annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.


 


Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.


 


Doe eens het volgende:


* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs


* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)


 


De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.


 


Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.


 


Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!


 


Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.


 


Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.


 


Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.


 


Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.


 


Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.


 


Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.

Bericht 1 van 213
laatste antwoord
212 ANTWOORDEN 212

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Waarom betaal je 1% kosten op je site? Ik heb ook mijn eigen website. Ik betaal daar niets van terugkerende kosten, behalve de kosten voor mijn hosting.

Bericht 71 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Omdat ik websites onder contract heb bij een bedrijf. Nadeel zijn de extra kosten , voordeel is dat er een team van pakweg 10 man continue verbeteringen zit aan te brengen op alle mogelijke ecommerce gebieden (de site zelf, seo, betalingssystemen, affiliate, feeds voor vergelijkingssites,....)

Bericht 72 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Hallo Gamewalhalla-be,


 


Je gebruikt blijkbaar Opencart voor je site. Wat zijn je ervaringen ?

Bericht 73 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Mail me effe op mijn mailadres (vind je helemaal onderaan mijn aanbiedingen). Dan geef ik u wat meer uitleg.

Bericht 74 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Antwoord gehad van mijn powerseller contact,heeft een rapportje opgesteld met het probleem om door te sturen naar de VS.



toch nog een goed nieuwske dus. Nu afwachten

Bericht 75 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik hoop dat ze er wat vaart achter zetten.

Bericht 76 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

nu je het zegt valt het mij ook op, ineens veel minder trafiek naar wallonie, dat en bepaalde verkopers die onder de prijs gaan zal er ook wel mee te maken hebben, dat ebay het maar oplost en vlug.

Bericht 77 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Hey Danny. Leuk om hier ook eens een gameverkoper op het forum tegen te komen.


 


Verkopen doe ik enkel nog aan Vlamingen en buitenlanders. Enfin, verkopen is een understatement. Oktober is bij mij jaarlijks een kalme periode. Maar dit jaar slaat alles.


 


Ze mogen het inderdaad fixen en liefst tegen eergisteren. Als Vlaamse verkoper heb je nog weinig aan Ebay als 80% van de bezoekers uw items alleen nog terugvinden bij de buitenlandse verkopers :_|

Bericht 78 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

oeps, er was al een draadje over de slechte verkoop.


 


dus bij deze, bij mij niet slecht maar gewoon GEEN verkoop.

Bericht 79 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

idem dito !!!


ebay zal beleid toch moeten gaan aanpassen !!!


wat ik niet begrijp : als de vlaamse kant van ebay bij NL is gevoegd en de franstalige kant bij ebay FR, bestaat ebay.be dan nog wel ?


of ben ik dom (dan mag je me dat gerust melden - en nee ik ben niet blond).


het zal wel zijn dat ik ergens iets gemist heb zeker ?

Bericht 80 van 213
laatste antwoord