annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eerlijke verkoper

320464395361
Vroeger zou dat nooit kunnen aangeboden worden.
Maar..JE WEET TENMINSTE WAT JE KOOPT,niemand voelt zich bedrogen
Alleen... KOPEN EN VERKOPEN VAN NAMAAK IS STRAFBAAR
En als koper kun je er niet onderuit,vermits het heel duidelijk aangegeven was.
Bericht 1 van 80
laatste antwoord
79 ANTWOORDEN 79

eerlijke verkoper

@ articcynda

Vind je dat terrorisme moet kunnen? Immers, door namaak goed te keuren, keur je ook de financiering van terrorisme goed.

Je klinkt nogal heel denigrerend over design. Denk je dat het zo simpel allemaal is? Daar is ook talent voor nodig. Tuurlijk, een Rietveld zal nooit een kerncentrale kunnen bouwen, maar de bouwer van een kerncentrale, kan die een praktisch huis bouwen dat maar liefst 80 jaar na bouwen er nog steeds uitziet alsof het super modern is? Waar je de kamers in een paar seconde van vorm en plaats kan veranderen?

Als je denkt dat ontwerpers enkel maar een kleurtje en stofje moeten kiezen, zit je er ver naast en bewijs je je onkunde om je in te leven in andere mensen.

Uit je posts is duidelijk gebleken dat het woord profiteur niet negatief genoeg is om jou te beschrijven. Je wil van alles profiteren (de reclame van ebay bijv.) maar je weigert je aan jou eind van de overeenkomst te houden (de kosten, waar jij zelf mee akkoord bent gegaan, te betalen). Dat is zoals mensen die wel een uitkering willen (dus gebruik maken van RSZ), maar enkel zwart willen werken, omdat ze anders moeten betalen aan de RSZ. Dat zijn ook degene die beweren dat het systeem maar moet verbeteren.

Dus tip voor jou: er zijn websites waar je niks moet betalen, die je toelaten om de meest gekke eisen te stellen (zoals extra geld vragen voor een GRATIS overschrijving), waar je geen creditcard nodig hebt. Waarom ga je daar dan niet aanbieden? Die passen perfect binnen je plaatje. Ohja, je gaat er wel niet zoveel kopers vinden, maar ja, je moet er iets voor over hebben, en dat heb je dus duidelijk niet.
Bericht 11 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Disneybelgium, waar haal je toch dat idee vandaan dat namaak terrorisme financiert? Voor zover ik weet, komt de meeste namaak uit landen als China en Taiwan, terwijl de terroristen in Afghanistan, Pakistan en Irak zitten. Die hebben dus helemaal niets met elkaar gemeen. In tegendeel, in China vlieg je voor de minste misstap voor jaren achter de tralies, of erger... zeer effectief om terrorisme te ontraden. Ik kan me vergissen, maar ik heb nog niet veel Aziaten met explosievengordels gezien.

Trouwens, is het alternatief dan zoveel beter? Neem nu Siemenpoes' Delvaux handtassen (die eigenlijk ook namaak zijn vermits Delvaux het concept handtas waarschijnlijk ook niet heeft uitgevonden, maar eerder afgekeken van iemand anders) bijvoorbeeld. Die worden in Brussel gemaakt zei hij zelf, waar je dus 21% BTW op betaalt. Dat geld stroomt regelrecht naar Wallonië, en ondermijnt zo de financiële drooglegging van Wallonië die onze politici zouden kunnen gebruiken als drukkingsmiddel om de broodnodige politieke, financiële en socio-economische hervormingen die Vlaanderen nu meer dan ooit nodig heeft om uit de crisis te kunnen klimmen, doorgevoerd te krijgen. Door geen namaak te kopen, verleen je communisten als Elio & co, Madame Non enz. steun bij het gijzelen van 6 miljoen Vlamingen. Dat is volgens mij georganiseerd terrorisme op een veel ergere schaal dan die ene Palestijn die eens een zelf gefabriceerde vuurpijl afschiet op Israël, en er dan nog (letterlijk) kilometers naast mikt.

Versta me niet verkeerd, ik wil terrorisme zeker niet goedpraten, in tegendeel. Maar in mijn ogen bekijk je het een beetje te zwart-wit, Disneybelgium. Ik kan me weinig producten inbeelden waartegen geen ethische bezwaren zijn.
Bericht 12 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Jij vergeet dat ebay je naam kan vrijgeven aan diegenen die je van zware laster kunnen beschuldigen,door zulke uitspraken.
Hierover heb je dus 3 dagen moeten nadenken.

Weet je hoeveel jij de staat kost als student?
Weggesmeten geld in jouw geval ,mensen zonder waarden en normen zullen nooit renderen in de positieve zin.

En in de Macro betaal je ook BTW,ook voor de staat.
Bericht 13 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Disneybelgium, waar haal je toch dat idee vandaan dat namaak terrorisme financiert? Voor zover ik weet, komt de meeste namaak uit landen als China en Taiwan, terwijl de terroristen in Afghanistan, Pakistan en Irak zitten. Die hebben dus helemaal niets met elkaar gemeen. In tegendeel, in China vlieg je voor de minste misstap voor jaren achter de tralies, of erger... zeer effectief om terrorisme te ontraden. Ik kan me vergissen, maar ik heb nog niet veel Aziaten met explosievengordels gezien.

Trouwens, is het alternatief dan zoveel beter? Neem nu Siemenpoes' Delvaux handtassen (die eigenlijk ook namaak zijn vermits Delvaux het concept handtas waarschijnlijk ook niet heeft uitgevonden, maar eerder afgekeken van iemand anders) bijvoorbeeld. Die worden in Brussel gemaakt zei hij zelf, waar je dus 21% BTW op betaalt. Dat geld stroomt regelrecht naar Wallonië, en ondermijnt zo de financiële drooglegging van Wallonië die onze politici zouden kunnen gebruiken als drukkingsmiddel om de broodnodige politieke, financiële en socio-economische hervormingen die Vlaanderen nu meer dan ooit nodig heeft om uit de crisis te kunnen klimmen, doorgevoerd te krijgen. Door geen namaak te kopen, verleen je communisten als Elio & co, Madame Non enz. steun bij het gijzelen van 6 miljoen Vlamingen. Dat is volgens mij georganiseerd terrorisme op een veel ergere schaal dan die ene Palestijn die eens een zelf gefabriceerde vuurpijl afschiet op Israël, en er dan nog (letterlijk) kilometers naast mikt.

Versta me niet verkeerd, ik wil terrorisme zeker niet goedpraten, in tegendeel. Maar in mijn ogen bekijk je het een beetje te zwart-wit, Disneybelgium. Ik kan me weinig producten inbeelden waartegen geen ethische bezwaren zijn.

Waar haal ik het vandaan dat namaak terrorisme financieert? Uit degelijke onderzoeken.

en Delvaux beschuldigen van plagiaat omdat ze de handtas niet hebben uitgevonden? Komaan, denk je dat je daarmee een volwassen discussie kunt winnen? Dat raakt kant nog wal. Levi's is dan vast ook namaak, want zij hebben de broek niet uitgevonden.

Waar haal jij die onzin dat terroristen enkel in afghanistan zitten? Er zijn geen terroristen in China? Ik lach me dood...

En please kom niet af met propaganda van bepaalde partijen om je gelijk te kunnen staven. Als trouwens je redenering waar zou zijn, en je gelooft ze zelf, waarom koop je dan uberhaupt nog iets in België? immers op alles betaal je btw...

Trouwens, jij beschuldigt de Walen van profiteren? Uitgerekend jij? PRICELESS!!! Jij bent net degene die alle achterpoortjes zoekt en zelfs fraudeert om toch maar onder bepaalde kosten uit te komen.... Al dat geld dat jij achterover drukt, kan dat ook niet beter gebruikt worden om Vlaanderen te hervormen?
Bericht 14 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Je betaalt inderdaad overal BTW, siemenpoes. Het doel van mijn hele betoog was dan ook om aan te tonen dat, zoals ik zei, er weinig producten zijn waartegen geen ethische bezwaren gelden. Ongeacht of je nu namaak koopt of niet.

Iedereen moet dus maar voor zichzelf uitmaken of de schade die hij/zij/het aanricht bij aankoop van een bepaald product, ethisch verantwoord is. Maar om zomaar direct een hele categorie producten die bestempeld worden als "namaak" te diaboliseren als zijnde "onethisch", en op die manier te doen uitschijnen dat andere producten "beter" zijn, is in mijn ogen onrechtvaardig.
En dat die handtassen, om er nog maar eens op terug te komen, in Brussel gefabriceerd worden, mag daarbij geen protectionistisch argument zijn.
Bericht 15 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Het komt erop neer dat je NOOIT mag profiteren van het werk van anderen.
Mensen steken uren in het ontwerpen van bepaalde items,of dat nu kleding of geneesmiddelen of muziek is.Nemen daar een patent op.Research kost ook geld.
Anderen copieren gewoon zonder respect,noch voor de oorspronkelijke kunstenaar,noch voor hun eigen arbeiders,noch voor de uiteindelijke kopers.
Met als enige drijfveer hun maffiabende te financieren.
Lees jij ooit een krant?
Bericht 16 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Als trouwens je redenering waar zou zijn, en je gelooft ze zelf, waarom koop je dan uberhaupt nog iets in België? immers op alles betaal je btw...

Zoals uit mijn reacties in diverse topics blijkt, maakt het me eigenlijk weinig uit of iets nu ethisch verantwoord is of niet. Siemenpoes heeft gelijk, ik rendeer niet echt in positieve zin B-) Ik zal dan ook de laatste zijn om iemand aan- of af te raden een bepaald product al dan niet te kopen. Mijn doel hier was erop te wijzen dat aan alles wel een schaduwzijde zit.

De schade die fossiele brandstoffen aanrichten is bv. veel ernstiger, zo niet onherroepelijk, dan die paar autobommen die terroristen laten ontploffen. En het bepaalt het lot van vele miljoenen mensen over de hele wereld. Als je ethiek dus zo belangrijk vindt, draai de verwarming dus maar uit en verkoop je auto('s). Want ik kan me vergissen, maar dat duizenden mensen verhongeren door verwoestijning van de Sahel en gedwongen moeten verhuizen, lijkt me veel erger dan de nadelen (als die er al zijn) van namaak handtassen.

Je kan beter ook maar meteen alle elektronica op straat gooien hoor, want de koper die nodig is om deze toestellen te produceren, komt vnl. uit mijnen die in politiek onstabiele regio's gesitueerd zijn, zoals Congo bijvoorbeeld. Als jij dus een GSM koopt in de Makro, steun je niet alleen het terrorisme van Madame Non, maar ook de Congolese rebellen die die mijnen in handen hebben, en de misdaden die zij aanrichten om dat zo te houden.

Maar ja, ik begrijp wel dat het aantrekkelijker is om je kop in het zand te steken voor zulke feiten, dan je GSM hier te verkopen op Ebay... Veel gemakkelijker om af te geven op futiliteiten zoals namaak, dan de serieuze problemen onder ogen te zien, nietwaar? Stop dus a.u.b. met dat hypocriete hokjesdenken. Als je tegen namaak bent, wees dan consequent en wijs alles af waar een onethisch kantje aan is. Of doe zoals ik, en denk rationeel over consumeren, wat inhoudt dat je een gulden middenweg zoekt tussen een acceptabele levensstandaard, en het aankopen van onethische producten. En in mijn ogen is namaak een onethisch product net zoals 99.9% van alle andere producten die te koop zijn.
Bericht 17 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Het doel van mijn hele betoog was dan ook om aan te tonen dat, zoals ik zei, er weinig producten zijn waartegen geen ethische bezwaren gelden.

Ik heb geen ethisch bezwaar om BTW te betalen. ik vind echter namaak kopen broodroof en totaal niet te vergelijken met wettelijke btw.
Bericht 18 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Maar ja, ik begrijp wel dat het aantrekkelijker is om je kop in het zand te steken voor zulke feiten, dan je GSM hier te verkopen op Ebay... Veel gemakkelijker om af te geven op futiliteiten zoals namaak, dan de serieuze problemen onder ogen te zien, nietwaar?

Als jij me een manier kan vertellen om de GSM, die ik wel nodig heb voor mijn werk kan vervangen door een ethisch verantwoord exemplaar.

Trouwens ik heb geen enkel probleem met het terrorisme van madame non dus daar moet ik het al niet voor laten.

Ja, auto's vervuilen, maar ze hebben ook hun nut. Dus, je neemt het nut en doet er schade mee. Echter, namaak kleding, vaak gemaakt in Turkije, dat terrorisme financieert heeft geen enkel nut. Ofwel? Bewijs me welk nut de namaak heeft.
Bericht 19 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Wat jij wil is nog wat meer werkloosheid ,denk je daar wel eens aan?
Uwe prof. economie zal zeker niet tevreden zijn.

Ik durf mezelf een verantwoorde consument te noemen en ben zelfs bereid om daar meer voor te betalen .

Fabriekssluitingen zijn er al genoeg geweest,ik denk dat iedereen er baat bij heeft dat de economie blijft draaien.

U hebt totaal geen respect voor mensen ,dat is mij wel duidelijk.
Bericht 20 van 80
laatste antwoord