op 22-05-2013 08:24
op 24-05-2013 19:42
Ik had het over de verkoper van games.
Denk je dat uw daling in de verkoop aan het beleid van ebay te wijten is?
Zou het niet eerder te maken hebben met algemene daling van de verkoop.
10 jaar geleden had ebay bijna een monopolie,nu hebben alle ketens,alle merken een webwinkel.Er is nog amazon ook.
Mensen kunnen hun geld maar 1 keer uitgeven en zijn daarenboven door de crisis nog spaarzamer geworden.
De items die Zijspoor verkoopt zijn niet zo crisis gebonden,het zijn hobbyzaken voor'grote kinderen' die minder kosten dan café bezoeken.
Verzamelobjecten zullen ook nog wel een koper vinden mensen moeten toch iets doen in hun vrije tijd....
op 24-05-2013 19:53
In de categorie games zijn we met maar een paar grote shops. Algemeen genomen zie ik bij de concurrentie ook een daling met 20%-30%.
Zoals ik reeds meermaals vermeld heb, is het bij mijn geen 20% à 30% daling. Ik haal nu nog 20% à 30% van de verkopen van voorheen. Dit is enkel op Ebay. Buiten Ebay merk ik niets aan mijn verkoop.
Je hebt het hierboven over die Resident Evil 6. Dat is niet het spel waar ik het over had. Het is een PS2 spel.
Ik krijg er zelf kop noch staart aan. Sommige games verkoop ik, bied ik opnieuw aan en ik sta direct boven. Andere verkoop ik, bied ik opnieuw aan en in plaats van hoger in de resultaten staan ze nog een stuk lager.
Volledig akkoord dat de mensen spaarzamer geworden zijn. Maar verklaart nog steeds niet waarom ik hier een heel groot stuk van mijn verkeer en mijn verkoop kwijtgespeeld ben.
Trouwens als de mensen spaarzamer worden, zouden ze eerder naar 2dehands games dan naar nieuwe games moeten grijpen. Je kan inderdaad fantastische deals doen in sommige (online) winkels. Maar veel van de wat oudere games vind je gewoonweg niet meer in de winkel, terwijl die 2dehands vaak nog goed verkopen.