annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkopers altijd de sigaar

stefanb668
Community-lid
vorige week op't forum bericht gepost ivm echt zware valse feedback gekregen, iemand beschuldigde me van aan mijn flessen (oude wijn) vloeistof toe te voegen om en het niveau op te halen. dit is vindt ik schandalig smerig,
je kan het betreffende object nog bekijken je ziet duidelijk dat dit niveau niet perfect is, als je zo iets doet, dan zorg je toch dat het goed gedaan is. maar het ergste is die volledig valse feedback die je reputatie een knakker van jewelste geeft. en wat zegt ebay dan dood leuk, dat ze zich daar niet mee moeien! dus ik mag hier iemand dief noemen dan ook, zonder gevolgen. komop, ebay dat systeem hangt me de nek uit, ik heb veel zin er de brui aan te geven weet iemand een oplossing om die feedback alsnog weg te krijgen want hier kan ik niet mee om. als er een fout is is er een fout, maar onterecht daar kan ik van dood vallen

greetz

Stefanb668
Bericht 1 van 36
laatste antwoord
35 ANTWOORDEN 35

verkopers altijd de sigaar

Ik vrees dat je weinig kan beginnen. Ik heb ooit CD's verkocht aan een Duitser. Hij had er al 3 gewonnen en was nog aan het bieden op twee andere. Hij vroeg het totaal aan van de eerste drie. Ik heb hem gemaild en gevraagd of het niet beter was te wachten tot de andere ook afgelopen waren, dan kon hij alles tesamen in een pakket verstuurd krijgen. Dit wou hij niet. Dus ik maak het totaal en wacht geduldig op een betaling. Ondertussen wint hij de andere twee cd's ook nog. Na twee weken is de betaling van de eerste 3 cd's binnen. Ik verpak ze samen en doe ze een dag nadien op de post. Thuisgekomen zie ik dat hij nu ook de andere heeft betaald. Ik verpak ze en doe ze dag later op de post. Gevolg: negatieve feedback omdat ik in twee pakketjes verstuur ipv alles te samen. Heb de mails doorgestuurd naar ebay waarin duidelijk staat dat hij apart wou verstuurd krijgen. reactie van ebay: als je alles doet om de koper tevreden te stellen, zal hij geen negatieve feedback geven. Wanneer ik dan reageer dat dat precies is hetgeen ik gedaan heb krijg ik weer een (standaard) mailtje waarin ze zeggen dat feedback persoonlijk is en dat ze er niet in kunnen tussen komen. Sindsdien verkoop ik enkel nog op ebay als het gratis aanbiedingen zijn. In de tussentijd verkoop ik via andere sites, misschien verkoop ik daar minder, maar als verkoper ben je er wel veiliger. Hier moet je als verkoper dansen naar de pijpen van de koper en dan zelfs nog heb je het risico om negatieve feedback te krijgen.
Bericht 2 van 36
laatste antwoord

verkopers altijd de sigaar

Is dat nu zo erg, een negatieve FB ?
Sedert het FB-systeem veranderd is, krijgen de meeste verkopers er vroeg of laat één of meerdere, de verkopers met 100% zullen zeldzaam worden, zolang je nog een goed percentage van meer dan 98 of 99 haalt, geen enkel probleem !

m.


m.
Bericht 3 van 36
laatste antwoord

verkopers altijd de sigaar

stefanb668
Community-lid
hallo,

die feedback is op zich niet erg, daar kan ik wel mee leven,
maar die valse beschuldigingen dat ik aan de fles geprutst had daar kan ik niet mee om, dat men zomaar zoiets neer mag schrijven zonder dat daar gevolgen aan kunnen zijn.
dat is niet zomaar negatief, dat is beschulding van fraude vindt ik. en dat pik ik niet.

groetjes

stefan
Bericht 4 van 36
laatste antwoord

verkopers altijd de sigaar

Je kan toch een reactie plaatsen op die commentaar, degene die je FB bekijkt zal ook de reactie lezen !

m.


m.
Bericht 5 van 36
laatste antwoord

verkopers altijd de sigaar

articcynda
Community-lid
Als je kan aantonen dat je door die beschuldiging van fraude schade hebt geleden (in de ruimste zin van het woord), dan kan je volgens de Belgische wet een klacht indienen tegen die persoon wegens laster.

Het probleem is dat Ebay het niet zo nauw neemt met wettelijke verplichtingen, en problemen van verkopers, hun eigen inkomstenbron, is de laatste van hun zorgen. Op z'n minst zouden ze jouw negatieve FB kunnen verwijderen totdat de koper heeft bewezen dat je wel degelijk met de fles hebt geknoeid (dat heet het "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" principe). En vermits de uitlatingen van die koper jouw handelsbelangen schaden, zouden ze je ook kunnen helpen met het ondernemen van juridische stappen.

Ik zeg wel degelijk "zouden", want zoals je gemerkt hebt, laat het welzijn van zijn verkopers Ebay Siberisch koud. Kopers zijn hier heer en meester, verkopers hebben geen enkel recht. En Ebay zet alleen maar de puntjes op de wettelijke spreekwoordelijke "i" als zijn eigen financiën in gevaar komen. Voor de rest kan het hen gestolen worden wat er op hun site gebeurt.

Zoals iedereen echter al uitgebreid gezegd heeft, is een negatieve FB, en dus een feedbackscore < 100% niet het einde van de wereld. Ik geef toe dat ik wel blij ben met mijn eigen 100%, en dus mijn onberispelijke reputatie als verkoper. Maar zoals jouw geval aantoont, kunnen ook mensen met een FB score van minder dan 100 minstens even betroubaar zijn. Dit illustreert dus nog maar eens de kortzichtigheid van Ebay ten opzichte van zijn verkopers. Overigens, ik denk dat alle verkopers die nog wel 100% FB score hebben, incl. mezelf, er zich van bewust zijn dat het slechts een kwestie van tijd is vooraleer zij ook een negatieve FB krijgen. Laat het je dus zeker niet ontmoedigen.
Bericht 6 van 36
laatste antwoord

verkopers altijd de sigaar

huwitte
Community-lid
ATTENTION!!! TRAFIQUE BOUTEILLES EN PERCANT LA CAPSULE REMISE A NIVEAU I HONTE
Me suis fait Pigeonner par un FAUSSAIRE qui rempli a la seringue!!!


Als u er van overtuigd bent dat deze beschuldigingen niet hard kunnen gemaakt worden, dan misschien het formulier "melding laster", waarvan de link helemaal onderaan deze post, invullen en met bijlagen faxen naar het daar gegeven adres van eBay. Hou er wel rekening mee dat deze dienst op dit adres in Duitsland aan het sluiten is, en dat tegen midden 2010 de verantwoordelijkheden volledig overgenomen zullen zijn door het centrum in Ierland.

Feedback verwijderen (feedback die voldoet aan een van de onderstaande criteria vormt misbruik en kan worden verwijderd)
- eBay zal claims wegens laster die worden ingediend via het formulier Melding van laster in overweging nemen. Klik hier om een exemplaar van dit formulier te verkrijgen of voor meer informatie over het beleid van eBay inzake laster.
- eBay heeft een gerechtelijk bevel ontvangen waarin wordt geconcludeerd dat de betreffende feedback lasterlijk, smadelijk of anderszins in strijd met de wet is.
- . . .
http://pages.ebay.nl/help/policies/feedback-removal.html

Claims wegens laster
Volgens de Belgische wetgeving wordt smaad gedefinieerd als "een persoon kwaadwillig een bepaald feit ten laste leggen waarvoor geen wettelijk bewijs kan geleverd worden en dat zijn eer kan krenken of hem aan de openbare verachting kan blootstellen".
http://pages.benl.ebay.be/help/policies/everyone-defamation.html

Melding van laster
http://pages.benl.ebay.be/help/community/defam-form.html




Bericht 7 van 36
laatste antwoord

verkopers altijd de sigaar

stefanb668
Community-lid
hoi,

Tuurlijk ben ik er 200% van overtuigd dat er met de betreffende fles niet gerotzooid is.
en toen meneer me hier over aan viel was ik het die voorstelde de fles terug te nemen en niet hij. ik stelde voor 50% te betalen direct en het resterende na ontvangst van mijn fles. ik heb ebay al deze mails doorgezonden maar ze doen juist niets. we zien wel heb gisteren nog eens de hele rimram doorgemaild naar hun, en me eens fijn mijn gedacht gezegd al zal dat toch niet helpen.
we zien wel tijd brengt raad

groetjes en fijne feestdagen aan alle eerlijke ebayers
Bericht 8 van 36
laatste antwoord

verkopers altijd de sigaar

Het probleem is dat Ebay het niet zo nauw neemt met wettelijke verplichtingen

En het probleem is ook dat jij het niet zo nauw neemt met de verplichtingen waarmee je wel akkoord ging toen je je inschreef. Ebay is niet perfect, maar jij bent wel de laatste die daar over moet klagen. Je wil niks betalen aan ebay, maar ze zouden wel voor jou in de bres moeten springen?
Bericht 9 van 36
laatste antwoord

verkopers altijd de sigaar

articcynda
Community-lid
@disneybelgium: sinds wanneer ben ik in dit topic de kop van jut? Ter info: we proberen hier op een constructieve manier een oplossing te vinden voor Stefan's onrechtvaardige behandeling als verkoper hier op Ebay. Ik ben ervan overtuigd dat die fles 100% in orde was, en dat het dus wel gerechtvaardigd is om hierover beklag te doen, gezien de omstandigheden.

Als het al niet meer toegelaten is om op een discussieforum bij gepaste gelegenheden frustraties te uiten, dan excuseer ik me om je geïrriteerd te hebben met mijn post.
Bericht 10 van 36
laatste antwoord