Als je kan aantonen dat je door die beschuldiging van fraude schade hebt geleden (in de ruimste zin van het woord), dan kan je volgens de Belgische wet een klacht indienen tegen die persoon wegens laster.
Het probleem is dat Ebay het niet zo nauw neemt met wettelijke verplichtingen, en problemen van verkopers, hun eigen inkomstenbron, is de laatste van hun zorgen. Op z'n minst zouden ze jouw negatieve FB kunnen verwijderen totdat de koper heeft bewezen dat je wel degelijk met de fles hebt geknoeid (dat heet het "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" principe). En vermits de uitlatingen van die koper jouw handelsbelangen schaden, zouden ze je ook kunnen helpen met het ondernemen van juridische stappen.
Ik zeg wel degelijk "zouden", want zoals je gemerkt hebt, laat het welzijn van zijn verkopers Ebay Siberisch koud. Kopers zijn hier heer en meester, verkopers hebben geen enkel recht. En Ebay zet alleen maar de puntjes op de wettelijke spreekwoordelijke "i" als zijn eigen financiën in gevaar komen. Voor de rest kan het hen gestolen worden wat er op hun site gebeurt.
Zoals iedereen echter al uitgebreid gezegd heeft, is een negatieve FB, en dus een feedbackscore < 100% niet het einde van de wereld. Ik geef toe dat ik wel blij ben met mijn eigen 100%, en dus mijn onberispelijke reputatie als verkoper. Maar zoals jouw geval aantoont, kunnen ook mensen met een FB score van minder dan 100 minstens even betroubaar zijn. Dit illustreert dus nog maar eens de kortzichtigheid van Ebay ten opzichte van zijn verkopers. Overigens, ik denk dat alle verkopers die nog wel 100% FB score hebben, incl. mezelf, er zich van bewust zijn dat het slechts een kwestie van tijd is vooraleer zij ook een negatieve FB krijgen. Laat het je dus zeker niet ontmoedigen.