annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eBay.be-wijzigingen 09/09/09: stel je vragen hier

Vandaag kondigde ebay.be een grondige wijziging aan waardoor de site meer gelijklopend zal zijn met ons omringende landen

Groot nieuws voor verkopers

Aangezien dit ongetwijfeld vele vragen zal oproepen, lijkt het me leuk deze gegroepeerd te houden, samen met de antwoorden.
Vandaar dit nieuwe draadje.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 1 van 104
laatste antwoord
103 ANTWOORDEN 103

HELP!
Ik wist van de wijzigingen en de prijsveranderingen van een Ebay-winkel niks af! Heb mijn mails nagekeken en heb daarover geen bericht gekregen!
Gevolg ... al mijn aanbiedingen zijn automatisch overgezet naar 'vaste prijs' maar aangezien deze allemaal als topaanbieding plus stonden (hetgeen vroeger 10 cent kostte) kost dit blijkbaar bij een automatische heraanbieding na 30 dagen 17.95 €. Intussen zijn er sinds gisteren zo al 11 aanbiedingen heraangeboden en zit ik dus daarvoor met een factuur van 197.50 euro!! Moet ik voor die extra kosten opdraaien?? Ik probeerde mijn overige aanbiedingen te herzien en die topaanbieding uit te vinken (om erger te voorkomen) maar dit lukt blijkbaar niet. Moet ik nu alles beëindigen en opnieuw aanbieden?
Bericht 41 van 104
laatste antwoord

Voor de mensen die het probleem hebben dat ze niet meer kunnen aanbieden zonder Paypal te aanvaarden, denk dat de oplossing de volgende is:

Als je de locaties waarheen je verzendt, zorgt dat de UK uitgevinkt staat (bij louter Europese verkopen want dit was een gemeenschappelijk kenmerk bij de vraagstellers: zij bieden enkel aan naar de EU ofwel Europa), dan moet het lukken.
Dit werd getest met roljosmatje en bleek te lukken zonder Paypal te moeten aanvaarden.

Dit leek me de enige mogelijke oplossing toen ik het gisteren las en eens keek naar de aanbiedingen waarin de UK wel degelijk aangegeven werd als land waarheen verzonden wordt.
Dit is echter al heel geruime tijd niet meer mogelijk: aanbieden aan mensen uit o.a. UK, US, Australië en Canada kan niet meer zonder Paypal.

Dat dit probleem pas nu opduikt, is voor mij een misterie daar deze regel volgens mij al ruim een jaar bestaat.
Vermoedelijk is dit nu met de nieuwe wijzigingen gecorrigeerd...

Bericht 42 van 104
laatste antwoord

Denk dat er niet goed gelezen wordt, bij het uploaden van aanbiedingen met verzending binnen de EU zonder PayPal komt er alleen maar een waarschuwing oa voor de UK.

Niets belet van verder te gaan met de upload !
zowie
Bericht 43 van 104
laatste antwoord

Kan goed zijn dat er vandaag (na de upgrade van TL) een waarschuwing komt, maar gisteren voor de upgrade kreeg vermelde betrokkene een error-melding bij het uploaden, zowie.

Error-vermeldingen zijn duidelijk herkenbaar aan het gele driehoekje hé? Ik kan me dus niet voorstellen dat roljosmatje ook al niet een waarschuwingstekst kan onderscheiden van een driehoekje hoor

Bericht 44 van 104
laatste antwoord

Die waarschuwingen komen er al een tijdje, vóór de update van 9 sept 2009.

Ik kan moeilijk weten wat er juist verschijnt bij de betrokkene, maar kan mij best inbeelden dat een misverstand mogelijk is.
Het lijkt mij dan ook opportuun om dit te vermelden.
zowie
Bericht 45 van 104
laatste antwoord

Je bent echt ongelooflijk zowie...

Ik ga deze discussie niet verder tot in het oneindige voeren, maar weet voor mezelf en roljosmatje dat het probleem pas opgelost raakte door het uitvinken van UK.

Bericht 46 van 104
laatste antwoord

Ik moet zowiedot gelijk geven. Ik kan ook niet anders dan PayPal aanvaarden. Zelfs als ik vanaf 0 een aanbieding maak heb ik niet de mogelijkheid om het vinkje bij PayPal aan of uit te vinken. Het staat aan en ik kan daar niets aan doen. Zelf als ik aanduid dat ik enkel binnen België verzend.

Ik heb Ebay gemail hierover, maar nog geen antwoord ontvangen.

Misschien nog iets om over te denken:
Hou rekening met PayPal, als je winkel abonnement kiest. Voor een topwinkel zijn de plaatsingskosten lager, maar je bent verplicht om PayPal te aanvaarden. Dit zijn ook kosten die je moet tellen. Als je iets duurdere items verkoopt, is dit gemakkelijk 2-3 euro per item. 100 items per maand. Reken maar uit. Dat vind ik persoonlijk een verdoken prijsverhoging. Ik dacht mijn winkel te upgraden, maar gezien de verplichting van PayPal zal ik dit niet doen. Mijn plaatsingskosten zullen uiteindelijk misschien wat hoger uitvallen, maar het zal nog altijd minder zijn, dan als ik veel PayPalbetalingen ontvang. Dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.

Toen ik me vroeger als verkoper ingeschreven heb, ben ik akkoord gegaan met de gebruikersvoorwaarden van Ebay. Toen was PayPal niet verplicht. Ik vind dan ook niet dat ze dit kunnen verplichten. Ik heb met mijn feedback ondertussen meer dan voldoende bewezen dat ik een zeer betrouwbare verkoper ben.
Bericht 47 van 104
laatste antwoord

Ik heb even een rekensommetje gemaakt.

Aantal Aanbiedingen * plaatsingskosten + winkelabonnement:

250 * 0,10 + 9,95 = 34,95 (basiswinkel)
250 * 0,02 + 29,95 = 34,95 (topwinkel)
250 * 0,01 + 79,95 = 82,45 (topwinkel plus)

5000 * 0,10 + 9,95 = 34,95
5000 * 0,02 + 29,95 = 129,95
5000 * 0,02 + 79,95 = 129,95

Besluit:
* Bied je minder dan 250 items per maand aan komt de basiswinkel het goedkoopste uit
* Bied je tussen de 251 en 5000 items per maand aan is de topwinkel het beste geschikt.
* Vanaf meer dan 5000 items per maand kies je het beste voor de Topwinkel plus

Ik heb hier enkel rekening gehouden met de plaatsingskosten. Iemand die 500 items verkoopt, betaalt maandelijks vanzelfsprekend een veel hoger Ebayfactuur dan iemand die maar 50 items verkoopt.

Bij een basiswinkel ben je niet verplicht om PayPal te aanvaarden. Dit is wel het geval bij een topwinkel of topwinkel plus. Naast de verkoopscommissie dien je dus ook nog rekening te houden met een eventuele PayPalfee.

Verkoopprijs
-aankoopprijs
-plaatsingskosten
-Ebaycommissie
-PayPalfee
------------------
WINST
Bericht 48 van 104
laatste antwoord

@koenvbr:

Ik denk dat jouw probleem nog heel wat anders voorstelt dan datgene wat zowiedot schreef hoor... daar ging het om een waarschuwing maar je kon wel verder.

Bij jou heeft het probleem te maken met het volgende:

Nieuwe verkopers die zich hebben ingeschreven na 17 januari 2007 en die willen verkopen op of verzenden naar eBay VS, eBay Australië of eBay Canada moeten PayPal als een aanvaarde betalingsmethode aanbieden.

(zie link: Paypalregels

Vink betrokken landen uit en het probleem wat Paypalverplichting betreft zou wel eens kunnen opgelost zijn...
Nu, dit beperkt uiteraard wel de landen waarheen je kan verkopen.

Bericht 49 van 104
laatste antwoord

#47:

Wat je er wel vergeet bij te vermelden, is dat dit enkel een kosten berekening is voor professionele verkopers die louter aanbieden in de rubriek "Media".

Voor zover ik kan zien in jouw aanbiedingen ben je echter een particulier verkoper en zit je al met een heel ander rekensommetje:

1) je kan enkel een basiswinkel hebben of geen winkel
2) kosten in de rubriek media:
- zonder winkel: 0.15 euro
- met basiswinkel: 0.10 euro

Als je dan je rekensommetje maakt:

250 aanbiedingen:
- zonder = 250 x 0.15 = 37.50
- met winkel = (250 x 0.10) + 9.95 = 34.95

Maw: winkel voordeliger...

Bericht 50 van 104