Ik vind dat er zich hier een verontrustend fenomeen begin voor te doen. Dat is nu al 2 maanden na elkaar hetzelfde.
De laaste week van de maand kopers die vragen of ze nu al iets mogen kopen en dan begin van volgende maand als ze hun pree getrokken hebben mogen betalen.
De eerste week/2 weken van de maand kopen ze de oren van uw kop dat ik soms denk als ze zo blijven kopen wordt ik stinkend rijk op Ebay ]:)
En dan... slaat dat helemaal om. Verkoop valt helemaal stil. Items met 3 weken aan een stuk meerdere volgers maar geen enkele koper. Potentiële kopers die een mailtje sturen om te bieden op het item dat je aan vaste prijs verkoopt.
Ik heb altijd met die financiële crisis gelachten. Daar schrijven ze al maanden de kranten van vol. Nooit zelf last van ondervonden of op Ebay gemerkt tot een maand of 3-4 geleden. Sindsdien ben ik toch echt wel van't idee dat die hier ook op Ebay toeslaat.
Deze avond naar de cinema geweest. Ik weet het, het zijn examens, het is beter weer maar ik zat daar nota bene met 5 man in de zaal voor Prince of Persia. Vrienden van mijn ouders zijn net terug van Lourdes, een jaarlijkse uitstap die ze maken. Anders zit dat hotel vol. Nu waren ze de enige bezoekers.
Potten de mensen hun geld op, of zitten ze nu zonder centen? Mijn familie zit in een totaal andere brache die niets met Ebay of e-commerce te maken heeft. Daar is het net hetzelfde. De zaken draaien goed, maar een stuk minder dan een paar maanden gelezen.
Maanden aan een stuk verkocht ik 8 - 15 items per dag met uitschieters van 20. Nu heb ik dagen dat ik er 2 of 3 verkoop soms dagen na elkaar. Afgelopen weekend bv. was een ramp. Maanden aan een stuk ging mijn omzet maandelijk omhoog. Nu zie ik die iedere maand gestaag zakken, idem ditto met het aantal bezoekers in mijn shop.
Eerst dacht ik "het ligt bij mij". Maar als ik dan eens bij de concurrentie ga kijgen is het daar net hetzelfde.