annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zijn de mensen platzak???

Ik vind dat er zich hier een verontrustend fenomeen begin voor te doen. Dat is nu al 2 maanden na elkaar hetzelfde.

De laaste week van de maand kopers die vragen of ze nu al iets mogen kopen en dan begin van volgende maand als ze hun pree getrokken hebben mogen betalen.

De eerste week/2 weken van de maand kopen ze de oren van uw kop dat ik soms denk als ze zo blijven kopen wordt ik stinkend rijk op Ebay ]:)

En dan... slaat dat helemaal om. Verkoop valt helemaal stil. Items met 3 weken aan een stuk meerdere volgers maar geen enkele koper. Potentiële kopers die een mailtje sturen om te bieden op het item dat je aan vaste prijs verkoopt.

Ik heb altijd met die financiële crisis gelachten. Daar schrijven ze al maanden de kranten van vol. Nooit zelf last van ondervonden of op Ebay gemerkt tot een maand of 3-4 geleden. Sindsdien ben ik toch echt wel van't idee dat die hier ook op Ebay toeslaat.

Deze avond naar de cinema geweest. Ik weet het, het zijn examens, het is beter weer maar ik zat daar nota bene met 5 man in de zaal voor Prince of Persia. Vrienden van mijn ouders zijn net terug van Lourdes, een jaarlijkse uitstap die ze maken. Anders zit dat hotel vol. Nu waren ze de enige bezoekers.

Potten de mensen hun geld op, of zitten ze nu zonder centen? Mijn familie zit in een totaal andere brache die niets met Ebay of e-commerce te maken heeft. Daar is het net hetzelfde. De zaken draaien goed, maar een stuk minder dan een paar maanden gelezen.

Maanden aan een stuk verkocht ik 8 - 15 items per dag met uitschieters van 20. Nu heb ik dagen dat ik er 2 of 3 verkoop soms dagen na elkaar. Afgelopen weekend bv. was een ramp. Maanden aan een stuk ging mijn omzet maandelijk omhoog. Nu zie ik die iedere maand gestaag zakken, idem ditto met het aantal bezoekers in mijn shop.

Eerst dacht ik "het ligt bij mij". Maar als ik dan eens bij de concurrentie ga kijgen is het daar net hetzelfde.
Bericht 1 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

Tja, het groot verlof staat voor de deur. Men heeft wel vakantiegeld gekregen maar die reis naar Amerika of zo moet toch ook betaald worden en ze hebben nog maar net het skiverlof achter de rug die toch ook betaald is.

Velen hebben hun vakantiegeld nog niet binnen en het is al uitgegeven aan een nieuwe elektrische fiets, een stereoinstallatie voor in de wagen enz....

De afbetaling van de auto, diepvries, wasmachine, TV, PC en slaapkamer moet ook nog gebeuren en dan nog de huishuur en elektriciteit, internet en digitale TV.

Dus ja,mss. zijn ze wel platzak:^O

Toch is er nog hoop, in één van de draadjes heb ik gelezen dat je met 500€ per maand overschot nog wonderen kan verrichten 😛
Bericht 2 van 41
laatste antwoord

Als ze nu al platzak zijn, wat gaat dat dan worden met de nieuwe regering die 10tallen miljarden (euro) moeten vinden om hun putten te vullen?

Maar het goede nieuws komt van de politici zelf waar er toch één voorstelt hun wedde met 5% te verlagen...

Dat zal hun gemaakte putten vullen natuurlijk!

Dat ze allereerst beginnen met hun parlementaire vergoedingen te halveren (en dan 5% verlagen, dan wordt het realistischer), en dan komen ze nog maar terecht op de omstandigheden van jaren terug toen ze doodeenvoudig hun vergoedingen verdubbelden. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

Bericht 3 van 41
laatste antwoord

E-user, je bent ofwel een echte optimist ofwel ben je ergens met je hoofd keihard tegenaan gebotst.

Voorstellen doen ze als het verkiezingen zijn, zakken vullen doen ze éénmaal ze verkozen zijn. Niks 5% wedde verlagen dus.

Ze komen het nodige geld wel bij ons halen, maak je geen illusies.
Bericht 4 van 41
laatste antwoord

Maar na de verkiezingen van gisteren wordt alles anders...:^O:^O:^O

Bericht 5 van 41
laatste antwoord

Ik verkoop nog zelden iets !

Vroeger ook dagelijks, ik had dan ook wel 100 artikelen online (met m'n andere zakelijke account hellyhansbelgium) 't is inderdaad stilgevallen, mooier weer, mensen gaan meer buiten, vergeet ook de concurrentie van de rommelmarkten niet! Er zijn er overal.
Bericht 6 van 41
laatste antwoord

Dat is nu iets waar ik nog niet had aan gedacht. Het mooie weer lokt de mensen natuurlijk weg van hun vervelende PC en er zullen idd. meer rommelmarkten zijn.

Doe al wat je wil maar spreek me niet van een crisis, allemaal larie en apekool!

Mensen iets wijsmaken ja, dan kunnen ze de lonen naar beneden halen, mensen ontslaan omdat het zogezegd niet goed gaat, de interesten op de spaargelden minimaliseren enz....

Klanten bestellen bij mij een nieuwe badkamer of laten andere werken aan hun woning doen en geven voor uitleg dat ze zodoende nog wat kunnen genieten van hun centen want op de bank brengt het toch niks op!

Verlagen van de interesten, mss. een slim idee van een politieker om de economie wat aan te zwengelen ?
Bericht 7 van 41
laatste antwoord

Een heel nest vliegen in één klap halen ze ermee.

De economie word wat aangezwengeld door mensen die hun spaargeld nu liever besteden aan die lang verhoopte badkamer.

Degene die de badkamer plaatst heeft meer inkomsten dus meer belastingen betalen.

De gewone mens verteerd op die manier zijn spaarcenten en binnen enkele deccennia is de kloof tussen arm en rijk weer groter en hebben de rijken nog meer macht.

De zogezegde noodlijdende banken hebben tonnen geld gekregen voor hun zogezegde nood.....is het geld van de banken niet het bezit van de rijken onder ons of sla ik de bal mis???

Goed gezien hé, die politiekers.

Mijn grootmoeder zei altijd dat het leven een soep is en wij zijn de balletjes. Brussel hanteerd de pollepel om te roeren.....arme balletjes.
Bericht 8 van 41
laatste antwoord

De bouwsector glijdt elke dag meer en meer af naar een quasi totale stop van enige activiteit, voor een deel omdat de mensen geen zekerheden meer hebben aangaande hun financiële toekomst.

En met reden!

Alles dat Europeanen bezitten is 'giraal' geworden: effecten heb je niet meer in bezit maar zijn in het bezit van financiële instellingen, alle gelden staan op bankrekeningen en dergelijke.

Wat is er dan ook gemakkelijker voor een politiek systeem die niet in eigen vel WIL snijden maar toch tientallen miljarden moet hebben? Als burger zal je de rekeningen krijgen, betaal je niet dan slaan ze doodeenvoudig alles aan dat je giraal bezit. Doodeenvoudig toch?

De burgers beginnen nu maar te beseffen dat we midden in een economische crisis zitten die geen gelijke kent met wat er zich in het verleden reeds voorgedaan heeft.

In het verleden zijn dergelijke economische crisissen steeds kunnen opgelost worden met een globaliseringsproces: de crisis van de jaren dertig is gestopt door de creatie van de consumptiemaatschappij en het gekoppeld banksysteem omdat er gelden moesten zijn die bedrijven dienden te kunnen ontlenen om hun bedrijvigheid steeds maar meer te laten groeien.

Daarvoor was er de 'industriële revolutie'.

Er kan steeds maar verder gegaan worden tot voor de Middeleeuwen waar er van het voorzien in de eigen noden (voeding en kleding) er gestructureerde systemen ontstonden waarbij er geconcentreerd voorzien werd in de noden van de bevolking (verdere ontwikkeling van handel, gestart met ruilhandel en gradueel omgevormd naar een handel met 'geld').

Iets meer geconcentreerder dan de consumptiemaatschappij kan er spijtig genoeg niet meer gecreëerd worden en ontstaat de vraag of er nog ooit uit de huidige economische crisis zal kunnen ontsnapt worden. -----

-----

Bericht 9 van 41
laatste antwoord

De bouwsector glijdt elke dag meer en meer af naar een quasi totale stop van enige activiteit, voor een deel omdat de mensen geen zekerheden meer hebben aangaande hun financiële toekomst.

Denk je dat nu echt???
Awel, ik was onlangs op zoek naar een aannemer om een bouwklus uit te voeren, die mannen zitten al voor geruime tijd volgeboekt en konden me melden dat in de bouw het eerste anderhalf jaar er geen werktekort zal zijn in hun sector.
Een bevriende architect had in zijn eigen kantoor een heel snel antwoord van deze situatie: tot eind maart (Ronny, verbeter me als ik verkeerd ben) konden bouwers genieten van BTW-korting voor ingediende bouwprojecten.
De brave man moest de laatste 14 dagen voor het verstrijken van deze termijn nog 45 bouwdossiers ingediend krijgen!

Een andere vastelling die je stelling tegen spreekt: vorig jaar werd er gestart met de verkoop van 87 bouwgronden in een nieuwe verkaveling achter ons huis.
Momenteel staan er ongeveer een 45 afgewerkte nieuwbouwen op, zijn er ongeveer een 20-tal in afwerking en een 10-tal in gestarte opbouw. Al bij al zijn er nog een 12-tal loten waar (nog) geen activiteit op is.
Gemiddelde prijs van de gronden: 200 € / m² en het zijn heus niet enkel stukken van 300m² maar een groot gedeelte komt ruimschoots boven de 500m³ uit, laat staan dat er enkel klein huizekes gebouwd zouden worden

Bouw daar dan nog eens een woning op en

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 10 van 41
laatste antwoord