annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.

Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.

Doe eens het volgende:

* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs

* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)

De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.

Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.

Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!

Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.

Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.

Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.

Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.

Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.

Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.

Bericht 1 van 213
laatste antwoord
212 ANTWOORDEN 212

http://community-befr.ebay.be/topic/Vendre/Ebay-Split-La/2000003407

er komt ook reactie van de franstaligen die hetzelfde probleem hebben !

EBAY is een separatistische beweging geworden !

Voer voor de media !   Ofwel willen ze dit als extra reclame,  ik heb alvast 1 object op de BUITENLANDSE ebay site WALLONIÊ geplaatst in de hoop m'n Waalse kopers terug te winnen.

Dus, wil dit zeggen dat ik m'n aanbiedingen DUBBEL moet plaatsen?  KASSA KASSA Ebay .... aha, heb het gesnapt !

Bericht 131 van 213
laatste antwoord

Beste,

moet ik dan wallonie beschouwen als buitenland en dus ook de buitenlandse verzendkosten aanrekenen?

Ik betaal nu 2x plaatingskosten 1x vlaanderen, 1x wallonie om hetzelfde item te kunnen verkopen in Belgie.

Bericht 132 van 213
laatste antwoord

ALLEMAAL EEN BEETJE DRUK STEKEN AUB !!

Zie hier mijn antwoord,    Saskia.

Geachte mevrouw Monteyne,

Hartelijk dank dat u nogmaals contact met ons opneemt.

Ik heb uw reactie doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Zodra we een antwoord krijgen, zullen we opnieuw contact met u opnemen.

Alvast bedenkt voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,

P****** Z*********
eBay Afdeling Regels en Veiliggheid

-----Original Message-----
Sent: 10/24/2012 02:21:27 AM
To:
Subject: Re: Normen voor verkoperprestaties SR# 1-5107991383

beste,  moeten wij dubbele aanbiedingen aanbieden zowel op ebay vlaanderen en ebay wallonie?  

zeer triestige zaak!   voor ons zakelijke verkopers is dit een serieuze klap en ik vraag dat julllie dit bekijken,  meer en meer zakelijke Vlaamse verkopers zullen afhaken want op die manier is Belgie gesplitst !  

Jawel, U hebt hiermee belgië in twee gesplitst.  

Bericht 133 van 213
laatste antwoord

Hallo,

ik heb mijn beklag gedaan bij customer support dat gaat dan blijkbaar weer naar Nederland, uit het antwoord dat ik kreeg blijkt dat ze ebay.be sinds 1 oktober gesplitst hebben in Vlaams en Franstalig het Vlaams Belang mag blij zijn de eerste splitsing van België is dus een feit, alleen ben ik er zo blij niet mee zoals zoveel collega's want niet alleen de verkoop aan de Franstaling Belgen is weg maar ook aan de fransmannen want ook zij beszoeken ebay.be franstalig dit vormt ook voor mij ongeveer de helft van mijn verkoop.  als oplossing stelt de persoon die antwoord gaf dat we dan onze items ook maar op ebay.befr moeten zetten - dat zal wel das dan dubbel werk en dubbel betalen ik denk dat ze daar op uit zijn om ons dubbel te laten betalen.  Als ebay.be niet snel terug 1site wordt stop ik ermee voorgoed en basta.

Ik zou iedereen ook willen oproepen de pers hierover in te lichten, de splitsing van België is toch iets wat ons allen aangaat !!!!! zelf heb ik al contact opgenomen met de GVA

Bericht 134 van 213
laatste antwoord

Hoogst waarschijnlijk gooi ik hiermee de knuppel in het hoenderhok, maar misschien is het tijd om met de twee voetjes terug op de grond te komen.

Het zal immers Ebay worst wezen dat hier een aantal Calimero's staan roepen en tieren.

Het Grote Ebay heeft weer eens een verkopersonvriendelijke beslissing genomen en daarmee basta.

Daar kan ik niks aan veranderen en jij ook niet, alle ebaymacho's ten spijt.

Dus de vraag is hoe we ons best reoganiseren om in de nieuwe situatie te werken.

Is adverteren op de twee sites een oplossing ?

Voorlopig wel omdat wat betreft facturatie België blijkbaar nog eventjes blijft bestaan, maar als morgen tarieven worden gehanteerd voor aparte sites, wat dan ?

Graag suggesties ...

Bericht 135 van 213
laatste antwoord

Waar zit het verschil in facturatie op Ebay België (Frans) en Ebay Frankrijk?

Bericht 136 van 213
laatste antwoord

Moet men om zichtbaar te zijn een winkel openen op iedere site waar men aanbied? ebay.benl,ebay.befr,ebay.com,ebay.de,ebay enz....

Ook mijn verkoop is duizelingwekkend gezakt,heb zelfs een maand waar mijn faktuur van Ebay hoger was dan mijn verkoopcijfer.

NOG NOOIT MEEGEMAAKT SINDS 2004

Gelukkig heb ik na eerdere wedervaren met ebay mijn voorzorgen genomen en is niet ebay mijn hoofdinkomen.

Bericht 137 van 213
laatste antwoord

Juist een tel. gesprekje gehad met een duitse klient die ook op eby zit.

Om goed zichtbaar te zijn is het aangeraden op iedere site een apart account te hebben en eventueel een winkel.Probleem is turbo lister doordat deze steeds de connektie met ebay maakt.

Klopt dit ?

Eenzeflde artikel aanbieden op diverse site's is echter verboden als u er maar 1 van heeft.

Kan  of mag men via link de kopers verwijzen naar uw andere ebay.accounts?

Bericht 138 van 213
laatste antwoord

10 Veilingen vanavond,  niks verkocht.

Het zal lang duren voor ik hier nog iets zal aanbieden.

m.
Bericht 139 van 213
laatste antwoord

Verschillen tussen ebay.fr en ebay.befr:

Wat particuliere verkopers betreft:

- een particulier kan op beide sites gratis veilingen plaatsen maar op de franse site is dit gelimiteerd tot 75 stuks gratis per maand, terwijl op de belgische site geen limiet is

- Verkoopscommissie in franse site is 9% met een maximum van 45 euro, op de belgische site 8% met een maximum van 40 euro

- aanbiedingen met vaste prijs hebben eenzelfde opstartkost

- op de franse site kan een particulier geen winkel hebben, op de belgische site wel (basiswinkel van 9,99 euro)

Wat zakelijke verkopers betreft:

- Op franse site bestaat er slechts 1 winkeltarief (24,95 euro), in België heb je er 3 (9,95 - 29,95 - 79,95 euro).

- De plaatsingskosten zijn in Frankrijk voor een winkel gratis indien het gaat om aanbiedingen van 30 dagen of onbeperkt tot annulatie. In België zijn deze afhankelijk van het soort type winkel dat je neemt (0,15 - 0,05 of 0,01. Dit gaat om aanbiedingen die niet tot de rubriek Media behoren)

- plaatsingskosten voor veilingen zijn in Frankrijk wat duurder tot startprijzen van 49,99 euro. Wanneer de startprijs 50 euro of meer is, is de franse site goedkoper

- Verkoopscommissies zijn dan weer stukken hoger in Frankrijk (9% in rubriek media en 8% in andere) terwijl deze bij ons maximaal 5,5% zijn en dit percentage verlaagt naargelang een hogere verkoopsprijs. 1 Uitzondering: High-tech: Frankrijk = 5% (dus hier tot 50 euro verkoopprijs iets goedkoper bij de Zuiderburen)

Dit zijn enkel de basisverschillen. Ook in de opties zullen er wel verschillen zitten maar deze zoek je best eens zelf uit:

Tarieven België (in't frans): http://pages.befr.ebay.be/help/sell/fees.html

Tarieven Frankrijk: http://pages.ebay.fr/help/sell/fees.html

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 140 van 213
laatste antwoord