annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

graag raad van meer ervaren verkopers...

Ik bood onlangs DVD's aan.  Ik krijg een mail van iemand die zegt dat hij bij mij niet kan bieden.  Beweert dat de aantekeningen wegens onbetaald onterecht zijn en dat hij wel direct betaald.  Geef hem het voordeel van de twijfel en laat hem bieden.

Veiling loopt af, geen betaling.  Na enkele herinneringsmails, een maand na aflopen van veiling, eindelijk betaling.  Ik stuur het pakje op (gelukkig met trackingnummer).

Na een week krijg ik email dat het pakje nog niet is toegekomen.  Ik geef het trackingnummer door en zoek zelf op.  Als reden staat er dat ontvanger de briefwisseling niet meer op het aangeduide adres ontvangt.

Check met koper het adres, blijkt toch correct te zijn.  Ik informeer hem nog maals dat het pakket nog wel op zijn postkantoor ligt en dat het daar 2 weken blijft liggen.  Geen reactie meer van de koper.

Nu krijg ik vandaag een mail van de koper die vertelt dat hij het net wou gaan ophalen (ik had hem al op 7 november gezegd dat hij het op zijn postkantoor kon ophalen en dat het er al stond sinds 2 november, dus dat hij niet veel tijd meer had) en dat het teruggestuurd was naar mij.

Wat moet ik nu doen als particuliere verkoper?
mogelijkheden:
1. Ik stuur het pakje terug op, op mijn kosten (maar dan ben ik mijn DVD's kwijt en moet ik er nog op toe leggen, dus dit is niet echt iets wat ik wil doen)
2. Ik stuur het pakje terug op, maar dan moet de koper wel opdraaien voor de nieuwe verzendkosten
3. Ik betaal de koper de aankoopprijs terug zonder verzendkosten.

Wat vinden jullie dat ik moet doen?  Alvast bedankt voor goede raad.

Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

Re: graag raad van meer ervaren verkopers...


Het wordt daar dringend tijd dat ze bij de post eens grondig kuis houden. Wat ik de laatste tijd aan verloren pakketten heb, dat is ongelooflijk. En ik zie hier via forums en feedback dat ik niet de enige ben blijkbaar. Het is heel jammer dat we voor verzendingen moeten vertrouwen op zo'n diensten, ideaal zou zijn dat we zelf onze pakketten gaan ronddelen, maar dat is niet haalbaar jammer genoeg.
Eerlijk gezegd is dat niet enkel bij de post dat dit gebeurt, bij andere koeriersdiensten gebeurt het evenveel. Ze noemen het altijd "verloren" pakketten, maar dat geloof ik bijna niet, volgens mij is dat diefstal, want een verloren pakket moet toch ergens zijn, het is toch niet in rook opgegaan ??? Het is iets fysisch, dus ergens moet het liggen of iemand moet het hebben, dat kan toch niet anders.




Ik kan alleen maar aanraden om alles wat je verstuurt dicht te tapen. Dat doe ik ook. Als ik vroeger iets had wat niet aankwam was het steeds een zeldzaam (=duur) of recent (=duur) spel.

Ik plak nu mijn bubbelenveloppen dicht met doorzichtige tape zodat deze niet kunnen opengemaakt worden om te zien wat erin zit. Sinds ik dit doe, is het aantal zaken die niet aankomen te verwaarlozen.

Bericht 11 van 11
laatste antwoord