Beste inko_be,
Uw status Niet belast met btw is ingetrokken. Dit komt wellicht vanwege informatie over de geldigheid van uw btw-nummer of van uw status Niet belast met btw. Controleer de informatie die u aan eBay hebt verstrekt.
Omdat uw status Niet belast met btw is ingetrokken, brengt eBay brutokosten (dat wil zeggen inclusief btw) in rekening op uw factuur. Indien van toepassing rekent eBay u ook btw aan over vroegere transactieperioden.
Met vriendelijke groet,
eBay
* een ding is zeker mijn btw nummer is zo geldig als het maar kan zijn en ikzelf heb niets aangepast op de site.
* een trapje onder de gordel van de concurrentie? Zou ebay echt de informatie niet controleren als iemand hun een mail stuurt dat een btw nummer niet geldig is? ik hoop van niet...
Allez, jou hebben ze toen opgebeld...
Mij en blijkbaar de andere van deze week niet hoor.
Ik kreeg op woensdagavond iets na 21.00 de mail van ebay.
Blijkbaar hadden ze toen wel iemand aan de knopkes om die BTW-vrijstelling te annuleren maar niet meer om te antwoorden op de vraag waarom.
Pas antwoord op mijn mail na 13.00 de donderdag maar toen was het probleem reeds opgelost na het bellen van de Powerseller-hulplijn
in eer en geweten, ze hebben mij opgebeld op een donderdagmorgen rond 11.30 uur, ik was niet thuis, was in Knokke in de kringwinkel, heb dan afgesproken dat ik om 14.00 uur zou thuis zijn in Oostende om samen alles door te nemen via de telefoon en mijn computer. Klokslag 14.00 uur werd ik dan opgebeld en werd alles in orde gezet.
goedkeuring van btw status nog steeds in behandeling EN 15% btw op mijn factuur meegerekend.
alé we kunnen weer onze tijd verdoen met telefoontjes en mails
Oei, ja hier ook 15% BTW aangerekend, tgaat maar over een paar euro's, maar toch !
Direct een mail naar Customer Support sturen ! Ik heb mijn faktuur vlug nodig, de BTW-aangifte moet binnen voor ik op vakantie vertrek.
Ik zou het netter vinden dat ze eerst de zakelijke verkopers een mail sturen met de instructies om het btw nummer te wijzigen in plaats van zonder verwittigen onmiddelijk te schrappen of btw aan te rekenen op de factuur.
Een lesje in klantvriendelijkheid is hier op z'n plaats voor enkele "te naarstige" ebay medewerkers.
Net een e-mail gekregen, niet helemaal duidelijk ?
Beste mikmak147,
Op basis van uw aanvraag om als bedrijf te worden erkend dat niet door eBay wordt belast met btw, brengt eBay u geen btw in rekening over door eBay verleende diensten.
Op uw factuur brengt eBay uitsluitend de nettoprijs van de verleende diensten in rekening (zonder btw). Als de verwerking van uw aanvraag voor de status Niet belast met btw langer duurt dan een transactieperiode, betaalt eBay uw btw-bedragen terug die tijdens de verwerking van uw aanvraag in rekening zijn gebracht.
eBay behoudt zich het recht voor om de status Niet belast met btw in te trekken als wij vernemen dat u er geen recht op hebt.
Als u vragen hebt of uw btw-status wilt wijzigen, kunt u contact opnemen met Customer Support: http://pages.benl.ebay.be/help/account/vat-id.html
Met vriendelijke groet,
eBay
Bedankt voor uw e-mail met betrekking tot de factuur van juni.
Ik heb uw account bekeken en kan bevestigen dat uw BTW-nummer is
aangepast en nu als volgt in ons systeem staat:
BE 0xxxxxxxxx
Het is helaas niet mogelijk de factuur van juni aan te passen en dit
nogmaals te verzenden. De berekende BTW zal binnen 30 dagen worden
terugbetaald. Zodra de BTW met terugwerkende kracht is teruggestort,
kunt u dit op uw verkopersaccount terugvinden.
Indien de BTW na 30 dagen nog niet op uw verkopersaccount is
teruggestort, neemt u dan direct contact met ons op. Wij zullen dit
meteen verder onderzoeken.
Mocht u nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op. Ik
wens u nog een fijne vakantie.