annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

retour?

Omdat ik ebay en bijhorende problemen een beetje beu was heb ik een tijdje ergens anders verkocht. Nu dacht ik ebay terug een kans te geven en de eerste verkoop beginnen ze al te zeveren.
Ik verkocht een paar nieuwe schoenen en de vrouw klaagt dat ze niet passen en dat ik volgens de wet verplicht ben retours te aanvaarden. Ik weet dat dit enkel voor zakelijke verkopers geldt (ik ben prive-verkoper) maar kan ik, om me in te dekken tegen de neg. feedback die ze waarschijnlijk gaat geven, al een geschil wegens niet betaald tegen haar openen, ook al heeft ze wel betaald?
Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

retour?

Dat vind ik heel erg grof ...

Betaal je haar trouwens terug ?

Bericht 2 van 16
laatste antwoord

retour?

als prive verkoper ben je volgens mij niet verplicht om terug te nemen.

Echter, ik zou het wel doen, als geste, maar de verzendkosten heen en terug, zouden voor haar rekening zijn. Je kan vriendelijk zijn, maar je moet geen verlies leiden. Ook zorgen dat je je commisie terug krijgt.
Bericht 3 van 16
laatste antwoord

retour?

ik heb in mijn voorwaarden staan dat ik retours aanvaard als blijkt dat ik een fout heb gemaakt vb. een foute maat aangeduid in de aanbieding. Dat is hier niet het geval, ze passen gewoon niet voor haar dus ik zie niet in waarom ik haar moet terugbetalen?
Ze mocht ze altijd vrijblijvend vooraf komen passen...
Bericht 4 van 16
laatste antwoord

retour?

In het geval de koper met PayPal betaald heeft en zij opent een geschil wegens afwijkend object zal u het waarschijnlijk moeten terugnemen van PayPal, en haar oorspronkelijke betaling volledig terugbetalen. PayPal zelf doet normaal geen uitspraak in hoeverre het object voldoet aan de beschrijving.

De transactie kan geannuleerd worden met wederzijds akkoord.

Een geschil openen wegens niet-betaling als de koper wel betaald heeft, om negatieve feedback te vermijden, is niet aan te raden. De koper kan zonder problemen tegen de aantekening wegens onbetaald object in beroep gaan en haar feedbackrechten terugkrijgen.
eBay noemt dit:
Misbruik van procedure voor onbetaald object
http://pages.benl.ebay.be/help/policies/fvf-abuse.html

Bericht 5 van 16
laatste antwoord

retour?

"Omdat ik ebay en bijhorende problemen een beetje beu was heb ik een tijdje ergens anders verkocht. Nu dacht ik ebay terug een kans te geven en de eerste verkoop beginnen ze al te zeveren."
Wie begint er hier te zeveren?Ebay?Nee toch,wat heeft Ebay hier mee te maken?Zoals u het hier voorstelt is het precies zo dat als je deze schoenen aan dezelfde vrouw had verkocht,maar op een andere site,dat die vrouw dan niet zou gaan "zeveren".
Bericht 6 van 16
laatste antwoord

retour?

Ik denk, beste Eddy, dat je

niet zou gaan "zeveren".

best vervangt door

niet zou kunnen zeveren

Bah !

Bericht 7 van 16
laatste antwoord

retour?

ik heb in mijn voorwaarden staan dat ik retours aanvaard als blijkt dat ik een fout heb gemaakt vb. een foute maat aangeduid in de aanbieding. Dat is hier niet het geval, ze passen gewoon niet voor haar dus ik zie niet in waarom ik haar moet terugbetalen?
Ze mocht ze altijd vrijblijvend vooraf komen passen...

Ik zeg niet dat je moet terugbetalen, ik zeg enkel dat het klantvriendelijk is als je het wel doet, min dan de gemaakte kosten.
Als ze niet via paypal heeft betaald moet je helemaal niks. Heeft ze wel via paypal betaald, kan het zijn dat je alles zal moeten betalen, ook de verzendkosten.

De dame zegt dat jij verplicht bent terug te nemen, maar dat is niet het geval, dat is enkel zo als er gekocht is bij een profesionele verkoper.
Bericht 8 van 16
laatste antwoord

retour?

Ze heeft met overschrijving betaald dus ik moet haar niks. Klantvriendelijk wil ik best zijn maar als de koper al vanaf de eerste mail begint te dreigen dat ik "volgens de wet" verplicht ben haar terug te betalen, dan is mijn goesting over.

Vorige week nog een koper gehad, ze wilde iets kopen maar eiste er nog iets gratis bij, toen ik zei dat dat niet echt kon en dat hetgeen ze er gratis bij wilde eigenlijk al gereserveerd was, zei ze dat ik er dan maar iets anders bij moest geven.

Ik heb een uitstekende feedbackscore en ook mijn sterretjes zitten goed, dus zo onvriendelijk zal ik wel niet zijn. Moesten de schoenen een 40 zijn terwijl ik in mijn aanbieding had vermeld 39 dan betaal ik ze onmiddellijk terug. Maar het was gewoon zo dat ze haar niet pasten (tja wie koopt er nu schoenen op ebay)Mijn probleem toch niet?
Bericht 9 van 16
laatste antwoord

retour?

En het is al zover, ze heeft me al een negatieve gegeven, mijn eerste in 7 jaar!!! En ik kan haar er geen terug geven, tof hoor.
Dus als verkoper moet je maar dansen naar de pijpen van uw kopers, past het niet, a stuurt u het maar terug met de glimlach, want anders krijg je een negatieve!!!
Op kapaza etc. heb ik die problemen om één of andere reden niet terwijl het daar toch veel gemakkelijker is om iemand onterecht negatieve te geven.

Mevrouw wilde schoenen maat 39 1/2, ze heeft ze gekregen, ze doet ze niet graag aan en nu krijg ik een negatieve...
Bericht 10 van 16
laatste antwoord