annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Niet belast met btw: verwijderd

krijg ik deze morgen deze mail in mijn mailbox :

Beste inko_be,
Uw status Niet belast met btw is ingetrokken. Dit komt wellicht vanwege informatie over de geldigheid van uw btw-nummer of van uw status Niet belast met btw. Controleer de informatie die u aan eBay hebt verstrekt.
Omdat uw status Niet belast met btw is ingetrokken, brengt eBay brutokosten (dat wil zeggen inclusief btw) in rekening op uw factuur. Indien van toepassing rekent eBay u ook btw aan over vroegere transactieperioden.
Met vriendelijke groet,
eBay

* een ding is zeker mijn btw nummer is zo geldig als het maar kan zijn en ikzelf heb niets aangepast op de site.
* een trapje onder de gordel van de concurrentie? Zou ebay echt de informatie niet controleren als iemand hun een mail stuurt dat een btw nummer niet geldig is? ik hoop van niet...
Bericht 1 van 88
laatste antwoord
87 ANTWOORDEN 87

? faktuur natuurlijk

m.

m.
Bericht 21 van 88
laatste antwoord

Een deel van de posting is verdwenen ???

Goed in de gaten houden dus of de BTW wordt teruggestort.

m.

m.
Bericht 22 van 88
laatste antwoord

En nu weeral 2 mails ! Zijn ze bij eBay helemaal XXX geworden ???

Beste mikmak147,
Uw status Niet belast met btw is ingetrokken. Dit komt wellicht vanwege informatie over de geldigheid van uw btw-nummer of van uw status Niet belast met btw. Controleer de informatie die u aan eBay hebt verstrekt.
Omdat uw status Niet belast met btw is ingetrokken, brengt eBay brutokosten (dat wil zeggen inclusief btw) in rekening op uw factuur. Indien van toepassing rekent eBay u ook btw aan over vroegere transactieperioden.
Als u vragen hebt, kunt u contact opnemen met Customer Support: http://pages.benl.ebay.be/help/account/vat-id.html
Met vriendelijke groet,
eBay
eBay heeft u deze e-mail gestuurd gebaseerd op uw account op http://www.benl.ebay.be/

En een 2de mail met een link naar een Europese BTW site waar men een BTW-nummer kan controleren, daar blijkt dat mijn BTW nummer helemaal correct is !

m.

m.
Bericht 23 van 88
laatste antwoord

verdomme mikmak, uw ebay contact is precies rapper dan de mijne.

eerst zegt hij dat ik mijn documenten moet opsturen
ennu dat ik gewoon het btw numme rmoet ingeven en dat ze binnen een tijdje wel eens zullen verifieren of het in orde is .

ebay zal een mooi extra bedragje binnenrijven dat ze een maandje op hun rekening kunnen laten staan.
Bericht 24 van 88
laatste antwoord

@ hetzijspoor,

du sbij u is het al opgelost door te bellen naar de powerseller hulplijn?
Bericht 25 van 88
laatste antwoord

Bij mij was het in orde, en dan ineens het BTW-nummer opnieuw geweigerd ???
Dus opnieuw ingevoerd, nu staat er weer 'in behandeling'.

m.

m.
Bericht 26 van 88
laatste antwoord

@ inko:
na telefonisch contact heb ik uitleg gekregen over het probleem (volgens correspondent had hij die bewuste donderdagmorgen reeds vele telefoons gehad met hetzelfde probleem) en leidde hij hij me door de procedure voor het wijzigen van het BTW-nummer.

Het terug goed zetten van mijn account bleef echter achterwege en daarom heb ik zaterdag gereply-ed op hun mail van de schorsing in een "woeste vlaamse colère" en geëist dat, wanneer ze zonder enige verwittiging kunnen verwijderen, ze dan ook maar wat vlugger mogen zijn met het terug goed zetten van mijn account.

Resultaat: na anderhalf uur stond alles weer zoals het moest staan!
De factuur heb ik echter nog niet gecheckt, ik ga er toch vanuit dat dit niet zal OK zijn, daar er pas na einde factuurdatum (30/06) een oplossing kwam.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 27 van 88
laatste antwoord

Iemand een idee hoe lang de status 'In behandeling' duurt. Mijn btw nummer werd op 1/07 verwijderd - Na ook een mailtje met customer support heb ik de instructies om de 0 in te voeren dezelfde dag gedaan en sindsdien zit ik in de status 'in behandeling'
Bericht 28 van 88
laatste antwoord

stamps,

staat bij mij ook nog altijd "in behandeling"
volgens CS gingen ze er nen keer naar kijken en als er binnen een aantal dagen niets gebeurt was moest ik eens terugmailen.
Bericht 29 van 88
laatste antwoord

gewoon zoals ik zelf deed, niet te lang wachten en ze duidelijk maken dat je dit niet pikt.
Aangezien ze heel duidelijk aangeven dat ze wisten dat dit een belgisch probleem is na de uitbreiding van 9 cijfers naar 10, hadden ze deze ellendige situatie evengoed kunnen voorkomen door een mailing te sturen!

Als ze rap zijn om onze accounts als niet in orde te beschouwen en zonder vooraf te verwittigen onze status te wijzigen, dan zouden ze evengoed even rap alles terug OK kunnen zetten.

1,5 uur na mijne kwaaie mail was't plots heel snel in orde hoor, zelfs op een zaterdag.

Bericht 30 van 88
laatste antwoord