annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

graag raad van meer ervaren verkopers...

Ik bood onlangs DVD's aan.  Ik krijg een mail van iemand die zegt dat hij bij mij niet kan bieden.  Beweert dat de aantekeningen wegens onbetaald onterecht zijn en dat hij wel direct betaald.  Geef hem het voordeel van de twijfel en laat hem bieden.

Veiling loopt af, geen betaling.  Na enkele herinneringsmails, een maand na aflopen van veiling, eindelijk betaling.  Ik stuur het pakje op (gelukkig met trackingnummer).

Na een week krijg ik email dat het pakje nog niet is toegekomen.  Ik geef het trackingnummer door en zoek zelf op.  Als reden staat er dat ontvanger de briefwisseling niet meer op het aangeduide adres ontvangt.

Check met koper het adres, blijkt toch correct te zijn.  Ik informeer hem nog maals dat het pakket nog wel op zijn postkantoor ligt en dat het daar 2 weken blijft liggen.  Geen reactie meer van de koper.

Nu krijg ik vandaag een mail van de koper die vertelt dat hij het net wou gaan ophalen (ik had hem al op 7 november gezegd dat hij het op zijn postkantoor kon ophalen en dat het er al stond sinds 2 november, dus dat hij niet veel tijd meer had) en dat het teruggestuurd was naar mij.

Wat moet ik nu doen als particuliere verkoper?
mogelijkheden:
1. Ik stuur het pakje terug op, op mijn kosten (maar dan ben ik mijn DVD's kwijt en moet ik er nog op toe leggen, dus dit is niet echt iets wat ik wil doen)
2. Ik stuur het pakje terug op, maar dan moet de koper wel opdraaien voor de nieuwe verzendkosten
3. Ik betaal de koper de aankoopprijs terug zonder verzendkosten.

Wat vinden jullie dat ik moet doen?  Alvast bedankt voor goede raad.

Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

graag raad van meer ervaren verkopers...

Eigenlijk heeft de post dus een fout gemaakt.Vermits het adres wel in orde was.


Als jij de koper niet had gemaild,zou die nooit geweten hebben dat het pakje op de post lag.


Dus klacht indienen bij de post,duurt wel wat,maar je krijgt de verzendkosten terug.


De koper heeft wel laat betaald,maar toch is het zijn fout niet dat die niets ontvangen heeft indien het adres juist was tenminste.



Ik zou het op mijn kosten terug verzenden en klacht indienen bij de post.Zelfs indien je dan verlies hebt.


Van die kleine bedragen lig je toch niet wakker.



Ik persoonlijk geef altijd het volgnummer aan de koper,en kijk het zelf ook na.(na een onaangename ervaring)

Bericht 2 van 11
laatste antwoord

graag raad van meer ervaren verkopers...

speedsterboy1
Community-lid

Weet niet hoor, disney heeft die koper nog ingelicht dat het op de post lag en zich best moest haasten, als die koper dan toch nog alle tijd neemt is het toch niet disney zijn schuld en waarom dan zelf opdraaien voor de extra verzendkosten?

Photobucket

Bericht 3 van 11
laatste antwoord

graag raad van meer ervaren verkopers...

speedsterboy1
Community-lid

Trouwens, iemand die na een maand pas betaald heeft bij mij al lang een geschil aan de broek. Tegenwoordig meer last van niet betalers en hanteer strikt de regel, na 7 dagen niet betaald is geschil starten, na vier dagen dan nog geen betaling is geschil sluiten.

Photobucket

Bericht 4 van 11
laatste antwoord

graag raad van meer ervaren verkopers...


De koper heeft wel laat betaald,maar toch is het zijn fout niet dat die niets ontvangen heeft indien het adres juist was tenminste.




Vooral de laatste randbemerking is heel terecht.
Ik had ook al wel eens voor dat koper meldt dat het adres klopte maar nazicht op 1207 toonde aan dat zijn telefoonnummer geregistreerd stond op een ander adres, dus mogelijks verhuisd en het ebay-adres vergeten te wijzigen...

Wanneer is het echter wel de koper zijn fout indien het adres wel zou kloppen???
- bij de eerste aanbieding op zijn adres krijgt de koper een briefje van afwezigheid in de bus met de datum vanaf wanneer het pakket kan afgehaald worden in het postkantoor maar mogelijks is dit papiertje verloren geraakt tussen de reclammekes... De Post zijn schuld???
- de verkoper traceert uiteindelijk en meldt dat het pakket nog tot de 16e in het postkantoor ligt ter afhaling maar koper doet het niet binnen deze termijn? ... De Post zijn schuld? De verkoper in fout???

Ik vermoed dat het wel duidelijk is dat de fout toch grotendeels bij de koper ligt zeker???




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 11
laatste antwoord

graag raad van meer ervaren verkopers...

De mededeling op de post was




BRIEFWISSELING WORDT NIET MEER OP HET AANGEDUIDE ADRES ONTVANGEN



Dus is het nooit aangeboden geweest,en zeker geen briefje achtergelaten.


Wie is er dan in fout?


Als blijkt dat het toch op het aangegeven adres moest afgeleverd worden.


Natuurlijk heeft de koper te lang gewacht,vermits de verkoper hem gemaild had.


Maar de fout ligt initieeel toch bij de post.



Bij mij heeft een zending 7 dagen rondgedraaid in het sorteercentrum.Bij navraag kreeg ik te horen dat het adres fout was.Kon niet geleverd worden.


Het adres was na controle door de  ontvanger,volledig correct.(heb een grondig onderzoek laten opstarten....)



Dus als dat adres bestaat,had het daar moeten aangeboden worden.


Bericht 6 van 11
laatste antwoord

graag raad van meer ervaren verkopers...

Ik zou toch graag de tracking eerst eens zien vooraleer te oordelen hoor. Dergelijke mededeling heb ik zelf nog nooit gezien.

En indien dit zou kloppen, dan zal het pakket in normale omstandigheden nooit liggen wachten in het postkantoor van de ontvanger maar direct teruggestuurd worden naar de verzender.
Wat voor zin heeft het immers om een pakket ergens te laten liggen terwijl de koper niet eens op de hoogte gebracht werd (kan worden) dat zijn pakje daar ligt?




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 11
laatste antwoord

graag raad van meer ervaren verkopers...

Ik heb die melding al gehad,maar in dat geval was het pakje 3 dagen later bij mij terug .



Nu is het ook zo dat wat er gemeld wordt,niet altijd klopt.



Eens een pakket gehad dat volgens de tracking afgeleverd was,zelfs met secur.


Ik wou bewijzen hebben want ik was 100% zeker dat niemand in huis het had afgetekend.


3 dagen later is het bij mij aangeboden,nooit een zinnige uitleg gekregen.



Bericht 8 van 11
laatste antwoord

graag raad van meer ervaren verkopers...

Het wordt daar dringend tijd dat ze bij de post eens grondig kuis houden. Wat ik de laatste tijd aan verloren pakketten heb, dat is ongelooflijk. En ik zie hier via forums en feedback dat ik niet de enige ben blijkbaar. Het is heel jammer dat we voor verzendingen moeten vertrouwen op zo'n diensten, ideaal zou zijn dat we zelf onze pakketten gaan ronddelen, maar dat is niet haalbaar jammer genoeg.
Eerlijk gezegd is dat niet enkel bij de post dat dit gebeurt, bij andere koeriersdiensten gebeurt het evenveel. Ze noemen het altijd "verloren" pakketten, maar dat geloof ik bijna niet, volgens mij is dat diefstal, want een verloren pakket moet toch ergens zijn, het is toch niet in rook opgegaan ??? Het is iets fysisch, dus ergens moet het liggen of iemand moet het hebben, dat kan toch niet anders.

Bericht 9 van 11
laatste antwoord

graag raad van meer ervaren verkopers...

tjr0000
Community-lid

Het wordt daar bij de post blijkbaar eens tijd dat ze achter alle kasten en onder alle bureaus gaan kijken.

Bericht 10 van 11
laatste antwoord