annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overheid legt internetverkopers fikse boete op

Na een algemeen onderzoek van de Federale Overheidsdienst Economie dreigen 69 mensen een fikse boete te krijgen, omdat ze lange tijd veel geld verdienden door goederen te verkopen via zoekertjeswebsites. Het is de eerste keer dat de Federale Overheidsdienst Economie een algemeen onderzoek doet naar belastingontduiking op verkoop via het internet.

69 van de 589 gecontroleerde verkopers werden beschouwd als verdoken handelaars. Ze krijgen en proces-verbaal en riskeren boetes van 156 tot 3.000 euro en een gevangenisstraf van acht dagen tot één maand. Daarnaast moeten ze ook alle achterstallige belastingen betalen.

De sluikverkoop van de 69 betrapte verkopers vertegenwoordigt een bedrag van 3,8 miljoen euro. Dat is een gemiddelde van 55.000 euro per verkoper.
Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Re: Overheid legt internetverkopers fikse boete op

http://euro-bijverdienen.be/fiscaliteit/personenbelasting/belastingen-en-bijverdienen/

 

 

Interessante site die vele vragen kan beantwoorden.

 

Ik merk dat er nog zovele partikulieren met vuur spelen en ze denken dat je tot een bepaald bedrag mag bijverdienen zonder te moeten aangeven.

 

Ik vrees dat het allemaal een beetje anders in elkaar zit.

 

Enkele van m'n vrienden zijn op mijn aanraden ook als zelfstandigen in bijberoep gestart en die jongens zijn nu tenminste gerust en safe.   OK, ze betalen nu wel btw en extra rzs en uiteraard belastingen op de winstn maar precies daarom kunnen ze nu ook voluit gaan en vollen bak reclame maken. Hun omzetten zijn dan ook verhoogd.

 

Ik wil partikuliere sporadische verkopers niet ongerust maken, niets aan de hand, maar wil wel het soort partikuliere verkopers die bvb partijen aankopen in China of in veilingshuizen om effectief winst te maken, aanraden om voorzichtig te zijn en het volgens de spelregels te spelen.   

 

Wees niet naiëf, Uw Feedback kan iedereen zien en kan iedereen een optelsommetje maken hoeveel je omzet was in een maand.   Of kan iedereen zien hoeveel en waar je iets aangekocht hebt  en het nadien weer verkocht hebt want sommigen zijn zo onvoorzichtig dat ze dezelfde account gebruiken voor kopen en verkopen.

 

Als de belastingen langskomt is dit het echt niet waard, want dan komt ook de btw en de rzs langs en moet je misschien nog een raadsman betalen etc etc ...

 

 

Succes, ga ervoor.

 

 

Bericht 11 van 12
laatste antwoord

Re: Overheid legt internetverkopers fikse boete op

Johan, wat een bekrompen en gebrainwashed persoon bent u zeg...

 

Ik zal u zeggen wat de 3 grootste problemen zijn op deze planeet waaruit ALLE andere problemen ontstaan :

 

1. er zijn teveel mensen. u mag zeggen wat u wilt, iedereen heeft recht op zijn geluk, een gezin, blablabla, nee beste vriend,

iemand die in 2015 leeft, en logisch nadenkt die beseft dat nu nog hopen kinderen maken ons achteruit brengt ipv vooruit. tegenwoordig moet men zelfs jobs uitvinden om iedereen eentje te bezorgen. dat leidt tot? juist ja, 1000 merken shampoo, auto's, kasten, tv's...... vertel mij eens wie dat allemaal gaat blijven kopen terwijl uw heilige vadertje staat steeds dieper in onze zakken zit??

 

2. vadertje staat die steeds dieper in onze zakken zit. zou het niet logisch zijn dat een zelfstandige nooit meer belastingen kan betalen dan hij verdient? bv x verdient 20.000eu per jaar en y verdient 500.000 per jaar. laat elk een bepaald procent belastingen betalen. maar nee, een zaak kost zoveel, gelijk hoeveel u verdient meneer....bull**bleep**

 

3. internet. have fun solving tis problem !

 

 

Korte samenvatting : onze "vooruitgang" is intussen onze achteruitgang aan het worden. denk  na aub, economie, massaproductie, stress, alles getimed, files, milieu, hoe goed zijn we eigenlijk bezig? back to basics is de boodschap en het zal terug beteren.....

ik begrijp niet hoe het volk zich de dag van vandaag nog zo gemakkelijk laat brainwashen, in een tijd waarin iedereen zogezegd alles weet of kan opzoeken. sta recht en stop met u te laten leegzuigen ipv af te geven op de mensen die zich niet laten brainwashen.

Bericht 12 van 12
laatste antwoord