Disneybelgium, waar haal je toch dat idee vandaan dat namaak terrorisme financiert? Voor zover ik weet, komt de meeste namaak uit landen als China en Taiwan, terwijl de terroristen in Afghanistan, Pakistan en Irak zitten. Die hebben dus helemaal niets met elkaar gemeen. In tegendeel, in China vlieg je voor de minste misstap voor jaren achter de tralies, of erger... zeer effectief om terrorisme te ontraden. Ik kan me vergissen, maar ik heb nog niet veel Aziaten met explosievengordels gezien.
Trouwens, is het alternatief dan zoveel beter? Neem nu Siemenpoes' Delvaux handtassen (die eigenlijk ook namaak zijn vermits Delvaux het concept handtas waarschijnlijk ook niet heeft uitgevonden, maar eerder afgekeken van iemand anders) bijvoorbeeld. Die worden in Brussel gemaakt zei hij zelf, waar je dus 21% BTW op betaalt. Dat geld stroomt regelrecht naar Wallonië, en ondermijnt zo de financiële drooglegging van Wallonië die onze politici zouden kunnen gebruiken als drukkingsmiddel om de broodnodige politieke, financiële en socio-economische hervormingen die Vlaanderen nu meer dan ooit nodig heeft om uit de crisis te kunnen klimmen, doorgevoerd te krijgen. Door geen namaak te kopen, verleen je communisten als Elio & co, Madame Non enz. steun bij het gijzelen van 6 miljoen Vlamingen. Dat is volgens mij georganiseerd terrorisme op een veel ergere schaal dan die ene Palestijn die eens een zelf gefabriceerde vuurpijl afschiet op Israël, en er dan nog (letterlijk) kilometers naast mikt.
Versta me niet verkeerd, ik wil terrorisme zeker niet goedpraten, in tegendeel. Maar in mijn ogen bekijk je het een beetje te zwart-wit, Disneybelgium. Ik kan me weinig producten inbeelden waartegen geen ethische bezwaren zijn.
Waar haal ik het vandaan dat namaak terrorisme financieert? Uit degelijke onderzoeken.
en Delvaux beschuldigen van plagiaat omdat ze de handtas niet hebben uitgevonden? Komaan, denk je dat je daarmee een volwassen discussie kunt winnen? Dat raakt kant nog wal. Levi's is dan vast ook namaak, want zij hebben de broek niet uitgevonden.
Waar haal jij die onzin dat terroristen enkel in afghanistan zitten? Er zijn geen terroristen in China? Ik lach me dood...
En please kom niet af met propaganda van bepaalde partijen om je gelijk te kunnen staven. Als trouwens je redenering waar zou zijn, en je gelooft ze zelf, waarom koop je dan uberhaupt nog iets in België? immers op alles betaal je btw...
Trouwens, jij beschuldigt de Walen van profiteren? Uitgerekend jij? PRICELESS!!! Jij bent net degene die alle achterpoortjes zoekt en zelfs fraudeert om toch maar onder bepaalde kosten uit te komen.... Al dat geld dat jij achterover drukt, kan dat ook niet beter gebruikt worden om Vlaanderen te hervormen?