annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

waarom kunnen we niets beginnen tegen kopers die niet betalen

ik ben momenteel bezig met de verkoop van de kledij van mijn kinderen. heb al heel veel verkocht en de meeste betalen dan ook onmiddelijk.
maar heb er momenteel een stuk of 4 kopers die geen reactie geven en ook niet betalen. en het gaat nu niet om bedragen van 1 of 2 euro, maar wel van meer dan 20 euro. ik heb al 2 mails naar hen gestuurd en nu ook een geschil geopend wegens geen reactie en niet betalen, maar nog altijd komt er geen reactie van.

ik vind dit heel spijtig, want kopers denken op die manier dat ze zich alles kunnen permiteren en maar bieden en dan uiteindelijk toch niet kopen. ik vind dit echt schandalig. zou zo graag een negatieve feedback geven maar ja dat kunnen we nu niet meer he.

ik vind dat ebay voor zo een gevallen toch wel negatieve feedback zou moeten toestaan.
Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

niets van aantrekken ,dat is tegenwoordig heeel normaal , heb er ook 5 die niets laten weten of niet reageren op niets ,en dat zijn geen 0 feedbackers hoor,vroeger deden meestal de 0 feeders dat maar tegenwoordig iedereen,wat ook meer en meer gebeurt is dat ze vragen om uitstel om te betalen ,dat zal de crisis zijn zeker dan weer ,ik doe dat dan maar ,als het niet de spuigaten uitloopt natuurlijk ,meer dan 1 maand wacht ik niet ,zo heb ik er ook 2 ,niets van aantrekken , zet het er gewoon terug op als de transactie gesloten word he ,u krijgt dan toch uw geld terug en kan het er gewoon terug op zetten
Bericht 2 van 15
laatste antwoord

Of indien er een onderbidder was, een herkansingsaanbod doen. Als de prijs u ten minste aanstond. Dat kost helemaal niets.
Bericht 3 van 15
laatste antwoord

Heel raar misschien maar met uitzondering van fictieve of gehackte accounts moet ik nooit meer geschillen openen wegens niet betaling.(2 op 5 jaar tijd)
Kopers die na afloop de koop ongedaan willen maken benader je best positief.Ze zullen toch nooit betalen,of zullen na betaling en ontvangst wel een reden verzinnen om hun geld te recupereren(heb hier al genoeg gelezen op de fora)
Voordeel je kan het object onmiddellijk terug aanbieden,krijgt je commissie terug en riskeert geen neg.
Blokkeer dan wel die koper.
Kopers die om betalingsuitstel vragen ,benader die positief,mijn ervaring is dat die ALTIJD betalen.Het is niet prettig om toe te geven dat je een beetje krap zit.

Wacht best met een betalingsherinnering tot het einde van de maand,meer kans op een gunstige reactie.

Bij verkopen van objecten van boven de 200 euro heb ik nog NOOIT langer dan 2 dagen moeten wachten,blijkbaar is dat een andere marktniche.
Betalingen van goedkope objecten vragen soms wat meer tijd,maar ik pas bovenstaande regels toe,en het is 3 jaar geleden dat ik nog een geschil moest openen.
Sommige sectoren zullen wel gevoeliger zijn ,maar kleding en babyspullen, boeken,tassen .. zijn nu niet direct een aandachtspunt voor funbieders.
Voor prof. verkopers is dit natuurlijk moeilijk te hanteren,maar particuliere verkopers moeten er maar eens over nadenken.
Bericht 4 van 15
laatste antwoord

ja maar het probleem is hier dat ze zelfs niet reageren.

dus hoe kan je ze dan positief benaderen. of betalingsuitstel voorstellen.
Bericht 5 van 15
laatste antwoord

Ik maak me niet druk om niet-betalers.
Ik ga niemand dwingen om te betalen voor misschien wel een impuls aankoop en ik vind het allemaal de moeite niet waard ook.
Geschil na 7 dagen, geschil sluiten et voila. Commissie terug en gewoon doorgaan.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 6 van 15
laatste antwoord

ik had onlangs ook hetzelfde voor, zij het voor een pietluttig bedrag, maar het gaat wel om het principe.
Zo wordt het systeem wel ondergraven vind ik.
Een geschil waar niet op gereageerd wordt zou automatisch een negatieve feedback moeten opleveren, zelfs zonder tussenkomst van de verkopen.
Zelf kunnen we geen neutrale of negatieve feedback meer geven. Die koper staat dus nog met 100% positieve feedback.
wat is die feedback dan nog waard als iedereen sowieso 100% scoort????
Bericht 7 van 15
laatste antwoord

Helemaal niks. 🙂

Maar...zo'n niet-betaler krijgt wel een aantekening en na een aantal aantekeningen wordt hij geschorst.
Bovendien kan zo'n niet-betaler bij heel veel verkopers al niks meer kopen omdat verkopers dat kunnen instellen.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 8 van 15
laatste antwoord

ah,
dat is interessante informatie.
bedankt!
Waar en hoe kunnen we dat als verkoper instellen?
en kunnen we zien wie aantekeningen kreeg?
Zo voor de hand ligt dat niet denk ik want anders zou ik dat wel opgemerkt hebben.
groetjes van een (vervelende?) nieuweling.
Bericht 9 van 15
laatste antwoord

vereisten voor kopers :

http://pages.benl.ebay.be/help/sell/buyer-requirements.html

je kan niet zien hoeveel aan tekeningen iemand heeft ,ook de koper zelf weet dit niet.Alleen ebay weet het en zet deze kopers een de (zwarte)lijst.Via de bovenste link kan je al deze kopers blokkeren.

De gewone feedback geeft je een idee hoe goed de ebayer is als verkoper.
Als koper moet je andere feedback bekijken "feedback gegeven voor anderen".Ook het verschil tussen gegeven en gekregen feedback kan een indicatie geven.
Bericht 10 van 15
laatste antwoord