annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eBay.be-wijzigingen 09/09/09: stel je vragen hier

Vandaag kondigde ebay.be een grondige wijziging aan waardoor de site meer gelijklopend zal zijn met ons omringende landen

Groot nieuws voor verkopers

Aangezien dit ongetwijfeld vele vragen zal oproepen, lijkt het me leuk deze gegroepeerd te houden, samen met de antwoorden.
Vandaar dit nieuwe draadje.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 1 van 104
laatste antwoord
103 ANTWOORDEN 103

Wat Australië betreft: had het probleem toen niet te maken met het feit dat Paypal als ENIGE betaalmiddel voorgesteld werd?
Ik dacht het wel...

Wat jouw koper daar doet... eerst met Paypal betalen en dan komen afhalen? Dit heb je toch wel zelf in de hand zeker? Contacteer die persoon, desnoods telefonisch, en leg hem uit dat je de betaling zal annuleren zodat hij kan betalen bij de afhaling.
Leg hem ook uit waarom je dit doet:
- vermijden van de kosten voor verkoper (mensen die enkel kopen via ebay en niet verkopen, zijn vaak niet op de hoogte dat dit kosten met zich meebrengt voor de verkoper)
- veiligheidsredenen: afhaling is niet online controleerbaar hé?

Bericht 81 van 104
laatste antwoord

Misschien zit de koper momenteel slecht bij kas.
Pay pal geeft toch betalingsuitstel,wordt slechts 1 maal per maand afgerekend.
Zou dat ook geen reden zijn dat sommigen graag met pay pal betalen?
Bericht 82 van 104
laatste antwoord

Dit heb ik absoluut niet in de hand. Die heeft mijn object gekocht, 10 seconden later met PayPal betaald en net daarna gemaild om te vragen of die dat game vandaag kon komen afhalen.

Dat zou heel onprofessioneel overkomen als ik die betaling gewoon zou weigeren!!! Trouwens als ik hem telefoneer ben ik die kosten ook kwijt.

Dat van Australië klopt, maar het komt op hetzelfde neer. Je wordt verplicht om het te gebruiken. Dat zal het aard van het beestje zijn. Ik kan heel veel hebben, maar niet "KOEN JE MOET ...".

Volgens mij is het gemakzucht dat de meeste een PayPalbetaling preferen. Slechts op een knopje drukken om te betalen. Geen moeite moeten doen om naar de bank te gaan, of nummertjes op uw digipas of dergelijke intypen.
Bericht 83 van 104
laatste antwoord

Dat zou heel onprofessioneel overkomen als ik die betaling gewoon zou weigeren!!!
Is dit onprofessioneel? Kan zijn dat jij dit zo bekijkt maar ik heb er geen enkel probleem mee dat ikzelf dit zou vragen aan mijn koper.
Trouwens... het is minstens even onprofessioneel dat je jezelf nu het risico laat lopen op een terugvordering van de betaling wegens niet levering want deze kan je nooit bewijzen.

Misschien zit de koper momenteel slecht bij kas.
OK goed mogelijk maar daar moet de verkoper toch niet voor opdraaien en risico's lopen?

Dat van Australië klopt, maar het komt op hetzelfde neer.
Dit komt helemaal niet op hetzelfde neer: hier heb je nog steeds de keuze tussen welke betalingsmiddelen je wil accepteren.
Wil je geen Paypal-betalingen aanvaarden, dan stop je gewoon je winkelabonnement.
Maar weet dat je niet van twee walletjes tegelijk kan eten: én goedkope plaatsingstarieven én geen Paypal-aanvaarding.
En zelfs hier schort er nog iets... maar dit zal je zelf ook wel weten hé?

Bericht 84 van 104
laatste antwoord

@ hotfix-paradise :

heb je die winkel in Frankrijk geopend als zijnde met zakelijke account, dus topwinkel of + ?

Is dat zonder probleem gegaan ?

Immers, blijkbaar is er een probleem om in Frankrijk herkend te worden als "zakelijke" account:

als je op dit ogenblik bv. op ebay.fr klikt op 'communauté' zie je in het kadertje 'actualités ebay' een link 'promotions spéciales vendeurs professionnels' :

als je daar op klikt krijg de boodschap :

Désolé mais cette page n'est accessible qu'aux utilisateurs inscrits en tant que Vendeurs Professionnels

zelfs als je ingelogd bent met een belgische zakelijke account !

Bericht 85 van 104
laatste antwoord

@parissecrets :

Die speciale promoties op ebay.fr gelden alleen voor franse professionelen, en dat heeft niets te maken met een winkel openen ginder.

Dat laatste dat ging vanzelf, zonder problemen.

Photobucket
Bericht 86 van 104
laatste antwoord

Hoi,
Ik ben gisteren tot een zeer verontrustende vaststelling gekomen !!
Daar ik enkel nog 65 artikelen had staan in mijn eBay winkel en ik deze reeds lange tijd niet meer heb aangepast was mijn factuur per maand ongeveer 60,00EUR/MAAND.
Gisteren echter heb ik tot mijn grote verbazing gemerkt dat de gemaakte kosten voor de maand september reeds waren opgelopen tot 1900,OOEUR !!!
Dit omdat al mijn artikelen in mijn eBay winkel automatisch door eBay zijn aangepast naar het "Nu Kopen" systeem.
Daar ik voor al mijn artikelen in mijn eBay winkel de opties "Highlight" en "Topaanbieding" had staan zijn nu de kosten automatisch 30 X Groter geworden.
Dit zonder dat ik ook maar iets heb gewijzigd aan mijn aanbiedingen !!
Ik hoop echt dat dit zomaar niet kan en dat eBay voor mij deze kosten gaat crediteren!
Ik heb nergens een goedkeuring gegeven om mijn aanbiedingen aan te passen !
van 60EUR per maand naar 1900,00EUR per maand kosten dit is toch wel echt een beetje te veel van het goede.
Mijn verkoop op eBay bedraagt momenteel slechts ongeveer 1000,00 EUR / maand.
Ik heb reeds een Email gestuurd naar eBay maar heb tot op heden nog geen reactie terug gekregen!
Ik heb alvast mijn credietkaart laten blokkeren !!
Ik hoop dat dit probleem snel opgelost geraakt.
Heb reeds een slapeloze nacht achter de rug !!
Zijn er nog mensen met dit probleem ???

Bericht 87 van 104
laatste antwoord

Ik denk dat je niet de enige bent.
In dit draadje had er iemand hetzelfde probleem.
Hopelijk zie je je geld terug,want in de mail over hun nieuwe WETTEN stonden de prijzen vermeld,was niet zo heel duidelijk ,maar het was vermeld.
Je moet een grote omzet draaien ,wil je beter worden met het nieuwe winkelsysteem
Bericht 88 van 104
laatste antwoord

@joste:

dat je niet de enige zal zijn, staat bijna niet ter discussie. Ik ben er zelfs van overtuigd dat er rond nieuwjaar nog mensen zullen zijn die verontwaardigd komen reageren omdat er zoveel blijkt veranderd te zijn terwijl ze "niet op de hoogte waren"

Of je iets zal kunnen recupereren? Ik weet het niet maar ik vrees dat je afhankelijk zal zijn van de goodwill van ebay.
Net als iedere andere geregistreerde ebay-verkoper heb jij de mail ontvangen met de uitleg wat er zou wijzigen en de link naar de verschillende nieuwe tarieven.
Dat eBay je aanbiedingen veranderde naar "Nu Kopen", is vrij eenvoudig te verklaren doordat er gewoon geen "winkel"objecten meer kunnen aangemaakt worden.

Maar om jezelf de nodige duidelijkheid te verschaffen en niet nagelbijtend te moeten wachten op een antwoord per mail, waarom bel je de Powerseller-lijn niet op?
Deze heeft je gratis telefonisch advies!

@siemenpoes:

Je moet een grote omzet draaien ,wil je beter worden met het nieuwe winkelsysteem
Deze uitspraak klopt niet. Het al dan niet beter worden van het nieuwe systeem heeft zelfs niets met je volume omzet te maken:
- als je als handelaar nu 10 identieke Delvaux-sjakoskes van 500 euro in één aanbieding dan betaal je slechts 0.15, 0.10, 0.02 of 0.01 euro aanbiedingskost terwijl dit vroeger veelveel duurder zou uitgekomen hebben.

Dus ook zonder ook maar één artikel te verkopen, kan men met het nieuwe winkelsysteem winstgevender functioneren.

MAAR... en hier zit het probleem van joste... als je extra opties neemt, dien je wel uit te kijken want het is net daar dat er valkuilen liggen

Bericht 89 van 104
laatste antwoord

Alle verkopers op eBay hebben hierover op tijd bericht gekregen per email en het staat ook bij de mededelingen en ook nog eens een herinnering:

***Origineel: Focus op verkopen: verbetering van Nu kopen & winkels***
17 augustus 2009 | 11.00 uur

***Bijgewerkt: Focus op verkopen: verbetering van Nu kopen & winkels***
03 september 2009 | 14.50 uur

http://www2.ebay.com/aw/benl/200909.shtml#2009-08-17105326

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 90 van 104
laatste antwoord