annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.


 


Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.


 


Doe eens het volgende:


* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs


* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)


 


De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.


 


Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.


 


Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!


 


Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.


 


Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.


 


Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.


 


Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.


 


Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.


 


Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.

Bericht 1 van 213
laatste antwoord
212 ANTWOORDEN 212

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Heeft B... D. W.... ook al invloed bij ebay.

Bericht 121 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

drumcorpsbelgium
Community-lid

Hoi hoi,


 


dank voor de tips zijspoor,  ik zal het even bespreken, het is allemaal een beetje nieuw, maar inderdaad vandaag dacht ik ook dat het eventueel beter zou zijn om de marklin objecten apart aan te bieden en misschien op die manier meer winst te halen.


 


Ik had gehoopt op vlugger wat grotere sommen binnen te halen want heb toch wat centen geinvesteerd de laatste maand. Ik ben een beetje naïef wellicht.


 


Ik heb eveneens wat spullen van Johan gekocht maar moet maar betalen als ze verkocht zijn, dus, da's ook al heel mooie geste van hem dat ik zo kan opstarten met minder investering.


 


Ik neem je goeie raad in elk geval mee.


 


bedankt,


 


Jean


 


 

Bericht 122 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Hoi,



Ik ben nieuw hier. Wel, nieuw is misschien verkeerd uitgedrukt. Ik ben reeds ettelijke jaren lid via m'n persoonlijke account.



In augustus 2012 had ik wat tests gedaan omtrent een professionele winkel op eBay en ik moet zeggen, het stond me wel aan.



Dus nieuwe account aangemaakt, BTW nummer aangevraagd, stock opgeslagen, logo + site laten aanmaken enoemmaarop.



Ondertussen zijn we 2 weken verder en het viel me op dat er totaal geen verkoop, totaal geen interesse was. Na verder onderzoek ben ik op deze topic uitgekomen en ik was echt geschokt door de splitsing.



Misschien ligt het aan iets anders, maar ik betwijfel het. Dus ja, ik maak direct een persbericht op en het gaat vandaag nog buiten. 



Groeten,



Laurent

.
Bericht 123 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

laat even weten welk media er wordt aangeschreven

Bericht 124 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Kan er misschien iemand met "contacten" bij ebay informeren of men zinnens is ook de facturatie te splitsen ?



Want dan wordt objecten gedeeltelijk op benl en gedeeltelijk op befr plaatsen een heel ander (financiëel) verhaal !


 


Dan moeten we eigenlijk beginnen werken met twee aparte accounts, met elk een eigen winkel in een landsgedeelte.  




Bericht 125 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Deze nacht verschillende berichten van mij verwijderd !


 


 


HOPLA, we zijn er weer aan !!!   't Was eerst Fransesca,  't is nu Astaria !!!!


 


 


Er stonden geen beledigende woorden in, enkel wat kritische noten !!!!


 


Ik begrijp het niet, WIL IEMAND VAN EBAY DIT HIER KOMEN UITLEGGEN AUB ?   IN PLAATS VAN ZONDER BOE OF BA TE VERWIJDEREN ????!!!!!


 


 


We hebben deze inhoud verwijderd omdat het volgende niet is toegestaan op onze forums:

8: Het weigeren van het opvolgen van instructies of aanwijzingen van eBay-personeel.

We beseffen dat u misschien niet op de hoogte was van deze regel. Voor meer informatie over dit beleid gaat u naar http://pages.benl.ebay.be/help/policies/everyone-boards.html

We verzoeken u vriendelijk om dergelijke berichten in de toekomst niet meer te plaatsen. Als u nog vragen hebt over ons beleid, klik dan op "Contact opnemen" op een hulppagina van eBay.

Bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
Astaria
eBay EU Community Moderation

Bericht 126 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Wat leren we hier uit?


 


Dat we in een wereld leven van "oog om oog, tand om tand".


 


Klokkenluiders die dus echt een feit onder de aandacht brengen worden meer gestraft dan diegenen die de feiten plegen.


 


Je moeten het maar pikken en slikken.  Mondje toe of we pakken je terug.


 


Zo ook op Ebay, wanneer je een onregelmatigheid aan Ebay meldt dan mag je ZEKER ZIJN dat Ebay Uw handel en wandel goed zal doorlichten en je terugpakken.


 


"aha, meneer wil iemand anders pakken, wel we gaan U eerst een keer controleren of gij U wel aan de regels houdt"


 


Ik denk hierbij steevast terug aan begin dit jaar toen ik om middernacht per ongeluk een dubbele aanbieding plaatste, ondertussen was dit ook het onderwerp op het forum en lap, nog geen halfuur nadien was mijn dubbele aanbieding verwijderd.   Frapant detail,  ik vroeg uitleg en men zei me dat dit een automatische verwijdering was.  IEDEREEN toen op dit moment zag dat dit niet waar was, wij werden als naïvevelingen behandeld want tal van voorbeelden werden aangehaald van overtreders, zelfs een zwartwerker met meer dan 50 dubbele aanbiedingen van GSM onderdelen.


 


Ok, wij als kleine man kunnen het nooit winnen tegen het oppermachtige Ebay maar daarom hoeven wij niet nederig als slaven toe te zien hoe onze verkoop daalt door een kortzichtig beleid.


 


DAAROM alleen al hebben wij het volste recht om problemen aan te kaarten en wij zijn niet steeds gediend met die standaard mailtjes uit die callcenters waar mensen ook maar aflezen wat ze moeten aflezen. 


 


Wij zijn zakelijke verkopers, het is onze broodwinning en daar hebben ze blijkbaar geen oren naar.


 


Dus, bij deze,  beste medewerker van EBAY!   U kunt nu twee dingen doen,  ofwel weeral deze kritische post gaan verwijderen wat we ondertussen gewoon zijn, ofwel kunt U alle commentaren van UW verkopers die zorgen voor UW broodwinning een beetje serieus nemen en iets doen aan de problemen.


 


IK WENS dat BELGIE EBAY 1 site is, alwaar wij zelf in onze titel in de verschillende landstalen kunnen schrijven.


 


IK voel dit als broodroof en we staan op die manier met onze rug tegen de muur.


 


WEET beste EBAY dat jullie hier een SEPARATISTISCHE ACTIE gedaan hebben door het land nog voor de politiek in twee te splitsen.


 


Ik hoop dat dit media aandacht krijgt om het goed te doen doorwegen, dat julie tot besef komen dat dit verkeerd is !!!!!


 


Johan


 

Bericht 127 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Een beter systeem zou zijn België te splitsen voor de privé-verkopers, maar niet voor de zakelijke verkopers die de aanbiedingen duur betalen en steeds minder service en zichtbaarheid krijgen voor hun aanbiedingen.



m.
Bericht 128 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Iedereen gaat hier voorbij het feit dat ebay.belgie eigenlijk niet meer bestaat, vlaanderen = ondergebracht bij nederland, Walonie]= ondergebracht bij frankrijk.



hopelijk blijft dit bericht nu wel staan..]:)

Bericht 129 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Maar neen Vlaanderen is niet bij Nederland ondergebracht, Vlaanderen is onafhankelijk bij ebay. Zoek maar eens wat, enkel de aanbiedingen uit Vlaanderen komen te voorschijn. 😞



m.
Bericht 130 van 213
laatste antwoord