annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zijn de mensen platzak???

Ik vind dat er zich hier een verontrustend fenomeen begin voor te doen. Dat is nu al 2 maanden na elkaar hetzelfde.

De laaste week van de maand kopers die vragen of ze nu al iets mogen kopen en dan begin van volgende maand als ze hun pree getrokken hebben mogen betalen.

De eerste week/2 weken van de maand kopen ze de oren van uw kop dat ik soms denk als ze zo blijven kopen wordt ik stinkend rijk op Ebay ]:)

En dan... slaat dat helemaal om. Verkoop valt helemaal stil. Items met 3 weken aan een stuk meerdere volgers maar geen enkele koper. Potentiële kopers die een mailtje sturen om te bieden op het item dat je aan vaste prijs verkoopt.

Ik heb altijd met die financiële crisis gelachten. Daar schrijven ze al maanden de kranten van vol. Nooit zelf last van ondervonden of op Ebay gemerkt tot een maand of 3-4 geleden. Sindsdien ben ik toch echt wel van't idee dat die hier ook op Ebay toeslaat.

Deze avond naar de cinema geweest. Ik weet het, het zijn examens, het is beter weer maar ik zat daar nota bene met 5 man in de zaal voor Prince of Persia. Vrienden van mijn ouders zijn net terug van Lourdes, een jaarlijkse uitstap die ze maken. Anders zit dat hotel vol. Nu waren ze de enige bezoekers.

Potten de mensen hun geld op, of zitten ze nu zonder centen? Mijn familie zit in een totaal andere brache die niets met Ebay of e-commerce te maken heeft. Daar is het net hetzelfde. De zaken draaien goed, maar een stuk minder dan een paar maanden gelezen.

Maanden aan een stuk verkocht ik 8 - 15 items per dag met uitschieters van 20. Nu heb ik dagen dat ik er 2 of 3 verkoop soms dagen na elkaar. Afgelopen weekend bv. was een ramp. Maanden aan een stuk ging mijn omzet maandelijk omhoog. Nu zie ik die iedere maand gestaag zakken, idem ditto met het aantal bezoekers in mijn shop.

Eerst dacht ik "het ligt bij mij". Maar als ik dan eens bij de concurrentie ga kijgen is het daar net hetzelfde.
Bericht 1 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

Awel !!!!

Eerst de site opkopen, en dan zorgen dat iedereen stillekesaan naar de betalende site teruggaat...

Slimme jongens, die van Ebay...of dikke chancards, je mag kiezen.

Bericht 21 van 41
laatste antwoord

@forumgutspiller
Het is te hopen dat je die unieke koop ontvangt!
Mijn dochter heeft daar iets gekocht,nog niets ontvangen.
Heb een bod gedaan op datzelfde item,wou dat ook nog eens aan mij verkopen!
Het is daar nu de ideale manier om snel geld te verdienen,vele kleintjes maken ook een groot!
Voor 20 euro gaat ge geen tijd steken om PV te laten opstellen.

En heb je hun tips voor veilig handelen al eens gelezen

VOOR DE KOPER
betaal nooit aan onbekenden voor je het voorwerp ontvangen hebt.

VOOR DE VERKOPER
niets verzenden voordat de betaling ontvangen is

Van logica gesproken.
Bericht 22 van 41
laatste antwoord

:^O:^O

Nu wat betreft het platzak zijn waar de topic is mee begonnen.

Heb vandaag de voorbereidende werken gaan doen voor drie veranda's. Gemiddelde prijs van zo een ding is 11.000€ en dan nog een mooi vloertje erin en een beetje elektriciteit en wat andere aanpassingen en je zit al vlug aan 13.000€.

Zijn de eertse drie van een reeks van twaalf en dat om een koertje van een tiental m² te overdekken.....crisis dus....
Bericht 23 van 41
laatste antwoord

En wie dus zeker ook niet platzak zit is een zekere Ronny :^O

Bericht 24 van 41
laatste antwoord

Maar te snel afgeduwd : het is je gegund, hoor !

Bericht 25 van 41
laatste antwoord

Denk je nu écht dat een aannemen die voor particuliere klanten werkt zoveel verschil uitmaakt?

De grote bedragen gaan om bij de aannemerbedrijven die ook de grote bouwwerken uitvoeren, het zijn ook deze die met grote aantallen personeel werken.

Het is daar dat de daling een feit is en dat zorgt voor werkloosheid, tijdelijke vooreerst en ontslagen later (al of niet gecombineerd met een serie falingen).

Die paar duizend euro 'winst'/opbrengst voor 3 veranda's maakt geen verschil als je toch reeds weet dat het bedrag dat ze EXTRA dienen te vinden 22 miljard EURO bedraagt?

Je mag zo nog 10.000 gelijkaardige bedrijfjes hebben die een evenwaardig bedrag realiseren aan wat er met die 3 veranda's omgaat, 10.000 aannemers * 5.000 euro = 50 miljoen euro of 0.23% van de extra put van 22 miljard die BIJKOMSTIG dient gevuld te worden (dus bovenop de miljarden de zowiezo reeds aan inkomsten nodig zijn om het systeem te laten draaien). -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 26 van 41
laatste antwoord

Het is te hopen dat je die unieke koop ontvangt!

Hoop ik ook, maar ik voorzien geen problemen. Ik de loop der jaren heb ik al honderden items op Kapazaa, 2dehands en aanverwante site gekocht. De keren dat ik iets niet ontvangen heb, kan ik op minder dan 1 hand tellen. Dat is enkel op Ebay als er iets met PayPal betaald is dat er iets niet aankomt ]:)

Eén keer heb ik wel een oplichter bij de lurven kunnen vatten. Iets gekocht, betaald, nooit ontvangen. Werd 2-3 maand nadien onder een andere gebruiker maar met dezelfde opvallende foto terug aangeboden. Toevallig kwam ik dan te weten dat een kamaraad maanden voordien bij diezelfde verkoper hetzelfde zeldzame item gekocht had. Hij had het maar ontvangen nadat hij een klacht bij de politie neergelegd had. Toen heb ik die verkoper wel een heel dreigende mail gestuurd, lang aan't lijntje gehouden, maar uiteindelijk toch mijn centen teruggehad. Achteraf gezien had ik beter nog een klacht bij de politie neergelegd, want dat was een recividist. Maar ja, het ging maar over 15-20 euro en persoon in kwestie was minderjarig.
Bericht 27 van 41
laatste antwoord

Je moet in Google eens 'nieuwe kapaza' ingeven, een stortvloed van klachten op alle mogelijke forums.

Ik heb een mail naar kapaza gestuurd met mijn klachten en kreeg volgende kort antwoord terug : Beste, Belangrijke functionaliteiten worden binnenkort opnieuw ingevoerd.

Photobucket

Photobucket

Bericht 28 van 41
laatste antwoord

@ Supergift, dank je.

Platzak ben ik niet nee, maar de rekening van een klein bedrijfje, zoals E-user het zo fijn noemt, is een jojo. Eigenlijk is het moeilijk te zeggen wat je verdiend op een maand. Soms is het een kwestie van overleven en op een ander moment zou je denken een miljanair te worden.

Wat E-user zegt is juist. Maar vele kleintjes maken ook een groot. Trouwens zijn de kleintjes niet zo gevoelig voor beurscrashes, bankfaillissementen enz...
De grote hebben te kampen met enorme onkosten zoals bvb. de lonen, opslagplaatsen en materialen. Het zijn dan ook meestal de grote bedrijven die over kop gaan of beginnen te reorganiseren.

Mijn overgrootouders vertelden mijn grootouders dat het een slechte tijd ging worden (bedoel ik zuiver economisch en niet de oorlogen!).
Mijn grootouders deden hetzelfde naar mijn ouders toe en die deden net hetzelfde naar mij toe. Ikzelf vertel nu ook aan de opkomende jeugd dat er slechte tijden op komst zijn.

Toch hebben al die generaties het overleefd en hebben wij in vergelijking met vele andere landen helemaal geen reden tot klagen.

Nog zo een gezegde van mijn grootmoeder : "Een duivelszak is nooit gevuld!"

Waar ze mee bedoelde dat sommige mensen nooit tevreden zijn en zelfs overgaan tot duivelse praktijken om hun geldhonger te stillen...nooit genoeg! Zou "de duivel" in Brussel zitten??:^O
Bericht 29 van 41
laatste antwoord

Als iemand die zelf al 30 jaar zelfstandige is, kan ik het alleen maar met je eens zijn, Ronny.

Trouwens, de beste stuurlui staan steeds aan wal...

Bericht 30 van 41
laatste antwoord