annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

saffy@ebay.com
Community-lid
Goede dag,

Even voorstellen: Erwin (reKupnet) O' uit Antwerpen (en omstreken).

Heeft u vragen over het verkopen van voertuigen op eBay, dan kan u die stellen in dit draadje.

VIk ben van vele markten thuis, getuige mijn beroepsloopbaan van drukker tot marketeer, tot vertegenwoordiger, tot webchef van mijn eigen site, enz…

Met een passie voor alles wat op wielen bolt, van authentiek gerestaureerde Antwerpse Minerva-oldtimers tot getunede Mercedes Maybach met vleugeldeuren.

Momenteel in de ban van de Gillet-Herstal motorfiets, type Belgica, uit de jaren vijftig.

Binnen de mate van het mogelijke wil ik mijn expertise graag delen met de eBay-community op dit forum.

Uiteraard heb ik de wijsheid niet in pacht, dus spoor ik iedereen aan om kritisch en blijgezind mee te werken. Samen komen we er wel uit!

cu @ eBay,

Erwin
Bericht 1 van 64
laatste antwoord
63 ANTWOORDEN 63

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

jeugdherinneringen... allee dan, in die tijd was ik vooral bezig met de honda ss, de opvolger van de cd, daar werd toen een 75 cc van gemaakt, grotere carbu en spruitstuk , ringen uit de uitlaat en lap vlotjes 120 km/h , ook een honda XR 75, werden toen papieren van een XL 50 voor gebruikt, dat was allemaal niet zo katholiek maar toch, van die rollen had de politie toen nog niet denk ik, heb er (gelukkig) nooit last mee gehad, die dingen vlogen, een honda dax vonden we toen grote prullen terwijl ze daar nu zo gek op zijn begrijpen wie begrijpen kan, ja die camino's werden deftig opgefokt wreed zo een variomatic en gemakkelijk 80 halen om schrik van te krijgen want het was eigenlijk maar een fiets met een motorke.....
Bericht 21 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

Uw expert heeft iets op te biechten...
Op zoek naar onderdelen voor een BobCat ben ik in de luren gelegd en voor 3000 euro opgelicht. Ter lering en vermaak zet ik het complete verhaal hieronder, in de hoop dat ik zo misschien iemand anders kan behoeden voor een misstap.

In't kort:
Nooit met geld op zak naar de deal v/d eeuw gaan,
en zeker niet alleen!

Ondanks het feit dat ik me hier onsterfelijk belachelijk maak,
mag dit verder verteld worden.
Hopelijk denkt u even aan dit verhaal, alvorens uzelf in zo'n hachelijk avontuur te storten.

Op zoek naar BobCat-onderdelen voor een vage kennis
heb ik links en rechts op het internet mijn sporen achtergelaten.
On-line annonce, onderdelenaanvraag, mails naar bedrijven etc.
Vrijdagmorgen 30/05/2008 werd ik dus gebeld ene
meneer Foster of De Coster
(mobiel nummer 06 444 05 816)
die zo'n ding compleet wist staan,
voor een meer dan redelijke prijs.
Te Ede in Nederland, voorbij Utrecht richting Arnhem.
Van een overlijden, moest dringend weg, prijs was al gehalveerd.
Van een tuinbouwbedrijf, in prima staat met nieuwe bandjes, geen roest, ...
Zondag kon ie niet wegens gereformeerde buurt, dinsdag duurde te lang.
Of ik niet dadelijk, vandaag, kon komen zien.

Nietsvermoedend cash van de bank gehaald (3.000 euro!!!) en op weg.
Onderweg tot 2x gebeld door die vriendelijke meneer,
of ik al wist wanneer ik zou aankomen.
Dan kwam ie alvast buiten staan wachten op z'n "adres", Rembrandtstraat 7.

Daar aangekomen zwaaide er iemand naar me,
en kwam direct naast me in de wagen zitten.
Recht van z'n werk als spoorwegarbeider, nog in werkkledij met fluo body-warmer.
De brave man had verlof van z'n werk genomen en had geen tijd te verliezen.
Stuurde me even verder door naar een parkingplaats. Ondertussen belde hij met Kees,
die de BobCat al "aan het laden" was. Of ik dan nu even m'n geld wou laten zien,
zodat ie de zaak met de weduwe kon afronden.

STOM! STOM! STOM! STOM!

Ik sputterde wat tegen,
dat ik toch wel eerst die BobCat wou zien alvorens te betalen maar dan werd hij dreigend.
Op een wip had hij m'n geld vast en liep hij naar het huis dat hij eerder aanwees als zijnde van de weduwe.
Los een brandgang in naast het huis,
waarschijnlijk rechtstreeks naar z'n kompaan Kees.

Dag centen. 😞


Wat hebben we daaruit geleerd:
1. Oplichters zijn verdomd aardige mensen, totdat ze geld in je pollen zien.
2. Oplichters hebben hun verhaal goed ingestudeerd en weten het met verve te brengen.
3. Onnozele, goedgelovige sukkels als ik trappen daar met open ogen in!

Wat gaan we nu niet meer doen:
1. Me halsoverkop in nesten werken voor anderen.
2. Veel cash geld op zak hebben.
3. Er van uitgaan dat iedereen zo goed van hart is als ik.

Wat ga ik nu doen?
Van mijn hart een steen maken en deze financiële put dempen door verkoop van dingen die ik liever had bijgehouden.
-> www.shop.reKup.net
(En verkopen via een veilige site; eBay !)

Jammer maar helaas.


Voor een tip die leidt tot de aanhouding van dit schorremorrie
-
1m70, +/- 80kg
getaand gezicht met ouderwetse bril
ietwat gedrongen postuur, of zelfs dik
met zwart kort haar
-
zou ik u eeuwig dankbaar zijn.

Via uw lokaal politiebureau kunt u eventuele informatie doorsturen naar
Politieregio Gelderland Midden - Unit BPZ Midden
referentie proces-verbaal: PL0744/08-075512
of rechtstreeks bij de politie te Ede op het nummer +32 26 359 37 77.
reKupnet @ eBay

reKupnet @ eBay
Bericht 22 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

niet slim, maar we begaan allemaal wel eens een blunder. de éne blunder komt ons al duurder te staan dan de andere. hopelijk zie je dat geld nog terug, laat het dan maar weten.

mvg,
Bericht 23 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

Ik wil hier nog ff terugkomen op draadje 8 ivm de kawasaki zonder papieren.
Het gebeurt wel vaker dat je op termijn die papieren kwijtgeraakt, maar zo'n probleem is dat niet hoor.
In Belgie bestaat een databank van alle (in Belgie) gestolen motorvoertuigen waar zowel de politie als de verzekeringsmaatschappijen toegang toe hebben.

Het volstaat met de nodige gegevens naar de politie te stappen die een "PV van inlichting" zal opmaken, na controle krijg je een attest waarmee je bij de invoerder een duplicaat van het eenzelvigheidattest (PV van goedkeuring) kan bekomen.
Enig nadeel is de ouderdom van de motorfiets waardoor het soms lang kan duren, voordeel van die ouderdom; dat men ook veel soepeler zal zijn.
Is het voertuig minstens 25 jaar oud, wordt het als "oldtimer" beschouwd en kan zelfs een nieuwe eigenaar deze procedure volgen zonder veel probleem, maar het is best dat de huidige eigenaar (of de verkoper) het bewijs levert dat het voertuig idd nooit als gestolen is geregistreerd.
Bericht 24 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

http://www.the-uno-tomorrows-transportation.com/index.html
Bericht 25 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

liquidationtopal
Community-lid
Vanaf nu geldt blijkbaar dat je een verzendkost moet opgeven, ofwel enkel lokaal aanbieden (met ophaling door koper).

Ik heb dit opgelost door een forfaitaire verzendkost op te geven die een traject door gans Belgie dekt, en in de verzendvoorwaarden een voetnota dat een juistere prijs altijd berekend kan worden met een juist verzendadres.

't Zal je maar gebeuren dat je in Arlons of De Panne mag gaan leveren...

Liquidation Topal

Liquidation Topal

Bericht 26 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

dj-izzy007
Community-lid
ik heb een probleem ik verkoop iets maar het is al verkocht uit de hand maar ik krijg het niet verwijderd via ebay hoe moet ik nu een object wat ik verkoop verwijderen ik vind het niet
Bericht 27 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

Ik vermoed dat het over de C3 gaat?

Als u klikt op "Mijn eBay" (bovenaan rechts de pagina),
dan inlogt op uw account
en uw actieve veilingen/zoekertjes opvraagt,
kan u achteraan een klikmenu laten opengaan.
1 van de opties is "Aanbieding beëindigen".


Met sfeervolle groet,
Erwin (reKupnet) O'
free-lance reKup-expert
webchef www.CitroenJumble.be & www.ABCC.be & www.reKup.net
Nationale Citroën/Panhard-meeting te Antwerpen:
zondag/dimanche 10 mei/mai/may 2009
reKupnet @ eBay

reKupnet @ eBay
Bericht 28 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

nivaro_autotransport
Community-lid
Hallo,
ik zit met een probleempje dat noch via de telefoon, noch via e-mail raakt opgelost.
Ik wens namelijk een "zoekertje" te plaatsen onder de rubrieken Auto's en Oldtimers. Let op het gaat om een zoekertje en dus geen veiling! Volgens Ebay zou dit perfect mogelijk zijn. Doch, telefonisch konden ze mijn vraag niet beantwoorden. Nadien heb ik via mail een antwoord gekregen hoe ik een zoekertje kan plaatsen onder de rubriek Diensten. Dat was mijn vraag niet en mijn doelpubliek gaat daar ook nooit zoeken. Als ik daar dan op reageer en mijn uitleg nogmaals doe krijg ik na enkele dagen een antwoord waarin ze zich verexcuseren voor het misverstand en leggen ze mij volledig uit hoe ik een oldtimer kan aanbieden onder die rubriek als veilingobject.
Als ik mij dan kwaad maak, krijg ik totaal geen reactie meer...
Dus nogmaals, ik bied transport aan van voertuigen. Hier kan niet op geboden worden en het moet dus een zoekertje zijn onder de rubriek Auto's en ook één onder de rubriek Oldtimers. Ik verkoop dus geen wagen! Ik wil een "zoekertje".
Ben ik nu echt zo onduidelijk? Blijkbaar lukt het anderen wel want er staan verschillende zoekertjes onder die twee rubrieken. Zelfs van collega/concurenten.
Kan iemand mij eens helpen AUB. Dank U!
Tss () ik ben net doorverwezen naar hier vanwege Zijspoor...
Bericht 29 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

huwitte
Community-lid
Ter info. Zoekertjes in de autorubriek plaatsen:
http://pages.benl.ebay.be/benl/hubs/classifieds/index.html



Bericht 30 van 64
laatste antwoord