annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eBay.be-wijzigingen 09/09/09: stel je vragen hier

Vandaag kondigde ebay.be een grondige wijziging aan waardoor de site meer gelijklopend zal zijn met ons omringende landen

Groot nieuws voor verkopers

Aangezien dit ongetwijfeld vele vragen zal oproepen, lijkt het me leuk deze gegroepeerd te houden, samen met de antwoorden.
Vandaar dit nieuwe draadje.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 1 van 104
laatste antwoord
103 ANTWOORDEN 103

Nee, da's de mijne 😉

Het forum doet hier precies wel raar vandaag...

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Bericht 71 van 104
laatste antwoord

Proficiat, schitterende score ! :-)

m.

m.
Bericht 72 van 104
laatste antwoord

Thx mikmak!

Eventjes ter vergelijking:
score van hotfix = 4,86 - 4,92 - 4,85 - 4,83

Zelfde werkwijze en service dan op mijn bead account.
Enige verschil : bead = binnenland, hotfix voornamelijk buitenland waarvan 90% naar Frankrijk

Photobucket
Bericht 73 van 104
laatste antwoord

Vorige week kreeg ik zelfs een neutrale feedback omdat het pakje meer dan een week onderweg was naar Frankrijk!

EN van een andere koper ook een neutrale omdat ze dacht dat de gelcursus op DVD stond terwijl het duidelijk vermeld was dat het een uitgeschreven cursus was op CD-rom.

Conclusie : wij mogen nog zo hard ons best doen om de kopers tevreden te stellen en hen snel te leveren wat ze kopen en betalen, als de post tegewerkt, of zij kunnen niet lezen wat er staat, dan sta je met je rug tegen de muur en mag je slikken wat ze je aansmeren als feedback en DSR score.

Photobucket
Bericht 74 van 104
laatste antwoord

Net iets raar ontdenkt. Per ongeluk een object voor 30 dagen ipv 10 dagen aangeboden. Als ik dat naar een online veiling verzend, kan ik de PayPaloptie wel uitvinken... Begrijpe wie begrijpe kan.
Bericht 75 van 104
laatste antwoord

Hoe zit het met de bezoekersaantallen in jullie shops? Ik weet dit al een tijdje niet meer correct weergegeven wordt. Als ik mijn grafieken moet geloven, krijg ik nu nog geen 10de van het aantal bezoekers over de vloer dan een jaar geleden. Ter info 1 jaar geleden had ik veel minder items online staan.
Bericht 76 van 104
laatste antwoord

@Koen

ebay steekt het op omniture, zowat iedereen ziet sinds begin september een enorme drop in het aantal bezoekers.
Dit zou half september weer moeten opgelost zijn.
Bericht 77 van 104
laatste antwoord

Ik heb ook nog wat info gevonden over de verplichting van PayPal:
http://www.zdnet.be/news/84546/ebay-test-verplicht-gebruik-paypal/

Nog wat meer info:
http://traderasuger.wordpress.com/2007/08/09/ebay-forces-paypal-down-customers%E2%80%99-throat-%E2%80%94-public-responds-with-two-antitrust-lawsuits/

Ik heb gisteren ergens in een artikel gelezen dat Ebay deze zaak verloren heeft en teruggefloten is. Dat kan ik niet meer terugvinden.

Ik heb Ebay hier ondertussen 2 keer over gemaild, maar ze weigeren te antwoorden.
Bericht 78 van 104
laatste antwoord

Ik heb vrijwillig mijn Powerseller status opgezegd om niet verplicht te worden als professional aan de slag te gaan. Nu blijkt dat ik geen recht meer heb op gratis telefonische bijstand voor de 'beste leden', men heeft me duidelijk gezegd de lijn vrij te houden voor powersellers, dat terwijl mijn omzet stijgende is!!!

Ik heb twee halve dagen moeten werken om 170 items met de hand aan te passen teneinde geen fortuinen te moeten betalen voor opties op winkelaanbiedingen. Vroeger kostte een aanbieding mij 36 eurocent, en daarvoor had ik zelfs de optie Topaanbieding +. Nu is dat onmogelijk geworden, dezelfde aanbieding met dezelfde opties zou me meer dan 30 euro kosten voor 30 dagen.

Ik vind dat eBay veraf is van een democratische instelling, men verandert elke vijf minuten en telkens je weer aangepast bent, wordt weer alles overhoop gegooid.

Bovendien werd ik op het 0800-nummer behandelt als een lastpak die maar beter zijn valies zou pakken. Ik heb dan ook een klachten-mail gestuurd naar eBay teneinde mijn grieven duidelijk te maken. Ik ben eens benieuwd of er weer met standaard antwoord-mails wordt geantwoord, ik vind dat ongepast en getuigend van weinig respect voor de klant.

eBay profiteert ten volle van haar monopoly positie en is de koe aan het melken, ter meerdere glorie van hun eigen portefeuille. Klantvriendelijkheid is ver weg, en het begint hier stilaan naar een dictatuur te ruiken.

Zijn er hier mensen met gelijkaardige ervaringen? Ik zou ze graag leren kennen.

Getekend, een (zeer) misnoegde (en beledigde) eBayer.
Bericht 79 van 104
laatste antwoord

Ik ben het er nog steeds niet mee eens dat Ebay die PayPal door uw strot ramt, willen of niet.

Vandaag een betaling via PayPal ontvangen. De koper komt dit deze avond bij mij thuis oppikken. Waarom niet gewoon betalen bij afhalen?

Het verbaast mijn trouwens dat daar echt niet meer reactie op komt. Ebay heeft dit ook in Australië verplicht. Ondertussen is Ebay daar door de bevoegde autoriteiten teruggefloten.

Ik heb ook in andere fora hierover een topic aangemaakt. Iedereen ondergaat dit gelaten. Dit begrijp ik echt niet!!!!!!!!!
Bericht 80 van 104
laatste antwoord