Hallo allemaal,
omdat deze discussie toch over de ongelijke behandeling van verkopers en oneerlijke kopers gaat, wou ik hier even een vraagje stellen.
Eergisteren liepen er enkele van mijn aanbiedingen af, waaronder een parfum. De koper stuurde mij een mail met de vraag of ik kon wachten op de betaling want ze had nog één van mijn andere aanbiedingen (die over 7 dagen zou aflopen) op het oog. Ik antwoordde dat dit ok was. Zij antwoordde terug, deze keer met de vraag of ik deze aanbieding niet op Nu Kopen kon plaatsen, omdat ze niet zo lang wou wachten. Ik antwoordde vriendelijk dat ik dit liever niet deed, omdat ik moeilijk een Nu Kopen-prijs kan bepalen en dus liever zie wat de koper er via een veiling voor wil geven. Ik kreeg een boze e-mail terug, met de boodschap dat ik een slechte verkoper ben, dat ze dit zou rapporteren aan Ebay, enz. Ik probeerde te bemiddelen, maar niets meer gehoord sinds.
Mijn vraag is: kan de koper mij vragen een aanbieding op Nu Kopen te zetten? En ben ik dan verplicht dat te doen?
Het jammere vind ik al die dreigementen en beledigingen. De klant is misschien wel koning, maar ik vind dat de verkoper nog altijd zelf beslist hoe hij zijn zaakjes regelt.
Bedankt en groetjes