op 18-03-2012 00:18
beste vrienden ik ben gedaan met verkoop op ebay... bring veinig op dank zij alle soorten komisies en pay-pal kosten,en omdat risico op problemen "met charge back" te groot is... dus vanaf vandag niets meer te koop bij mij...ps- ik heb net latste verkoop advertencie vervijdererd vordat afgelopen was..lol...potenciele kopers vragen achter object maar deze is te koop op 2dehands.be mits bank overschrijven allen....hahhahaha.. als jij zelfde denk ,laat maar ier weten..mvg!!;-)
op 18-03-2012 23:23
kopen is makkelijk, verkopen is moeilijker, het is een vak en elke dag leer ik nog bij.
ik heb liever maar telkens 10 aanbiedingen op EBAY waarvan ik zeker ben dat ze allemaal zullen verkocht zijn dan dat er 250 aanbiedingen op staan waarvan nu en dan eens.
ik bedoel hiermee dat wat mij betreft het de uitdaging is om geen centen te verliezen aan plaatsingskosten zonder dat m'n artikel verkocht is.
dus, het is een hele opgave en ook telkens marktonderzoek.
Met m'n aanbiedingen met deze account delamontcreationsoostende ben ik momenteel aanbiedingen aan het schrappen, ik heb het maandenlang geprobeerd, heb hier tips gevraagd en gekregen maar geen enkele hielp. Ik heb het dan specifiek over geborduurde handdoeken. In onze winkel in Oostende is dit een dagelijks verkocht produkt, maar op Ebay gaat dit voor geen centimeter. Twee posters van dit forum kochten bij me, waarvoor ik echt dankbaar ben dat ze het een duwtje gegeven hebben maar het helpt niet. Dus, ik haal alles op het einde van de aanbieding er af of de kleine winst die ik maakte van een éénmalige verkoop verlies ik weer door maandenlang onverkochte aanbiedingen.
Op m'n andere account ostendantiquefair ben ik sedert een maandje gestart en dat zit momenteel wel goed, 18 van de 25 aanbiedingen verkocht maar toch nog 7 te veel. Dus, hier zeker de uitdaging. Ik heb 10000den artikelen om te verkopen in onze winkel en de grote vraag is, welk artikel zet ik online waarvan ik zeker weet dat ze zal verkocht zijn aan de prijs die ik minimum wil.
We werken er dus aan, maar feit is dat de uren dat ik er in stop niet in verhouding is met "wat ik maar" aan winst overhou, wetende dat wij hier van leven, dit is geen bijjob of lukratieve hobby voor ons.
op 18-03-2012 23:23
E-mailen naar vriend(in): Re: gedaan met verkopen op ebay...
dit bericht komt tevoorschijn nadat ik het onderstaand bericht gepost heb !!!!!
is dat weer iets nieuws? 'k wil ik dat helemaal niet naar een vriend(in) sturen? wat moet ik nu een ander gaan ambeteren met een bijdrage?
ik vind het anders wel frapant dat Ebay emailadressen VERWIJDERD uit een privéberichtje naar bvb een collega verkoper of tussen koper en verkoper, dit terwijl ze nu op die manier zelf emailadressen gaan verzamelen voor hun doeleinden.
-- Bewerkt door delamontcreationsoos.. om 18 Mar 2012 23:31 CET
op 19-03-2012 08:53
@ Delamont, als je twijfelt welke objecten je best kan aanbieden, kan je even op eBay (of Google) naar soortgelijke objecten zoeken om te zien of ze verkocht worden en aan welke prijs. Zo maak je niet teveel overbodige aanbiedingen van spullen die toch niet verkocht worden.
op 19-03-2012 12:59
dat is precies wat ik nu doe.
,-)
op 22-03-2012 18:15
Ja tis toch inderdaad niet meer zoals vroeger, ik was net twee weken terug begonnen met te verkopen en zet alles aan 1.99 maar geen vette zenne 🙂 ik doe nog verlies............ de trend van het ruilen is steeds meer aan het doorbreken heb ik ondervonden!
En hoeveel mails ik nu al niet heb gestuurd om de gegevens te krijgen voor hun kialapunt, geen reactie he maar als ik die met de post verstuurd doe ik weer verlies .
En kledy aan 10 euro zetten zal zekers niet meer haalbaar zijn , denk ik , denk dat ik het niet lang ga volhouden dat terug verkopen 🙂
op 22-03-2012 20:39
ga je deze niet jammer vinden!
Tot grote ergenis van mijn man zit ik s'avond op mijn laptop voor de Tv te verkopen op ebay.
Ik was heel kwaad deze week voor die domme negatieve feedbacks dat die trut mij onterecht had geggeven .
Maar ik kan het niet laten (denk dat ik teveel verslaafd ben aan ebay)
groetjes Nella
op 22-03-2012 21:55
Ik ga dat weer missen, maar ik merk dat ik verlies doe of ik moet mijn prijzen optrekken 🙂 zit hier ook altijd voor de tv alles te volgen kopen, en ja tot vorige week te verkopen 🙂
Efin eerst eens zien wat die andere nu ga doen ( betalen of niet) voor ik het weer te koop kan zetten dat is dan spotgoedkoop en ze betalen niet snap dat niet zenne :_|
op 23-03-2012 10:06
Ik heb alle pogingen ondernomen om mijn badgoed te verkopen, een top produkt die wij in onze winkel elke dag verkopen maar op Ebay gaat het voor geen meter.
Dus, alles zal geschrapt worden. Ook het winterondergoed gaat er af, nog enkel wat einde reeksstukken en dan is het gedaan voor een 4 tal maanden.
Ik stop alle verkoop voor minimum 4 maanden.
Dan zie je mij de ganse zomer niet meer en hopelijk dan in het najaar een nieuwe start.
Johan
op 23-03-2012 11:07
Ik heb alle pogingen ondernomen om mijn badgoed te verkopen, een top produkt die wij in onze winkel elke dag verkopen maar op Ebay gaat het voor geen meter.
Mss even in eigen boezem kijken... ik had jullie een tijd geleden een vraag gesteld ivm die baby-pyama's en clubbadges... tot vandaag nog geen antwoord gehad... zijn alleen de Ebay-klanten dan belangrijk???
op 23-03-2012 11:13
We gaan je missen Johan !!!!