeft zelfs een positieve feedback achtergelaten! 

Bericht 6 van 6
laatste antwoord