annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Weigering van annulatie dubbele aankoop?

Voila,



Het is weer van dat en eigenlijk begint het mij zwaar tegen te steken :



een koper klikt 2 keer op kopen en betaald maar 1 maal.


Ik stuur een vriendelijke mail dat ikéén van de 2 aankopen ga annuleren en doe een annuleringsaanvraag.



Na 3 dagen wordt dit door de koper geweigerd.



Hoe krijg ik nu mijn verkoopskosten terug ?



Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

Weigering van annulatie dubbele aankoop?

Rare situatie, je ging er dus vanuit dat per ongeluk twee maal had gelocht? Als dat zo was, begrijp ik niet waarom hij die annulatie weigerd, waren die twee aankopen toch bewust, tja, waarom betaald hij er dan maar één?


Rare mensen toch op de wereld.


Ik denk dat je best eens tekst en uitleg aan die koper vraagt wat nu de bedoeling is en om die kosten terug te krijgen, denk ik dat je een geschil moet openen, wegens niet-betaling dan, als jullie tenminste niet tot een vergelijk komen.

Bericht 2 van 14
laatste antwoord

Weigering van annulatie dubbele aankoop?

ikke-bay
Community-lid

De situatie is niet zo uitzonderlijk , per maand heb ik gemakkelijk een 5-tal van deze dubbelaankopen.



Vooral bij nieuwe ebayers, ze klikken te snel 2 x en sommigen blijken na 5 minuten al vergeten te zijn dat ze al eens gekocht hebben.



Communicatie met de kopers is dus niet mogelijk (reeds geprobeerd).


Geschil openen wegens niet betaling doe ik niet, heb weinig zin om nog een negatieve aangesmeerd te krijgen van die koper die niet communiceert en dus niet gaat beseffen wat er gebeurt als ik een geschil open (laten we ervan uitgaan dat de koper tot op dit moment dus nog helemaal niet doorheeft dat het object 2x gekocht is)



edit : om onduidelijkheid te vermijden : ikke-bay is mijn 2de account 🙂


-- Bewerkt door ikke-bay om 8 Dec 2011 10:40 CET
Bericht 3 van 14
laatste antwoord

Weigering van annulatie dubbele aankoop?

martijn@ebay.com
Community-lid

Hoi,


 


Het is niet slim om een annulatie verzoek te sturen zonder eerst het akkoord gekregen te hebben van je koper dat die dat gaat accepteren. Zoals altijd is communicatie essentieel.


 


 

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 4 van 14
laatste antwoord

Weigering van annulatie dubbele aankoop?

Je kan dus beter een geschil wegens niet-betaling openen, dan een annulatie-verzoek.



m.
Bericht 5 van 14
laatste antwoord

Weigering van annulatie dubbele aankoop?

martijn@ebay.com
Community-lid


Je kan dus beter een geschil wegens niet-betaling openen, dan een annulatie-verzoek.



 


Zoals ik al zei eerst communiceren (iedereen maakt wel eens een foutje) en pas een geschil wegens niet betalen openen als je koper je niet antwoordt.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 6 van 14
laatste antwoord

Weigering van annulatie dubbele aankoop?

Zitten er nu echt zoveel stomerikken (vergeef me de uitdrukking) op het interrnet?


Hebben die allemaal last dan van hun korte-termijn-geheugen of hoe zit dat of lezen die nooit hun mails?


Je krijgt toch van elke transanctie een mail, dus weet je dan toch dat je "per ongeluk" (???) dubbel hebt gekocht?


 


Ik begrijp dit niet hoor, zijn mensen nu echt zo stom, zo laks of, nuja... weet ik veel?


 


Onlangs had ik mij hier bij een aankoop ook vergist, dat werd zonder probeleem opgelost binnen de paar dagen... tja: "communicatie" is iets waar veel mensen nooit van gehoord hebben.

Bericht 7 van 14
laatste antwoord

Weigering van annulatie dubbele aankoop?

Welkom in de wereld van de verkopers, beste Walesha 🙂




Bericht 8 van 14
laatste antwoord

Weigering van annulatie dubbele aankoop?

ikke-bay
Community-lid

Oei Walesha,



Je zou verschieten van hoeveel kopers hun ebay niet meer gekoppeld is aan hun huidig email adres met alle mis-communicatie van dien

Bericht 9 van 14
laatste antwoord

Weigering van annulatie dubbele aankoop?

@ikke-bay...


 


ja, dat is niet onmogelijk, maar elke mail van Ebay uit staat ook op je inbox van je Ebay-account en je hebt dan ook nog je aankoopgeschiedenis en.... nuja... als je iets koopt op Ebay en je betaalt, dan weet je toch hoe het werkt stel ik?


Als hun mail-adres dan niet meer gekoppeld aan Ebay, weten ze dat dan toch via Ebay zelf, dus ook als ze dubbel hebben gekocht... achja... jullie zitten met de troublles natuurlijk maar ik begrijp dat soort mensen niet hoor.

Bericht 10 van 14
laatste antwoord