annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

mag ik als verkoper een transactie annuleren ?

Ik heb vorige week een tweede keer iets verkocht via Ebay. Mijn eerste koper was fantastisch, maar ik vrees dat mijn geluk nu een beetje tegenzit. De koper verdween na de veiling van de radar (geen betaling / geen communicatie). Toen ik de fb nakeek, bleek er commentaar in te staan dat die persoon eerder al iets niet betaalde, maar de transactie liet aanslepen (en negatieve commentaar gaf ook nog). Ik vrees dat dit dezelfde richting uitgaat. Ik wilde net een "niet betaald object" claim openen (genoeg dagen verstreken), maar krijg een mail: Nu wil de koper plots via bankoverschrijving betalen (had ik oorspronkelijk in adv gezet). Ik heb het gevoel dat ze het aan het rekken is (kan ik weer een aantal dagen wachten, misschien weer voor niks). Eigenlijk wil ik gewoon dit item verkocht hebben voor de vakantie aanbreekt: mijn andere potentiele kopers gaan gewoon ergens anders iets kopen/ en ik wil op vakantie binnenkort. Als ik zolang blijf wachten als die koper nog dagen blijft uitstellen, loop ik een alternatieve kans om aan iemand anders te verkopen mis. Mag ik deze transactie annuleren & aan iemand anders aanbieden die wel betrouwbaar is ? Hoe kan ik dat doen & wat zijn de evt gevolgen voor mij ? Of ben ik nu gegijzeld door het gedrag van deze koper ?

PS Dat ik plaatsinngskost verlies, heb er ik graag voor over. Alvast bedankt voor de raad !
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

mag ik als verkoper een transactie annuleren ?

Loop je nu niet te snel van stapel?
Het object is pas verkocht de 24e en je wil nu al annuleren???

Zou het dan niet beter zijn te communiceren met je klant en hem bvb te melden dat je dit artikel wegens verlof graag ten laatste donderdag betaald hebt zodat je nog voor het weekend kan verzenden?

Lijkt me toch een elegantere oplossing dan gewoon de koper al te catalogeren...


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

mag ik als verkoper een transactie annuleren ?

Okay, ik zal het zo aanpakken. Is het normaal dat een transactie zolang duurt op Ebay ? Op een andere site waar ik soms koop, moet je onmiddelijk betalen (indien buy-now met PP), en anders binnen de drie dagen communiceren om een alternatieve betaling te regelen. Zodien niet, wordt de transactie genannuleerd. Hier zou het dus het geval geweest zijn. Ik heb misschien een fout verwachtingspatroon bij Ebay. Hopelijk komt het nog in orde.

Bedankt voor het advies !
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

mag ik als verkoper een transactie annuleren ?

- Hier heb je al koper nooit een verplichting om met Paypal te betalen tenzij de verkoper dit aangeeft als enige betaalmiddel.

- Hier is ook geen sprake van een "buy-now" maar van een veiling

- Als er iets gewonnen wordt op 24/06 om 23h31, dan kan je wel verwachten dat de koper op dat moment al slaapt hé?
Dus dezelfde avond zal hij wel al niet meer betalen.
Indien het via overschrijving gaat, is het tijdens het weekend wel goed mogelijk dat de transactie enkele dagen onderweg zal zijn.
Enkel bij gelijke banken kan het iets sneller verlopen.

- Als je koper zelf naar de bank gaat om over te schrijven, dan kon hij dat ten vroegste maandag doen, wat ook weer voor een dag vertraging kan zorgen.

- Fout verwachtingspatroon bij ebay???
Neen, ik denk dat je een fout verwachtingspatroon hebt van de kopers. Sommigen zijn snel, anderen zijn eerder traag van actie.
Ebay heeft daar uiteindelijk niks mee te maken.
OK, de procedure ligt misschien iets anders maar dit had je ook al kunnen weten als je de ebay-regels leest omtrent het verkopen op ebay hé?


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 6
laatste antwoord

mag ik als verkoper een transactie annuleren ?

Hier heb je al koper nooit een verplichting om met Paypal te betalen tenzij de verkoper dit aangeeft als enige betaalmiddel.

Daar ook niet, evenmin heb ik dit ooit gesuggereerd.

Hier is ook geen sprake van een "buy-now" maar van een veiling

Absoluut. Het punt is enkel de alternatieve variatie in betalingstermijn: 1- 3 dagen na afloop is daar het maximum qua betalingstermijn, afhankelijk van een aantal variablen (zoals betalingsmiddel etc). Het maximum aantal dagen elders is 3.

Als er iets gewonnen wordt op 24/06 om 23h31, dan kan je wel verwachten dat de koper op dat moment al slaapt hé? Dus dezelfde avond zal hij wel al niet meer betalen.

Natuurlijk niet. Maar we hebben het niet over iemand die dezelfde avond niet meer communiceert/ betaalt. We hebben het over iemand die 3 + dagen slaapt. Dat lijkt geen gezonde nachtrust meer, eerder een winterslaap.

Indien het via overschrijving gaat, is het tijdens het weekend wel goed mogelijk dat de transactie enkele dagen onderweg zal zijn. Enkel bij gelijke banken kan het iets sneller verlopen. Als je koper zelf naar de bank gaat om over te schrijven, dan kon hij dat ten vroegste maandag doen, wat ook weer voor een dag vertraging kan zorgen.

De naam is e-banking.

Bovendien heeft de koper een mailtje gekregen met de vraag om even te antwoorden indien een overschrijving geprefereerd was. Niks gehoord.

Fout verwachtingspatroon bij ebay ?
Neen, ik denk dat je een fout verwachtingspatroon hebt van de kopers. Sommigen zijn snel, anderen zijn eerder traag van actie
.

Dit lijkt me eerder de juiste conclusie.

OK, de procedure ligt misschien iets anders maar dit had je ook al kunnen weten als je de ebay-regels leest omtrent het verkopen op ebay hé?

Ik weet niet of je het opmerkt, maar de regels in de hulpbladzijden zijn niet altijd zo superduidelijk. Iets was ze zelf op de helpdesk toegeven. En in het geval het je ontgaan is: ik heb de moeite genomen om éérst raad te vragen vooraleer iets te ondernemen omdat ik besef dat ik het nog niet goed weet hoe de vork in de steel zit.

Maar goed, in het vervolg ga ik ook 3+ dagen AWOL en negeer ik anderen, sinds die attitude op meer goedkeuring schijnt te kunnen rekenen. Is nog gemakkelijker ook.



					
				
			
			
				
			
			
				
			
			
			
			
			
			
		
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

mag ik als verkoper een transactie annuleren ?

quasi9522
Community-lid
3 dagen is véél te kort voor een reactie.
Sommige kopers communiceren immers niet ,maar betalen wel op tijd.
bvb : betaling vrijdag avond na een lange werkweek -invoering in de bank op maandag-dinsdag of woensdag gestort :dus 5 a 6 dagen....
Zelf heb ik al bij verschillende verkopers een opmerking "betaling binnen de 10 dagen" gezien (1 week + 3 bankdagen).
Bericht 6 van 6
laatste antwoord