annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

splitsing van Ebay.be : gevolgen en hoe ze best opvangen.

Voor Calimeros en Don Quichotes zijn er al draadjes genoeg.


 


Dit draadje gaat over oplossingen.


 


De hamvraag is natuurlijk :  wordt ook de facturatie in de toekomst gesplitst, of duidelijker :  wordt het andere landsdeel ook als "buitenlandse" site beschouwd voor tarifiëring van de aanbiedingen ?


 


Het ware niet meer dan correct indien Ebay hierover info zou bezorgen ...


 


Indien de facturatie effectief zal worden gesplitst, dan wordt dit draadje eerder " Hoe efficiënt aanbieden op ebay-sites buiten ebay.vl "




Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Betreft: splitsing van Ebay.be : gevolgen en hoe ze best opvangen.

dante-allighieri
Community-lid

super, was ook al op zoek naar de mogelijkheid om mijn account ondertussen alvast (ijdelijk) over te schakelen van nederlandstalig naar franstalig BE..., aangezien ik meer verkoop aan Franstaligen dan Nederlandstaligen


Ebay ligt nl precies ook wakker van de opmars van de NVA 😉


 


Enig idee hoe ik dit kan doen? Heb het zelf nog niet gevonden

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Betreft: splitsing van Ebay.be : gevolgen en hoe ze best opvangen.

Je account kan je niet zondermeer overschakelen.



Je kan je bij mijn weten enkel inschrijven op de site waar je effectief een adres hebt, dus je zou je account moeten kunnen domiciliëren op een Waals adres.


 


Je kan WEL een winkel openen op een buitenlandse (incl. Waalse) site, en dan volg je de buitenlandse tarifiëring.


 


Indien je een Vlaamse winkel hebt, dan moet je die eerst sluiten, of een aparte account creëren, want je kan maar één shop hebben per account.




Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Betreft: splitsing van Ebay.be : gevolgen en hoe ze best opvangen.

granbest
Community-lid

Volgens mij hoef je je account niet te sluiten, je kan gewoon het ene artikel aanbieden op ebay.nlbe en het andere of ebay.frbe, dat gaat gemakkellijk via TL in één account, komt allemaal tesamen op één faktuur van je desbetreffende account. Het enige wat spijtig genoeg niet gaat is bulksgewijs een aantal artikelen overzetten van de ebay.nlbe naar ebay.frbe. dat gaat wal één voor één maar dan moet je telkens opnieuw een heel aantal dingen zoals verzending opnieuw invullen.


Opgelet, heb wel al problemen ondervonden met TL wanneer je artikels op het frantalige gedeelte zet in TL en daarna updates doet, heb heel TL opnieuw moeten instellen want ging niet meer open, maar dit kan toeval geweest zijn natuurlijk.

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Betreft: splitsing van Ebay.be : gevolgen en hoe ze best opvangen.

Je kan inderdaad een aantal artikels zetten op de vlaamse kant en een ander aantal op de waalse met één account, anders betaal je nl 2x abonnementskosten en als je een topwinkel plus hebt kan dat wel tellen.

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Betreft: splitsing van Ebay.be : gevolgen en hoe ze best opvangen.


Volgens mij hoef je je account niet te sluiten, je kan gewoon het ene artikel aanbieden op ebay.nlbe en het andere of ebay.frbe, dat gaat gemakkellijk via TL in één account, komt allemaal tesamen op één faktuur van je desbetreffende account. 




Natuurlijk gaat dat, maar daar ligt juist het probleem :  indien ook de tarifiëring wordt gesplitst, wordt aanbieden op ebay.befr = aanbieden op buitenlandse site = bye bye laag tarief van 1 cent ...




Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Betreft: splitsing van Ebay.be : gevolgen en hoe ze best opvangen.

Splitsing van tarifiëring is op dit moment niet het geval en het is ook niet zeker dat dit gaat komen, moest het echter ooit toch zover komen moet je de aanbiedingen die dan zogezegd op de buitenlandse ebay staan gewoon terugzetten naar de vlaamse, dit is echter zeer tijdrovend vermits je dan al de aanbiedingen die je al gemaakt heb weeral zal moeten omzetten en zoals gezegd moet je één voor één een heel aantal zaken aanpassen (categorie, verzending, betaalwijze enz...).


Weet iemand of het op de één of andere manier mogelijk is om zaken die in dezelfde categorie zitten allemaal tegelijk om te zetten naar een andere site (bv ebayfr.be) zodat je bv voor 100 artikelen slechts éénmaal de categorie, verzendingskosten enz... moet invullen wanneer je die wijzigt van site?

Bericht 7 van 7
laatste antwoord