annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe functies, nieuwe fraude

Duitser koopt 2 paar motorlaarzen, totaalwaarde €860.

 

Na ontvangst van de producten een claim dat de laarzen beschadigd zijn en vraagt een terugbetaling van €120 per paar.

 

Ik reageer onmiddellijk dat hij de laarzen moet retouren, en ik hem zal vergoeden.

Geen discussie met gedeelde terugbetaling, uit ervaring weet ik dat dit naar foefeling ruikt.  

 

Die jan men voeten vijst van elke laars 1 sluiting af en upload foto's daarvan in de claim, maar wil niet weten om die laarzen te retouren. 

Ik blijf aanmanen tot retouren en volledige terugbetaling, tot de termijn verstreken is van de claim en ebay die gewoon het gevraagde bedrag van €240 terug betaald.  maw, 100euro erbij in geschoten.

 

Dit is toch te gek voor woorden geworden. Dat bemiddelen van ebay hangt men voeten uit, niet tevreden is retouren.

Nog maar eens een stimulans om te frauderen.

 

ps : deze laarzen stonden tentoon gesteld in onze winkel, indien een sluiting ontbrak hadden we het absoluut zeker gezien.

 

Iemand tips hoe dit te voorkomen? ik kan er niks tegen vinden.

 

groetjes,

Tom

 

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Re: Nieuwe functies, nieuwe fraude

Dit valt onder het 'gratis winkelen' concept.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Re: Nieuwe functies, nieuwe fraude

paypalbetalingen zoveel mogelijk vermijden.   maar 't is niet gemakkelijk.

 

heb zelf ook ooit aan een Italiaan verkocht en beweerde nooit ontvangen te hebben, was met track en trace, ik had alle bewijzen in handen, toch heeft paypal terug gestort!

 

ebay wilt in de toekomst alles zelf onder controle hebben, de klant betaal dan aan Ebay, als de klant dan beweert niets ontvangen te hebben stroten ze terug en jij als verkoper staat in de kou.

 

kopers hebben alle rechten, ik kreeg er een degout van, dus bied nog enkel kleine stukken aan, geen dure artikelen meer en ingeval duur, enkel nog belgië en met aangetekende zending.

 

ik vraag in elk geval 2.50 % erbij voor paypalbetalingen, heb tot nu toe geen problemen met korps die stijgeren, de meesten doen het per overschrijving.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Re: Nieuwe functies, nieuwe fraude

Er moet dringend een clausule komen dat paypal EERST een bericht moet krijgen van de verkoper dat het object terug geretourneerd is, zolang kan de korps GEEN aanspraak maken op het geld.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord