annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vero??

Mijn object was sinds gisteren verkocht (bose companion 2) en vandaag krijg ik een mail dat die hele advertentie (die al afgelopen was) volledig is gewist wegens inbreuk op foto's en gekopieerde tekst van andere leden.

Ik wist dus niet dat ik tekst niet mocht kopiëren van de website van de fabrikant (heb nu de VERO-test gedaan).
de klacht komt van "bose@ipowner.net"
WTF is dit voor een adres? Alleszinds niet van bose zelf want heb vandaag net bose zelf gebeld 😕

Dit is mijn 2de waarschuwing, eerst was oem-licentie die ik meteen zelf weer offline heb gehaald na 1minuut.
Waarom verwijdert ebay dit nog ook al heb ik het zelf al offline gehaald?

Wat zijn de sancties??
Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Vero??

Als u zeker bent dat die Bose apparatuur uit uw aanbiedingen authentiek is, en als u het nog niet gedaan hebt, best vragen aan het VeRO lid waarvan u het e-mail adres van eBay gekregen hebt wat de juiste reden tot verwijdering is voordat u deze opnieuw gaat aanbieden.

Hier worden een aantal mogelijke redenen van verwijdering van Bose artikelen genoemd:

1) Offer for sale of counterfeit Bose® products
2) Unauthorized use of Bose copyrighted images
3) Unauthorized use of Bose copyrighted text
4) Shipment policies in violation of Bose international trade agreements
5) Misrepresentations about the Bose warranty

http://cgi3.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=bosetracker

Geschreven voor US verkopers, maar misschien wel interessant om lezen:
http://reviews.ebay.com/eBay-Vero-What-you-Must-Know_W0QQugidZ10000000005857926

Bericht 11 van 15
laatste antwoord

Vero??

Kan ook een concurrent zijn.
Iedereen met een geloofwaardig kantoorpand adres en een mooie verzonnen naam kan Vero lid worden en zo al z'n concurrenten eruit smijten. Waarvan akte!

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 12 van 15
laatste antwoord

Vero??

Ik ben rechtstreeks officieel dealer van Helly Hansen, ik neem ook gewoon de foto's en de teksten van de officiele site.

Dit is een win win situatie. Mocht Helly Hansen mij doen betalen voor die foto's die trouwens ook in hun catalogus staan die ik ook van hen krijg, mogen ze hun zooitje houden. Dat zou de omgekeerde wereld zijn.

Dus, misschien als je een niet officiële dealer bent, particulier, occasionele verkoper toevallig van een merk dan is het inderdaad misschien wel opletten geblazen.
Bericht 13 van 15
laatste antwoord

Vero??

Wel vind ik als EBAY onterecht een aanbieding wegneemt dat ze zich mogen verontschuldigen en de plaatsingskosten terug betalen.

Enkele jaren geleden werden mijn aanbiedingen verwijderd omdat in m'n aanbieding de klant kon kiezen tussen S, M, Large ! De reden was dat een klant niet mocht kunnen kiezen !!!! Ik heb gewoon de aanbiedingen terug er op gezet omdat ik niet akkoord ging. Is tot op vandaag zonder probleem geweest, was wellicht een overijverige medewerker!

Ik bied bvb van aan artikel 10 stuks aan en daar zitten er uiteraard verschillend ematen in die de klant dan kan kiezen.

Ik bied bvb ook handdoeken aan waarop de klant een naam naar keuze kan laten borduren. Volgens het ebay beleid zou dit dus ook niet mogen.

Er zitten toch hier en daar rare reglementen, wellicht overgenomen van die Amerikanen maar die niet goed met onze mentaliteit passen.
Bericht 14 van 15
laatste antwoord

Vero??

Voor de duidelijkheid:

- Foto's en andere grafische documentatie mag je alleen overnemen als ze public domain zijn, dus altijd eerst de licentie controleren.
Staat er niet expliciet bij dat de afbeelding public domain is, dan moet je veronderstellen dat er een copyright op zit en mag je ze dus niet overnemen. Zo simpel is dat.

- Tekst valt onder het auteursrecht van de schrijver, zelfs al is het maar één zinnetje. Als je tekst overneemt moet je duidelijk de bron vermelden (auteur, publicatie, jaar, event. website) en de tekst citeren. In de HTML voor Ebay beschrijvingen kan dat met de cite tag.

Dus voor de eenvoud: schrijf gewoon alles zelf en maak je eigen foto's, dan hoef je je geen zorgen te maken.

Ligt het nu aan mij of zitten hier echt een paar louche individuen op het forum... ?
Bericht 15 van 15
laatste antwoord