annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

kan ik mijn zakelijke gegvens verbergen, voel me toch niet zo veilig, lees

hallo, is mijn eerste post hier.
ik heb me een zakelijk account gestart met alles erop en eraan , btw nr,.....

Reeds na enkele dagen stond hier iemand na 22u op de stoep met de vraag of hij mijn object niet rechstreeks kon kopen. Ik schrok me een bult, bleek dat ie gewoon het adres onderaan de aanbieding had gevonden.Het was notabene mijn tweede aanbieding !!

Nu is mijn vraag , kan ik die gegevens verbergen , of dat alleen de winnende bieder die ziet verschijnen ofzo.

Niet dat ik een winkel of opslagplaats met goederen heb , alleen wil ik nu en dan wat spulletjes verkopen op een eerlijke manier.
Het kan toch niet dat je powersellers ziet die duizenden feedback scores hebben en waarschijnlijk onder particuliere vlag varen, daar je hun gegevens niet ziet , terwijl ik het op een eerlijke manier wil spelen, maar me toch nog veilig in mijn huisje wil voelen.
Privacy , you know.

En moet ik echt als btw plichtige een zkleijk account hebben als ik slechts nu en dan iets wil te koop zetten.
Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

ne,jij mag gevoon acaunt open doen...
Bericht 2 van 16
laatste antwoord

En moet ik echt als btw plichtige een zkleijk account hebben als ik slechts nu en dan iets wil te koop zetten.

Nee hoor, als je maar wel een correcte boekhouding voert en de BTW afdrachten doet.
Alleen betaal je dan wel iets meer voor de eBay kosten omdat de BTW dan door eBay aangerekend wordt.

Ik heb een van mijn mijn zakelijke accounts ook opgeheven omdat niet de hele wereld hoeft te weten wat er hier te halen valt. :-)

Nemo me cohabitat inpuntem

Bericht 3 van 16
laatste antwoord

Nee hoor, als je maar wel een correcte boekhouding voert en de BTW afdrachten doet.
Alleen betaal je dan wel iets meer voor de eBay kosten omdat de BTW dan door eBay aangerekend wordt.

Het is nog maar de vraag of dit louter via de letter van de wetgeving klopt...

Volgens de wetgeving dien je bij al je zakelijke aanbiedingen (m.a.w. handelswaar) duidelijk aan te geven dat dit om een zakelijke transactie gaat, met inbegrip van:
- je contactgegevens
- BTW-nummer
- Teruggaverecht
- Algemene Verkoopsvoorwaarden

Indien je gaat aanbieden als particulier verkoper op ebay, dan omzeil je al die plichtplegingen.

Nog dit: de ebay-kosten zijn dan inderdaad met inbegrip van BTW, gefactureerd door ebay.
Doch deze zijn dan aan het Luxemburgse tarief en deze kan je niet verwerken via je gewone BTW-aangifte maar dienen gerecupereerd te worden via andere kanalen.
Tot voor dit jaar diende je dit te doen in het land waar deze geïnd werden (in casu: bij ebay-facturen dus in Luxemburg) wat een heel omslachtige procedure was, doch ik meen dat dit sedert begin dit jaar enigszins aangepast is.
Aangezien ik zelf niet werk met buitenlandse facturaties incl. BTW, weet ik de exacte nieuwe procedure niet 100%.
Misschien kunnen anderen hier helpen?

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 16
laatste antwoord

ik heb hier hetzelfde probleem ik wil mijn contactgegevens ook verbergen want vorige maand had ik gewoon 4 klanten die gewoon bij mijn magazijn zijn geweest voor te vragen waar ik mijn goederen aankoop
is er echt geen manier om het verbergen??
bedankt voor uw antwoord
Bericht 5 van 16
laatste antwoord

@hetzijspoor: sinds 1/1/2010 zijn de BTW regels op een paar punten gewijzigd.

Als je door eBay Luxemburg of waar ook buiten België gefactureerd wordt voor hun kosten dan mogen zij voor hun BTW plichtige (belgische in jullie geval) geen Luxemburgse BTW meer aanrekenen maar moet alles afgerekend worden intracommunautair, dus ZONDER BTW. Jij moet die BTW hier in Belgie (aan belgische tarieven) verwerken. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 6 van 16
laatste antwoord

Als je door eBay Luxemburg of waar ook buiten België gefactureerd wordt voor hun kosten dan mogen zij voor hun BTW plichtige (belgische in jullie geval) geen Luxemburgse BTW meer aanrekenen maar moet alles afgerekend worden intracommunautair, dus ZONDER BTW. Jij moet die BTW hier in Belgie (aan belgische tarieven) verwerken.

'BTW-plichtige' dus, als je bij eBay een zakelijk account hebt, veronderstelt eBay dat je BTW-plichtig heb, heb je een privé-account dan veronderstelt eBay dat je niet BTW-plichtig ben en dan betaal je BTW op je Faktuur !
Als je dus BTW-plichtig bent en je wil hier met een privé-account werken, dan zal je de BTW moeten betalen, en kan je die BTW waarschijnlijk niet recupereren.

m.

m.
Bericht 7 van 16
laatste antwoord

Neem gewoon een postbus als adres !
Bericht 8 van 16
laatste antwoord

- je contactgegevens
- BTW-nummer
- Teruggaverecht
- Algemene Verkoopsvoorwaarden

Krijgen ze pas als het daadwerkelijk verkocht wordt en de rest, dat moeilijke gedoe over BTW BE en LUX is een klusje voor mijn boekhouder.

Bericht 9 van 16
laatste antwoord

dan zal je de BTW moeten betalen, en kan je die BTW waarschijnlijk niet recupereren.

Ja, ik geloof dat dat inderdaad zo is maar met die winstmarges van ons maakt dat toch niet echt veel uit he mikmak? :^O :^O

Kijk, al die gegevens vermelden is misschien goed als je een winkel hebt, een echte dus ergens in een stad of zo, maar ik ga mijn privé gegevens hier niet meer te grabbel gooien.
Mensen die niet zoveel goeds in de zin hebben zouden op die manier de adressen maar voor het uitzoeken hebben.

Zodra er een koper is krijgt hij/zij alle benodigde gegevens automatisch doorgestuurd.

Bericht 10 van 16
laatste antwoord