annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Volgers : wie zijn ze? wat drijft hen?

Even een discussietje openen : ik heb nu een 1700-1800 item in mijn winkel staan en op een deel daarvan heb ik 1 of meer volgers.
Zoals veel van jullie wel al zullen gemerkt hebben, blijven het merendeel van die volgers gewoon staan zonder dat er iets gebeurt.

Ik vraag mij af hoeveel % van die volgers echte potentiële kopers zijn.
Ik denk dat je ze kunt opdelen in drie groepen :
1. echte geïnteresseerden, die wachten of twijfelen om te kopen : dat zijn in principe de enige die ons, verkopers, interesseren
2. toeristen : mensen die licht geïnteresseerd zijn of nieuwsgierig om te zien of een item al dan niet zal verkocht geraken. Zo heb ik er ook een paar staan : items die ik volg om te zien of ze een bepaalde prijs halen of gewoon om te kijken of 'iemand gek genoeg is die prijs te betalen'
3. wat ons brengt naar groep drie : concurrenten : die een zelfde of gelijkaardig item te koop hebben of willen zetten en in de gaten houden hoe jij het er van af brengt
Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Of die enkele volgen,om achteraf hun keuze te maken;-)
Je hebt heeeel veel staan om door te worstelen.

Ik denk dat sommigen ook volgen in de hoop dat de prijs iets zakt.
Bericht 2 van 7
laatste antwoord

ha, Siemenpoes, bedankt voor de aankoop! ... nadeel van veel te staan hebben is natuurlijk dat 'browsers' of 'snuffelaars' afgeschrikt worden door de hoeveelheid, maar ik heb in mijn winkel heel duidelijke categorieën en subcategorieën aangemaakt, zodat de liefhebbers van, bvb. het Franse chanson ;-), niet 1800, maar slechts 50 items moeten bekijken.
Je kunt ook een search doen of een specifieke artiest of titel.

En dat sommige volgers hopen dat de prijs zakt, lijkt mij ook juist : ikzelf ben constant bezig mijn prijzen aan te passen : het moeilijkste is het evenwicht vinden tussen de hoogst haalbare prijs en de prijs wat reeël iemand wil betalen voor iets.
Ik, en veel anderen, doe dit professioneel dus items aan 0,99 zijn er bij mij niet bij : het is de moeite van het werk niet waard.
Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Jij bent toch een perfecte verkoper,onmiddellijk feedback bij ontvangst van de betaling.
Ik ben ook die mening toegedaan,maar daar is al wat discussie over gevoerd,toch blijf ik bij mijn standpunt.

Dat volgen in de hoop de prijs te zien zakken,was algemeen bedoeld,niet specifiek in jouw geval.
Ik denk dat het bij dure items,boven 100 euro,wel een grote rol zal spelen.
Bericht 4 van 7
laatste antwoord

onmiddellijk feedback bij betaling vind ik logisch : de koper heeft alles gedaan waar hij toe verplicht was, dus waarom geen feedback dan?
Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Onmiddellijk feedback geven is wel een must als verkoper, denk ik.

Op elk willekeurig moment zijn er wel een tiental items die ik volg in My Ebay, uit interesse voor de eindprijs als ik zelf een gelijkaardig item in de aanbieding wil zetten (categorie 3 dus), of gewoon uit nieuwsgierigheid om zelf een bod te doen als een item me interesseert en de prijs niet direct buiten mijn budget schiet.
Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Mij kan je indelen bij ieder van de keuzemogelijkheden .
Bij grootaanbieders volg ik vaak een item , duur of goedkoop , maakt niet uit .
In de hoop dat ik meerdere items tegelijk kan kopen bij dezelfde verkoper op zeker ogenblik .
Soms ook gewoon omdat ik de moeite niet neem om een item dat ik al gekocht heb maar waar er meerdere van zijn te verwijderen uit mijn volg lijst en dat blijft er dan in staan zolang de verkoper het item blijft aanbieden . Sommige volg ik op die manier al bijna een jaar ....
Soms zet ik een aanbieding bij volgen om het later makkelijker terug te vinden .
Soms ook omdat je dan eenvoudig de mogelijkheid hebt om te zoeken naar soortgelijke items .
Ik volg constant een 70 - 80 items en koop eerder zelden iets .
En als ik koop is het meestal een ganse ruk in één keer .
Bericht 7 van 7
laatste antwoord