annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.


 


Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.


 


Doe eens het volgende:


* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs


* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)


 


De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.


 


Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.


 


Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!


 


Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.


 


Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.


 


Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.


 


Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.


 


Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.


 


Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.

Bericht 1 van 213
laatste antwoord
212 ANTWOORDEN 212

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Thx voor de tip supergiftman.


 


Ik heb dit net geprobeerd maar met Turbolister lukt het niet. de BE FR toegevoegd. Alles lijkt goed te gaan, maar op het ogenblik dat ik het object wil uploaden krijg ik een foutmelding op de verzendkosten. Als ik het object dan terug open doe, zijn de verzendkosten verdwenen en de keuzelijst waar je normaal gezien uw verzendwijze kiest is gewoon leeg.


 


Maar ondertussen heb ik iets gevonden wat wel lukt.


 


Log gewoon in op de Franstalige pagina's van Ebay en plaats dan uw object. Blijkbaar is het dan wel zichtbaar op de Waalse kant.


 


Geen idee wat er gebeurt als je identiek hetzelfde object dat je ook op de Vlaamse kant tevens langs de Waalse kant online zet (=dubbele aanbieding). Dat zal ik straks eens proberen.


 


 

Bericht 101 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

En net geprobeerd. Eén van mijn Vlaamse aanbiedingen op de Waalse kant gezet. Zelfde titel, zelfde foto, zelfde beschrijving. Gaat zonder probleem, oog geen verwittiging gekregen dat dit een dubbele aanbieding is.


 


De Vlaamse en Waalse kant worden dus effectief als 2 totaal verschillende Ebaysites gezien.


 


Momenteel ben ik een paar dagen rust aan het nemen. Binnenkort zie ik geen andere oplossing dan al mijn aanbiedingen dan maar langs de 2 kanten online te zetten en hopen dat ik nog aan die soep uit geraak.


 


IF IT AIN'T BROKEN, DON'T FIX IT!!!!!!!!!!!!!!

Bericht 102 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Dit is toch te gek... om in 1 land, belgie is nog één land volgens mij, moeten we twee keer betalen om onze items zichtbaar te maken over gans belgie....



De enige die hier baat bij heeft is Ebay, en als ze zo verder doen lopen de meeste professionele verkopers hier weg, want particulieren hebben hier geen last van, ze betalen toch niks.

Bericht 103 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Aangezien er geen enkele reactie komt van de kant van eBay moet men dit misschien eens in de kranten zien te krijgen.



Dan zal er misschien wel reactie komen.



Dus moderator, doe uw job en laat ons iets weten.


 

Bericht 104 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

@ gamewalhalla.



Beetje bizar dat het via TL niet lukt.



Ik zet al jaren aanbiedingen op de befr-site via TL.


 


Dat er vroeger geen invloed was op de plaatsing of zichtbaarheid is een fabeltje.


 


Ik heb ALTIJD al meer zichtbaarheid gehad op ebay.befr indien ik aanbiedingen plaatste op befr in plaats van op benl.


 


En vermits het merendeel van mijn Belgische klanten voor deze account uit Wallonië kwamen was de keuze voor plaatsing via befr een evidentie.


 


Alleen is de situatie blijkbaar nu ten top gedreven.




Bericht 105 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Hallo,


 


 


mag ik ook even reageren !


 


Onze zaak verkocht jaren Helly Hansen via ebay en we verkochten zeer veel in Wallonië.


 


Doordat de verkoop platgevallen is stoppen wij met Helly Hansen maar eigenlijk beseffen we NU PAS dat EBAY hier een grote verantwoordelijkheid in heeft.


 


Ik heb zopas de test gedaan:


 


Uitloggen en gewoon naar de franstalige EBAY gaan.


 


Dan vervolgens Baselayer of Base Layer ingetikt en je vind onze goederen niet meer !!!!


 


Je komt onmiddellijk op het Verenigd Koningkrijk uit.


 


 


DIT IS BROODROOF !!!!


 


Ik kon het eerst niet geloven dat dit kon maar het is dus echt zo.


 


 


Wat kunnen we hier aan doen?   Ik heb een tip.


 


Kunnen we met z'n allen naar de franstalige belgische Ebay gaan en naar het discussieforum, dit onderwerp aankaarten?


 


Of woont iemand dicht bij de vtm studio en naar Mannele Paul eventueel het bericht sturen dat Belgie gesplitst is op Ebay?  Of een ander media kanaal vrt ....


 


 


Saskia   (voor 1 keer dat ik ook reageer)


 


(de vrouw van Johan)

Bericht 106 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

@hellyhansenoostende


 


Ik heb ook op de Franstalige discussieborden een gelijkaardig topic gestart. Daar is nauwelijks op gereageerd.

Bericht 107 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Allez, voor de verandering zijn ze nog eens langs geweest met het potlood. Net bericht gekregen dat er 2 van mijn postings verwijderd werden.


 


Man, man, man,..............????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht 108 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Hoihoi,


 


ik heb met m'n belachelijke frans die ik maar kan eens gepost op het Franstalige forum, eens zien welke reacties ik krijg.


 


Mijn frans is zo slecht dat het misschien lachwekkend is maar wie weet komt er reactie op.


 


Jean Gerard


 

Bericht 109 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

mijn antwoord van customer support ...


Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat uw op ebay.be aangeboden objecten vanaf 1 oktober 2012 voor Franstalige gebruikers niet zichtbaar zijn. U beweert dat uw verkoopomzet wegens deze toestand gedaald heeft. Graag wilt u heirover een uitleg en een oplossing krijgen.


Ik zou u graag laten weten dat eBay inderdaad een wijziging heeft toegepast in de regels voor aanbieden op ebay.be. Vanaf nu worden benl.ebay.be en befr.ebay.be als twee aparte site beschouwd (net als bijvoorbeel ebay.nl en ebay.fr). Wegens deze wijziging kunnen de Franstalige gebruikers op ebay.be uw objecten via befr.ebay.be niet meer automatisch bekijken. Ze dienen tijdens een zoekopdracht de optie 'wereldwijd' aanvinken


In dit geval kunnen we u slechts aanraden om uw objecten opnieuw via befr.ebay.be (wereldwijd) aan te beiden.


Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog vragen hebben of problemen ondervinden dan verzoek ik u vriedelijk om ons opnieuw te contacteren. We zullen u graag helpen.


Ik wens u nog een prettige dag toe.


Met vriendelijke groeten,


Douwe Slootjes


eBay Customer Support

Bericht 110 van 213
laatste antwoord