Particulieren met een basiswinkel op EBAY dat is hetzelfde als die mannen en vrouwen die ELKE WEEK met een proffesioneel uitziend kraampje op de rommelmarkt staan met brocante die vaak duurder verkocht word dan in een echte zelfstandige brocantewinkel.
Dat feit word me elke week als ik naar rommelmarkten ga snuisteren op m'n neus gedrukt!
Waarom verplicht eBay de particulieren niet te vermelden dat ze particulier zijn en dus bepaalde wetgeving niet moeten naleven?
Omdat het voordeel van particulier zijn is dat je je niets moet aantrekken van die ongelofelijk ingewikkelde bureaucratie. Ik volg gewoon mijn gevoel, op goed geluk af.
Ik ben supper blij met jullie reacties,alleen vind ik dat e-bay eerst maar eens schoonschip moet maken tussen wie effectief mag,kan, verkopen en wie niet.
Ik heb 2 jaar moeten opboxen tegen concurenten die verkochten op e-bay zonder zakelijk te zijn en hun goederen zelfs uit china Belgie binnesmokkelde... zonder btw nummer.
indien e-bay ook onderworpen is aan de sperperiode dienen zij ermaar voor te zorgen dat in de periode dat het niet mag de kortingsmanager niet te gebruiken is.
Sophie, als je wil concurreren met andere verkopers, heb je geen andere mogelijkheid dan de goederen op één of andere manier ook vanuit China te importeren. De winstmarges zijn al klein, dus als je niet voor de allerlaagste aankoopprijs vecht, dan vrees ik dat je het niet lang gaat uithouden.
Sophie, als je wil concurreren met andere verkopers, heb je geen andere mogelijkheid dan de goederen op één of andere manier ook vanuit China te importeren. De winstmarges zijn al klein, dus als je niet voor de allerlaagste aankoopprijs vecht, dan vrees ik dat je het niet lang gaat uithouden.
Toch wel, je kan ervoor kiezen betere kwaliteit aan te bieden dan de andere verkopers !
Klopt, maar in tijden van economische crisis is voor veel kopers ook de prijs / kwaliteitverhouding van essentieel belang bij hun beslissing om al dan niet een bod te plaatsen.
Bij mijn laatste aanbieding plaatste ik 8 kwaliteititems, en maar op 2 ervan kwam een bod...