op 05-10-2012 12:37
Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.
Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.
Doe eens het volgende:
* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs
* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)
De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.
Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.
Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!
Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.
Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.
Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.
Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.
Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.
Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.
op 25-10-2012 13:50
bedoel: HELLY HANSEN (met een E)
op 25-10-2012 14:01
Je kunt toch verkoopvorm en locatie selecteren.
Ik gebruik dat altijd ,anders krijg je een te grote massa te zien
op 25-10-2012 15:26
Ik dacht dat onze Johan weer serieus op dreef was, maar heb uit nieuwsgierigheid toch één en ander bekeken.
En hij heeft gelijk.
Ik ben verder gegaan.
Klik je vanop Nederland, dus ebay.nl en NIET ebay.benl, Helly Dinges in dan krijg je alle aanbiedingen van Johan in de zoekresultaten.
Klik je vanop Frankrijk, dus ebay.fr en NIET ebay.befr, Helly Hansen in dan krijg je GEEN ENKELE aanbiedingen van Johan in de zoekresultaten.
Toch blijf ik er bij dat dit niet nieuw is : al sinds 2009 plaats ik mijn Belgische aanbiedingen op ebay.befr omdat ze anders amper zichtbaar waren op ebay.fr.
op 25-10-2012 15:37
Jullie verwarren mij met Johan tenzij iemand zou denken met een halve psyhopaat of schizofreen iemand te maken te hebben die zich uitgeeft onder verschillende namen.
Johan beldde me net en hij zegt dat ene "Maarten" wellicht oostendantiquefair zal doen. Een student die spaart om naar Amerika te gaan voor een muziekstage en toch thuis zit momenteel en niets te doen heeft.
Johan is "gestraft" mag niet meer op het forum en ook Saskia raadt het af want het heeft toch alemaal geen zin, 't Is vechten tegen windmolens en je haalt toch geen gelijk zegt ze.
Jean
op 25-10-2012 15:40
@ Siemenspoes,
gewone zielen die niet vertrouwd zijn met ebay die doen gewoon die website open, vooral ook nieuwe klanten loggen nog niet meteen in en zoeken gewoon op de simpele manier.
Dat is wat ik bedoel dat je ons dan niet vind.
Jean
op 25-10-2012 16:08
@ jean
Je zal wel gelijk hebben .
Alleen zoek ik zo nooit,maar ja niet iedereen is zo verslaafd;-)
op 25-10-2012 16:19
Zou ebay geen tekst kunnen plaatsen,die je moet aanklikken alvorens verder te gaan ,met de nieuwe regeling en de raad objectlocatie aan te klikken.
Natuurlijk slechts 1 keer,zoals bij andere van hun overeenkomsten.
op 25-10-2012 16:21
Jullie verwarren mij met Johan tenzij iemand zou denken met een halve psyhopaat of schizofreen iemand te maken te hebben die zich uitgeeft onder verschillende namen.
Ja sorry, hé zeg, maar jullie praten ook allemaal hetzelfde bizarre vreemde taaltje, zien er allemaal hetzelfde uit, dragen allemaal hetzelfde thermisch ondergoed en gebruiken dan nog allemaal dezelfde ebayaccount op de koop toe ...
op 25-10-2012 22:35
http://community.ebay.nl/topic/Powerseller-Forum/Verkopen-Op-Ebaynl/2000000102
Neem een kijkje op volgende link. Ebay NEDERLAND heeft respect voor zijn verkopers, terwijl Ebay BELGIE behandelt zijn verkopers als................... ?:|
op 25-10-2012 23:08
Eigenaardig,ik bied 1 week meerdere objekten aan op diverse site's en heb meersdere verkopen tot japan toe.
toeval ?
Ben benieuwd na mijn terugkomst uit hongarije.
Levering van meubelen gecombineerd met een paar dagen vakantie.
klient heb ik leren kennen via ebay.be.(6 jaar reeds)
Evenzo polen,duitsers en 1 spanjaard