annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

gedetailleerde verkopersbeoordelingen : belangrijk?

hallo, sinds oktober verkoop ik professioneel op eBay : ik hecht heel veel belang aan de tevredenheid van mijn kopers, dus ik hou mijn feedback sterk in de gaten : tot nu toe 100% en 1263 feedbacks - 0 negatieve, dus dat is super !
Ik vraag mij echter af om die gedetailleerde verkopersbeoordelingen belangrijk zijn, ik bedoel : let een koper daar op?
1. object zoals beschreven : lijkt mij de belangrijkste te zijn : vooral in mijn soort artikel, waar ik veel tweedehands CDs verkoop en ik de staat nauwkeurig tracht te beschrijven : heb daar nu 4,84 in
2. communicatie : lijkt mij een onbelangrijke : kreeg ooit een 1-ster van een Fransman die meldde in zijn FB : 'pas de communication' : hoeft dat dan? Hij betaalde met Paypal en ik stuurde zijn CD op : moet ik nog een mailtje sturen met 'dank je wel' of zo?
Ik heb voor de niet-onmiddellijk-betalenden altijd een vriendelijk mailtje met mijn gegevens klaar : mijn score tot nu toe daar : 4,80
3. verzendtijd : belangrijk : alle verkopers kennen wel de occasionele koper die al na 2 dagen klaagt dat het te traag gaat, maar ik verstuur al mijn CDs binnen de 48h : score hier 4,83
4. verzendkosten : dit is een 'tricky one', mijn score is 'slechts' 4,60 (op 5 is dat eigenlijk nog altijd goed toch?), maar ik ben dan ook niet spotgoedkoop, maar toch wel binnen de perken van redelijkheid : mijn prijs dekt net mijn kosten, als ik een CD koop op Mediadis of zo, moet ik ook de kosten betalen : ik vraag 2,50 EURO voor België bvb. : postzegels kosten mij 1,18 EURO + gewatteerde enveloppe 0,25 EURO + verpakkingsmateriaal (elke CD krijgt een hoesje + kartonnetje tegen het plooien) + kosten om naar de Post te rijden (ik woon op de buiten) (dan hou ik nog geen rekening met Paypal en Ebaycommissie).
Toch heb ik de indruk dat veel mensen mij hier maar 3 of 4 sterren toekennen ...
Aan de andere kant is dit wel een factor waar de koper 100% controle en zicht over heeft : vindt hij de gevraagde verzendkosten te duur, dan moet hij niet kopen ...

Iemand een zicht of die gedetailleerde verkopersbeoordelingen belangrijk zijn?
(ik ben nl. 'bang' dat mijn 'verzendkosten'-quotering nog verder zakt naar rond de 4,50 ... kan dat nefast zijn voor de verkoop?)
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Wat die verzendingskosten aangaat moet je dat wel wat nuanceren. Ik heb ooit eens een DVD gekocht voor 1,99 euro. De verkoper vroeg 5 euro verzendingskosten. Het totaal viel mij nog mee maar dat wil niet zeggen dat de verzendingskosten aan de hoge kant waren (was een gewone verzending, niet aangetekend) en ik dus geen 5 sterren geef daarvoor.
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

moest zijn 'dat de verzendingskosten NIET aan de hoge kant waren'
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

De gedetailleerde verkopersbeoordelingen zijn HEEL belangrijk; zij bepalen de plaats van je aanbiedingen in de zoekresultaten .

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

In België heeft dit minder belang door het geringe aantal aanbiedingen. In Frankrijk of Duitsland kunnen je veilingen pagina's ver achteruit komen te staan, zelfs wanneer ze op het punt staan af te lopen.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Denk dat er wel wat potentiële kopers zijn die naar de DSR’s kijken.
Wat de plaats in de zoekresultaten betreft:

Bij veilingen blijft de bepalende factor in Best Match de tijd van aflopen. Veilingen die gaan aflopen staan op het eerste blad. Als men alleen de veilingen in de rubriek of de zoekresultaten bekijkt lopen deze mooi op van bijna aflopen in de richting van langere looptijd. Alleen de veilingen waar de verkoper minder dan de minimum DSR score voor alle verkopers heeft worden helemaal achteraan geplaatst en de verkoper kan een restrictie op verkoop krijgen.

Bij de vaste prijs aanbiedingen is het wat anders, daar speelt de tijd van aflopen helemaal geen rol. De plaats in de rubriek of de zoekresultaten wordt daar voornamelijk bepaald door recent verkoopsucces van de aanbieding en de DSR’s van de verkoper.
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/seller-dashboard.html#standing

Uiteindelijk komt er een mix van vaste prijs aanbiedingen en veilingen op de bladzijden in de rubriek of zoekresultaten terecht. Men is gestart met ongeveer 50 procent veilingen en 50 procent vaste prijs aanbiedingen op elke bladzijde, maar men is die verhouding voor sommige rubrieken aan het aanpassen.

Het systeem van Beste resultaat is op de verschillenden Europese sites ongeveer hetzelfde. Op de grote sites zoals eBay UK en eBay DE heeft men op het ogenblik de kwalificatie Top Rated Seller die een prominentere plaats krijgt in de zoekresultaten. Volgende maand komt daar nog eens de Above-Standard PowerSeller bij. Op deze grote sites is de vereiste omzet om PS te worden, en zo in aanmerking te komen voor discounts, veel kleiner. Dus als dit systeem hier zou ingevoerd worden komt u misschien in aanmerking voor PowerSeller status en worden DSR’s nog belangrijker omwille van de discounts op de eBay kosten die er mee samenhangen.

http://sellerupdate.ebay.co.uk/bestmatch.html
http://sellerupdate.ebay.de/bestmatch.html

Bericht 6 van 6
laatste antwoord