annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

waarom bestaat er geen betaalmogelijkheid via Ogone op eBay?

e-user2
Community-lid

Ogone, waar je online een betaling kan verrichten aan verkopers direct via je eigen bankrekening, heeft een akkoord met een ander online verkoopsplatform die betalingen via Ogone mogelijk maakt.



(Ik kan geen link plaatsen naar het betrokken online verkoopsplatform omdat ik anders de eBay forumregels overtreedt...)



Waarom voert eBay dit niet in? Waarom moeten verkopers hier verplicht worden van paypalkosten voor het ontvangen van betalingen te ondergaan? Er worden toch reeds zowiezo eBay verkoopskosten betaald?


-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Re: waarom bestaat er geen betaalmogelijkheid via Ogone op eBay?

Toch wel even opmerken dat geld ontvangen via het Ogone-platform ook centjes kost ...


 


( En waarom zou Ebay een concurrent van zijn eigen Paypal dulden ? )


 


Kan je me aub via een berichtje de naam van dat platform doorgeven ?


 


Zou het graag eens bekijken !


 


Immers, werken met Ogone vraagt normaal een heleboel papierwerk en aanvragen, o.a. ook via je eigen bank.


 


Ogone is immers een tussenpersoon, en geen bankinstelling zoals Paypal.


 


Door de relatieve ingewikkeldheid van Ogone werk ik trouwens op mijn webshops met een ander (buitenlands) platform, dat zowel creditcard-betalingen als betalingen via Ideal en Bancontact mogelijk maakt. 




Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Re: waarom bestaat er geen betaalmogelijkheid via Ogone op eBay?

e-user2
Community-lid

Paypal zelf werkt reeds met hun e-wallet via Ogone:



http://www.ogone.be/en/Extra%20Services/~/media/PDF/Acquiring_partners_PM_ENG1.ashx



Met Ogone heb je als koper de mogelijkheid om zelf te selecteren via welk middel je wenst te betalen.



Je kan met Ogone rechtstreeks vanaf je eigen bankrekening betalen.



Ik heb geen zicht op de kostprijs van het systeem en ik veronderstel dat er wel extra kosten zullen zijn als een koper via Ogone met een creditkaart vereffent, maar als die Ogone vereffent via zijn eigen bankrekening?

-- Bewerkt door e-user2 om 6 Jul 2011 9:55 CEST
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Re: waarom bestaat er geen betaalmogelijkheid via Ogone op eBay?

Ogone = duur... alhoewel indien ik alle kosten van paypal ga rekenen...???



zie link voor de richtprijs...



http://www.internetkassa.nu/nieuws/187-nieuwe-tarieven-ogone-payments.html



Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Re: waarom bestaat er geen betaalmogelijkheid via Ogone op eBay?

e-user2
Community-lid

Als je via een verkoopplatform werkt dan zal dat platform zelf een Ogone abonnement dienen te hebben omdat de betalingen via dat verkoopplatform verwerkt worden.



De vraag stelt zich welke kosten er doorgerekend worden door dat platform naar de betaling ontvangende verkoper.

-- Bewerkt door e-user2 om 6 Jul 2011 10:10 CEST
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Re: waarom bestaat er geen betaalmogelijkheid via Ogone op eBay?


Paypal zelf werkt reeds met hun e-wallet via Ogone:


 



 


Paypal werkt niet met Ogone, Ogone werkt met Paypal ...


 


Ogone is zowat heer en meester in België (en daarom peperduur voor kleine bedrijven) omdat andere aanbieders meestal vanuit Nederland opereren en bij ons belgskes niet gekend zijn.


 


Ogone maakt het trouwens moeilijk omdat ze geen bank zijn, enkel 'platform', in tegenstelling met de meeste andere aanbieders.




Bericht 6 van 6
laatste antwoord