annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Terug uit de startblokken !

Nadat de verkoop met delamontcreations  oostende volledig op z'n gat zit,  verwoede pogingen na tips van de vrienden hier, niet mochten baten, stort ik mij volledig op Ostende Antique Fair.


 


Bedoeling is natuurlijk weer powerseller worden en trachten om artikelen online te zetten waarvan in 90% zeker weet dat er zal op geboden worden.


 


Tot nu tot, hout vasthouden, blijkt dit te lukken maar het vraagt een beetje onderzoek.


 


Sta op 400 feedbacks,  dus als ik op 500 feedbacks zit en ik heb de omzet dan moet het gebeuren.


 


Ja, ik was volledig gedemotiveerd met m'n andere account maar met dit ander soort artikel zou het beter moeten lukken.


 


Ik hou toch rekening met ong 10% die ik aan kosten kwijt ben ten opzichte van m'n omzet, dus, valt al bij al dan nog mee maar bepaalde items bied ik absoluut niet meer aan want het sop is de kool echt niet waar.  Bvb postkaarten zet ik wel op een "bevriende" website en ik moet zeggen na een trage start aldaar zit er daar toch ook schot in de zaak en heb zopas een verkoop afgerond, een zilveren herdenkingskruis van de Javaanse oorlog werd verkocht voor 450 dollar. YES !!!! 


 


Enfin,  dacht aanvankelijk eerst om volledig Ebay te verlaten maar er zijn nog mogelijkheden om toch geld te verdienen, niet meer met Helly Hansen en handdoeken maar wel met allerlei brocante, antiek en verzamelspullen.


 


Alleeez, de mannen, jullie zijn dus niet van mij af op dit forum.  Ik blijf een kritische kijk hebben op alles en iedereen, hahahahaha !


 


 


,-)


 


 


groejtes  Johan

Bericht 1 van 29
laatste antwoord
28 ANTWOORDEN 28

Re: Terug uit de startblokken !

@k**t*


Ik vind dat jij toch nogal een rare kijk hebt op "verzamelen", wat verzamel jij eigenlijk... munten of waarden? Ik heb zo de indruk dat je eerder interesse hebt in de waarde van een munt dan in de munt zelf... mijns inziens redeneren echte verzamelaars wel anders. Trouwens, hoe begint een filatelist... juist met afgeweekte postzegels... dus die "rommel" die jij gratis weggeeft is dus ideaal voor beginnende verzamelaars en hoe goedkoper de objecten, des te sneller groeit je verzameling enne... een verzameling van ongeacht wat, wordt ooit wel eens iets waard!

Bericht 21 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

@speedsterboy,


Dat klopt, op rommelmarkten, tweedehands- en/of curiosawinkels en zelfs in de kringwinkel vind je wel meer zaken voor een habbekrats die eigenlijk veel meer waard zijn... zegt men niet: "Die het kent, die koopt het"? En die verkopers in kwestie weten dikwijls niet eens wat ze nu eigenlijk in huis hebben, ik heb zo ook al goeie zaken gedaan.

Bericht 22 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

Ik ben totaal nieuw in de wereld van munten maar heb wel verschillende catalogussen waarin ik opzoekwerk kan doen. 


 


De zilveren munten heb ik al uit de verzameling gehaald maar nu is het opzoeken welke munten de moeite zijn om online te zetten.


 


Ik heb eens 10 munten opgezet en inderdaad zal een jarenlange verzamelaar deze munten niet kopen.  Wie totaal nieuw is in de wereld of een beginnende verzamelaar zal mischien wel die 10 munten kopen. Munten liggen ook niet zomaar voor het rapen als je niet in die wereld zit.


 


Als brocanteur moet ik mij in alles interesseren en de moeite doen om zoekwerk te doen, maar het is een lange weg en de interesse in zovele dingen is er enorm bij zowel m'n vrouw als mijzelf.


 


In totaal heb ik 1000 munten van over de ganse wereld, maar ik heb tijd, die munten nemen geen plaats in en ze moeten niet weg, nog 20 jaar voor m'n pensioen, dus, ben niet gehaast ze te verkopen en ondertussen leren we die wereld een beetje kennen.


 


Feit is dat die munten die ik nu aanbiedt per stuk verkocht worden en soms halen ze toch een mooie prijs.  Ik liet mij vertellen dat je verzamelaars hebt die bvb een ganse reeks willen van bv 5 frank of 10 frank van elk jaar dat die munt geslagen is en in de 2 landstalen. Dus,  ik vind het wel het proberen waard ook al krijg ik de opmerking dat mijn aanbieding kilowaar is.


 


Enkele weken terug was ik op een rommelmarkt en kocht een medaille van de oud strijders in Aerschot en een man die achter mij stond wou die medaille ook maar hij zegt mij dat hij niets waard is dat ik dat niet moet kopen.  Ik heb hem toch gekocht en op Ebay heeft hij 22 euro opgebracht. Dus !


 


Nu goed, we blijven proberen.  Dank voor de reacties.


 


 

Bericht 23 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

Ik kocht vorige maand in de kringwinkel een plastiek zak vol met munten voor 5 euro !  Was ook per kilo, er lagen 4 zakken van een kilo.


 


Ofwel zijn ze daar dom ofwel hebben ze het niet opgemerkt, in die ene zak zat voor 10 Britse pond recente ponden en 1 zilveren karel.


 


Geen grote schat maar toch leuk.

Bericht 24 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !


Ik kocht vorige maand in de kringwinkel een plastiek zak vol met munten voor 5 euro !  Was ook per kilo, er lagen 4 zakken van een kilo.


Ofwel zijn ze daar dom ofwel hebben ze het niet opgemerkt, in die ene zak zat voor 10 Britse pond recente ponden en 1 zilveren karel.


Geen grote schat maar toch leuk.



Dom zou ik die mensen niet noemen, eender "nonchalant"... maar in de kringwinkel kijkt men enkel naar de verkoopbaarheid van wat men binnenkrijgt en de prijzen moeten laag zijn, de kringwinkel moet zo snel mogelijk alles verkopen, aan dumpprijzen dus, maar ja, die krijgen alles gratis en subsidies van de staat... daar kan geen handelaar tegenop.


Je zou je trouwens verbazen wat je allemaal van enige waarde in die kringwinkels kan vinden voor geen geld.

Bericht 25 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

Aan de muntenverzamelaar, ik heb nu een munt uit Congo er op geplaatst, wil wel eens weten wat je er van denkt!  Is 5 euro te veel om te starten, is het ook kilowaar?  wat zou het moeten halen?


 


Ik zal ook nog een munt van1908 opplaatsen one penny British West Africa en een vierkant 5 cent muntje Holland uit 1933.


 


Johan

Bericht 26 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

Walesha,


 


de Oostendse kringwinkel is wel een buitenbeentje hoor.  Daar vragen ze 50 euro voor een bepiste matras en 2.50 euro voor een versleten handdoek. 50 euro voor een paraplubak die maar 30 euro nieuw kost, 250 euro voor een kleerkast die met haken en ogen aan elkaar hangt, maar anderzijds vind je dan echt waardevolle stukken waar ze niets van afweten.  [...]  Sommigen zijn echt "dom" maar ook omdat het ze niet interesseert.  De gerante [...] die heeft zelfs geen vat op haar personeel, ze staan meer met hun vingers te draaien dan dat ze een beetje werken. Veel goederen zijn vuil. [...] Ik ga slechts wekelijks eens kijken, mijn vrouw, Saskia die gaat elke dag eens kijken en de gerante, mocht ze de mogelijkheid hebben, dat verbood ze m'n vrouw om nog binnen te komen. Gewoon omdat ze niet kan verdragen dat m'n vrouw nu en dan eens een schat of een goed stuk uithaalt waarvan die gerante dan op haar lippen bijtend zich afvraagd wat ze precies gekocht heeft en wellicht te weinig gevraagd heeft. 5 jaar al gaat mijn vrouw dagelijks naar de kringwinkel en de lijst aan zeer goeie stukken voor belachelijk weinig geld is precies eindeloos. Meestal is alles zo vuil maar als je het oppoetst heb je een gans ander artikel die te voorschijn komt. Kocht enkele dagen terug nog een zeer vuile glazen vaas voor 1 euro maar opgepoetst is die mooie art deco VSL vaas een prachtstukje met een handelswaarde hier op Ebay van zo'n 150 euro!  Kringwinkel Oostende, de uitzondering van alle kringwinkels, vuil, niet erg vriendelijk op 1 enkel personeelslid na, eigenaardige prijzenpolitiek, maar zeer goed voor die vele rommelmarktverkopers die er met regelmaat gaan snuisteren omdat je er nog goeie betaalbare objecten vind. (behalve het huishoudmateriaal die te duur is en die hulpbehoeftigden wel kunnen gebruiken) Ik durf hier niet te vertellen wat we reeds kochten, het klinkt zo ongelofelijk. 1 specifiek object 2 jaar terug 1 euro voor betaald, was zeer vuil, hebben we nog steeds in ons bezit en kunnen we onmiddellijk cashen (in geld omzetten) en zou ons vandaag 2900 euro opbrengen. Maar we wachten nog wat, is leuk, het idee alleen al.


 


[geen xenofobische opmerkingen aub]

-- Bewerkt door martijn@ebay.com om 27 Apr 2012 11:19 CEST
Bericht 27 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

@Johan,


Ik heb al meer gehoord over die kringwinkel van Oostende, schijnt idd het schandaal van de kringwinkels te zijn... maar wie was het ook weer... Herr Sele of Kamagurka die enkele jaren terug daar in de kringwinkel een antieke piano kocht voor 100€ die minstens het 100-voudige waard was, mits de nodige restauratie?


Ach ja, hier in deze contreien zijn de kringwinkels zeer verzorgd maar ook hier kennen ze niet de waarde van wat ze te koop aanbieden... zo vond ik onlangs nog Igor, de ezel van Winnie de Poogh, ongeveer een meter groot voor 5€, zo goed als nieuw terwijl die in de winkel op zijn minst vlot zo'n 90€ kost.

Bericht 28 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

martijn@ebay.com
Community-lid

Goeiemorgen,


 


Gelieve enkel berichtjes te posten die relevant zijn met het originele onderwerp.


 


Discussies over de moderatie zullen verwijderd worden. Mocht u een probleem hebben met de mannier waarop er hier gemodereerd wordt kan u me altijd een mailtje sturen.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 29 van 29
laatste antwoord