annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

Goede dag,

Even voorstellen: Erwin (reKupnet) O' uit Antwerpen (en omstreken).

Heeft u vragen over het verkopen van voertuigen op eBay, dan kan u die stellen in dit draadje.

VIk ben van vele markten thuis, getuige mijn beroepsloopbaan van drukker tot marketeer, tot vertegenwoordiger, tot webchef van mijn eigen site, enz…

Met een passie voor alles wat op wielen bolt, van authentiek gerestaureerde Antwerpse Minerva-oldtimers tot getunede Mercedes Maybach met vleugeldeuren.

Momenteel in de ban van de Gillet-Herstal motorfiets, type Belgica, uit de jaren vijftig.

Binnen de mate van het mogelijke wil ik mijn expertise graag delen met de eBay-community op dit forum.

Uiteraard heb ik de wijsheid niet in pacht, dus spoor ik iedereen aan om kritisch en blijgezind mee te werken. Samen komen we er wel uit!

cu @ eBay,

Erwin
Bericht 1 van 64
laatste antwoord
63 ANTWOORDEN 63

Je zou eventueel naar de politie kunnen gaan met het chassisnummer en vragen om een attest van verlies met dat attest kan je nieuwe papieren aanvragen via de invoerder, maar meestal is het een hele lijdensweg om alles in orde te krijgen, de sloten zou je kunnen vervangen, maar is de sop de kool nog waard, hoe lang staat hij stil, wat moet er nog aan gebeuren voor hij weer kan rijden enz. ik zou op veilig spelen en verkopen voor onderdelen.
Bericht 11 van 64
laatste antwoord

De waarde van een motorfiets zonder papieren is hooguit de waarde van de onderdelen.
Kijk maar naar de nationale aanbeveling van de oldtimerfederatie BFOV:

Verlies boorddocumenten

VOERTUIGEN ZONDER DOCUMENTEN : LAAT ZE STAAN

Sinds 1 juni 2004 past België de Europese Richtlijn van 1999 toe betreffende de inschrijvingen van voertuigen. Ze heeft er 5 jaar mee gewacht (wettelijke en maximale termijn) alvorens deze toe te passen.
...

Volledige tekst op:
http://www.bfov.be/nl_0409/info/verlies_boorddoc_01.html

Als de motorfiets ooit op uw naam of op 1 van uw familieleden is geregistreerd geweest, dan kan u wel een attest van verlies van papieren aanvragen. Dat kan afgegeven worden als de bij het DIV-geregistreerde eigenaar zich presenteert op het politiebureau, mét het voertuig.

Mét "papieren" wordt het dus interessanter om te verkopen.
reKupnet @ eBay

reKupnet @ eBay
Bericht 12 van 64
laatste antwoord

anecdoteke:
In m'n garage staat een Honda Camino van 1974 waarvan ik de papieren heb, incluis eenvormigheidsattest.
Wat zou dat waard zijn?
Bericht 13 van 64
laatste antwoord

Zonder de toestand van dat ding te kennen, zou ik ruwweg zeggen;
50 euro voor stukken - zonder papieren
En met papieren, in rijdende toestand; 250 euro.

Zegge en schrijve een verschil van 200 euro, naargelang de documenten.

En een slecht karakter zou nu kunnen beweren dat de papieren alleen, al 200 euro waard zijn... 😉

PS: Zet 'm eens op eBay, ik ben nog op zoek naar zo'n ding voor een redelijke prijs.
(puur nostalgie, heb zo'n 10-tal van die dingen indertijd gehad)
reKupnet @ eBay

reKupnet @ eBay
Bericht 14 van 64
laatste antwoord

Ik dacht dat de camino pas in 1978 op de markt is gekomen, van 1974 ? gaat het niet over een amigo of een novio ?

De waarde is wat er iemand voor wil geven natuurlijk, ik ken er genoeg met oldtimers die een bepaalde waarde hebben op papier maar het er voor krijgen is natuurlijk nog een andere kwestie...
Bericht 15 van 64
laatste antwoord

Een kleine vergissing;
De Camino kocht ik voor vrouwlief in 1975 en het is heus geen Amigo,
zulke had ik ook, een 4-takt.
Bericht 16 van 64
laatste antwoord

Het zou kunnen maar effe googlen en dan kom ik dit tegen,
http://members.chello.nl/r.garritsen2/camino/pages/history.htm misschien waren ze al vroeger op de markt, ik weet het niet zeker, nu ja,het maakt ook niet zoveel uit, zo belangrijk is het bouwjaar nu ook weer niet
Bericht 17 van 64
laatste antwoord

Rechtzetting en sorry:

De paperassen liggen in m'n kluis dus
alles eens terug op een rijtje gezet en
inderdaad, voorjaar 1978 aangekocht.

Alzheimer?
Bericht 18 van 64
laatste antwoord

De Amigo was een toffe, echt waar.
Heb hem verkocht aan een collega
toen ik m'n Mini Cooper kocht indertijd.
Bericht 19 van 64
laatste antwoord

1978 klopt inderdaad meer met ook mijn herinneringen.

Ik dacht me te herinneren dat voor de lancering, er een trip met 'probleem'jongeren gemaakt werd door de woestijn. Een stuk of 5 van die geprepareerde Camino's heb ik naderhand te pakken gekregen, toen ik een jaar of 17/18 was. Reken maar na, geboren in 1962...

Man, die dingen gingen snel!
Terwijl ik voor m'n Puch Skytrack hemel en aarde had bewogen om de 70km/u te halen, gingen deze zowiezo door naar de 75. Rechtstreeks van de fabriek, niks dichtgeknepen.

Het gerucht gaat zelfs dat er ooit een Camino van de autostrade geplukt is, die over de 120 ging!

Ah, jeugdherinneringen... ;-)
reKupnet @ eBay

reKupnet @ eBay
Bericht 20 van 64
laatste antwoord