annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eerlijke verkoper

320464395361
Vroeger zou dat nooit kunnen aangeboden worden.
Maar..JE WEET TENMINSTE WAT JE KOOPT,niemand voelt zich bedrogen
Alleen... KOPEN EN VERKOPEN VAN NAMAAK IS STRAFBAAR
En als koper kun je er niet onderuit,vermits het heel duidelijk aangegeven was.
Bericht 1 van 80
laatste antwoord
79 ANTWOORDEN 79

eerlijke verkoper

Dat is waar, maar dan moet ik weer van achter mijn pc komen om naar die winkels te gaan... En met het huidige ongure weer zie ik dat niet echt zitten.

Veel gemakkelijker dus om gewoon via het internet het goedkoopste item dat aan mijn eisen voldoet, uit te kiezen en te laten opsturen. Of iets nu origineel is of namaak, dat maakt voor mij niet zoveel uit bij het keuzeproces.

Dat was mijn vraag helemaal niet. Je hebt nog steeds geen rechtvaardiging gegeven voor nep.
Bericht 51 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Ik vind die t-shirts vol merken en letters helemaal niet mooi ( echt & nep), ik vind niet dat ik reclame moet maken voor een merk, geef me maar zo een basic t-shirt van de Hema !

m.

m.
Bericht 52 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Ik ben het volledig me je eens, mikmak, maar soms kunnen T-shirts met letters erop best grappig zijn: http://9to5mac.com/files/image/BlueScreen.jpg

Als je reclame wilt zien kan je inderdaad beter naar TV kijken. Wat ik dus om die reden nooit doe.
Bericht 53 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

De productiekost voor een echt en een namaak t-shirt zijn identiek.

In veel gevallen wordt de 'namaak', wat Chinese productie betreft, zelfs gemaakt door het Chinese bedrijf dat de echte produceert.

De uiteindelijke verkoopprijs van het echte t-shirt is minimaal een 10-voud van de productiekost. Als gevolg hiervan wordt de namaak interessant want door de uitsluiting van groothandel en andere tussenstappen heb je massale opbrengsten als het namaak t-shirt voor de helft van de prijs van het echte verkocht wordt (want met 50% van de verkoopprijs heb je nog minimaal 400% meeropbrengst. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 54 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

e-user,

dit is enkel geldig voor de chinese productie.
Bericht 55 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Ik ben het 100% met je eens, e-user, maar blijkbaar wil disneybelgium de waarheid niet onder ogen zien.

Het Chinese voorbeeld dat werd aangehaald kan ongetwijfeld worden doorgetrokken naar andere vergelijkbare producerende landen in de regio, zoals Taiwan, Vietnam en zelfs India.

Dus, om terug te komen op je vraag disneybelgium, "wat is het voordeel van nep?"

Zeer eenvoudig: vermits de kwaliteit hetzelfde is, alsook de impact die de productie heeft op het milieu, en de rechten van de arbeiders ook gelijk zijn, dan is het prijsverschil van nep t.o.v. origineel een significant pluspunt. Pure logica, niets meer of niets minder.

Kan je dit nu eens aanvaarden, voor de verandering, of wil je echt tot in het oneindige blijven verder discussiëren enkel en alleen om je gelijk te halen?
Bericht 56 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Misschien nog een kleine kanttekening...

Er werd eerder gesteld dat in China geproduceerde namaak terrorisme financiert. Vermits zowel namaak als origineel in hetzelfde bedrijf worden geproduceerd, en dus ook dezelfde financiële structuren volgen, kan ik daar enkel uit concluderen dat ook originele artikelen terrorisme moeten financieren.
Bericht 57 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Zeer eenvoudig: vermits de kwaliteit hetzelfde is, alsook de impact die de productie heeft op het milieu, en de rechten van de arbeiders ook gelijk zijn, dan is het prijsverschil van nep t.o.v. origineel een significant pluspunt. Pure logica, niets meer of niets minder.

Kan je dit nu eens aanvaarden, voor de verandering, of wil je echt tot in het oneindige blijven verder discussiëren enkel en alleen om je gelijk te halen?

Ah, maar er is nep die door dezelfde mensen wordt gemaakt, maar er is ook nep van mindere kwaliteit, met minderwaardige materialen.

En er is ook nep die geproduceerd wordt om terrorisme te sponseren.

Ik aanvaard dat ik fout was en niet alle nep is slecht. Ik ben niet koppig en geef graag mijn ongelijk toe.

Feit blijft wel dat jij nog altijd geen enkel van je stellingen hebt kunnen onderbouwen.

Pas als jij mij kan bewijzen dat ALLE nepartikelen ethisch verantwoord zijn, geef ik mijn compleet ongelijk toe...

Dus even voor de duidelijkheid.

Ik heb het nu over nep die NIET gemaakt wordt door dezelfde fabrikant, maar de nep die in illegale sweatshops wordt gemaakt, die van minderer kwaliteit zijn, waar mensen het grootste deel van hun dag doorbrengen voor een hongerloon. Wat zeg je van die nep?
Bericht 58 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Ik kan inderdaad niet bewijzen dat ALLE nep in milieuvriendelijke en humanitaire omstandigheden worden vervaardigd.

Maar omgekeerd kan jij ook niet bewijzen dat ALLE niet-namaak wèl in milieuvriendelijke en humanitaire omstandigheden wordt vervaardigd. Wie kan bv. garanderen dat het bedrijf in het voorbeeld van e-user, dat zowel originele als nep artikelen maakt, geen taken uitbesteedt aan onderaannemers die mensen tewerkstellen in sweatshops en hun afval ongezuiverd in rivieren dumpen?

Er bestaat geen twijfel over dat veel consumptieartikelen uit landen als China komen. Dat geldt ook voor "originele" artikelen. En de weg van grondstof tot afgewerkt product is lang. Wie kan garanderen dat de landbouwers die het katoen voor je originele en duurbetaalde NIKE T-shirt produceren een eerlijke prijs krijgen voor hun producten? Hoe kan je in een land als China met zekerheid zeggen dat er op geen enkel punt in het productieproces, van ruwe grondstof tot afgewerkt product, onethische activiteiten plaatsvinden?

Dit kan dus geen argument zijn om namaak te benadelen t.o.v. originele producten.
Bericht 59 van 80
laatste antwoord

eerlijke verkoper

Nee, dat kan ik inderdaad niet bewijzen.

maar dat argument is niet het enige argument dat ik had tegen nep.
Bericht 60 van 80
laatste antwoord