annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wat heb ik nu weer aan mijne rekker ..

het gaat om dit object: Objectnummer: 280524030085

Vrijdagavond loopt mijn veiling af -samen met 4 andere veilingen. De andere kopers sturen me direct een bericht dat ze betaald hebben, want die willen heel graag naar Werchter.
Van deze koper hoor ik maar niets, ik stuur de betalingsgegevens door, ik stuur zaterdag en zondag en maandag een bericht aan hem of hij wel van plan is om de tickets te kopen?
Geen reactie, ik begin zelfs al te kijken wanneer ik een geschil kan indienen en dat zal de dinsdagavond kunnen.
Intussen kom ik op het idee om de tickets maandagavond voor 1 dag aan te bieden als een nieuwe veiling; staat het geld dinsdagmorgen alsnog op mijn rek. dan kan ik nog vlug de aanbieding verwijderen als ze er nog langer dan 12u opstaat...
Dinsdagmorgen controleer ik constant mijn rekening: 9u niet gestort, 9u10 niet gestort enz. stress stress stress ... wat een ebay-verkoper lijden kan ...
Uiteindelijk om 9u40 is zijn geld erop gekomen, nét 2 minuten te laat om mijn nieuwe veiling te kunnen verwijderen (intussen een geschil met de koper opgelost dat ik ze niet meer kan verkopen voor 2,50 euro omdat ik de tickets niet meer heb, ik heb nochtans zelf een hekel aan zo'n dingen maar ja... ik wou wel mijn tickets verkopen)
Nog steeds niets gehoord van die koper, die heeft ook niet aangeduid dat hij betaald heeft.
Ik allang blij dat hij dus wel de tickets wil na al zijn stilzwijgen van de vorige dagen!
Ik zie dat zijn adres bij zijn account staat, dus ik doe de verzending vlug klaar en rij naar de post om aangetekend te verzenden. Ik duid aan dat ik de betaling ontvangen heb en het object verzonden. Ik stuur hem ook een bericht dat hij bedankt is voor zijn betaling en dat ik de tickets net aangetekend verstuurd heb.
Weer geen reactie ... maar die had ik al niet meer verwacht...
Vanavond telefoon van zijn vriendin: naar welk adres heb ik die tickets verstuurd?
Blijkt dat hij toen hij een paar jaar geleden verhuisde er nooit aan gedacht heeft om zijn adres op zijn ebay account veranderen, en ik de tickets dus naar een verkeerd adres gestuurd heb !
Uit de trackcode van de aangetekende zending blijkt dat de tickets gisteren zijn doorgezonden via 'MOL MAIL' maar naar waar ?
Als de tickets hier morgen zouden terugkeren kunnen we ze nog meedoen naar Werchter, want we gaan zelf ook, maar als die maar maandag aankomen of helemaal niet, wat dan ?

en intussen staat bij zijn account nog steeds het oude adres waarnaar ik verstuurd heb ...

en oh ja: ik had zoveel tickets omdat ik 6 duotickets gewonnen heb met een wedstrijd, terwijl we maar 6 enkele tickets nodig hadden (teveel gewonnen dus)
Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Neen natuurlijk heb je jezelf niets te verwijten !
Wat nu ? afwachten wat de koper doet.

m.

m.
Bericht 11 van 18
laatste antwoord

Nu, aangezien het toch om gratis kaarten ging, waarom zou je niet overwegen om tot een akkoord te komen met de koper???
Je zou bvb kunnen beslissen in overleg dat je hem de betaalde prijs terugbetaalt minus de ebay-kosten (daar hij in de fout ging)

Resultaat: koper draait slechts gedeeltelijk op voor zijn fout en krijgt het grootste deel terug.
Jij hebt geen verlies aan de gratis kaarten die je wou (en eigenlijk niet mocht) verkopen en krijgt je ebay-kosten terug vergoed...

Een goed idee of niet???

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 12 van 18
laatste antwoord

ik wacht af wat de koper voorstelt want de communicatie ermee is nul komma nul. Hij heeft de trackcode van de tickets sinds gisteravond maar ik heb niets meer van hem gehoord. Je zou denken dat ik er meer mee inzit dan hijzelf... 😐
Bericht 13 van 18
laatste antwoord

@ hetzijspoor

geen verlies aan mijn gewonnen kaarten (waar ten andere niet opstaat dat die niet mogen verkocht worden, wel dat het GUEST-kaarten zijn, voor het overige zien die eruit als gewone tickets)?
Enig idee hoeveel tijd er kruipt in 1800 keer meedoen aan een wedstrijd -je mocht zoveel keer meedoen als je wou- een muziekquiz dan nog waar ik eerst dagen werk aan had om alle random vragen te kunnen oplossen? En om dan per 33 omhoog te gokken tussen de 10.000 en 50.000 op de schiftingsvraag 'hoeveel deelnames zullen er zijn?' En al de schiftingen te noteren zodat je geen dubbele deelnames hebt?
En dan verwonderd te zijn dat alle zes de leden van mijn gezin een duoticket winnen, zodat je ineens niet meer hoeft mee te doen voor Pukkelpop, maar de tickets van Werchter kan verkopen en daarmee tickets voor Pukkelpop kopen?
Ik denk toch wel dat mijn inspanning om 2 tickets te winnen meer waard is dan de 9,28 euro ebaykosten die ik eraan heb ... mijn tijd is ook kostbaar hoor !
Iedereen kan trouwens nog meedoen voor Pukkelpop, wij niet meer aangezien je slechts 1 keer per persoon kon winnen
waag je kans (vele keren!)
http://www.randstad.be/festivals/nl/
Bericht 14 van 18
laatste antwoord

Beste Jan, je maakt er een sport van om tickets die je gratis verkreeg aan te bieden op ebay. Ik heb trouwens net de winnerslijst eens overlopen... er staat slechts 3 maal dezelfde familie bij 😉

3x aan 2 kaarten... is dat toevallig niet net 6 kaarten?

Het is maar een bedenking hé?
Wat je manier van handelen betreft, moet je dit uiteraard zelf weten hoe je het zal afhandelen maar als ik de koper was van die kaarten, dan zou ik me niet zomaar laten wegsturen hoor.

Bericht 15 van 18
laatste antwoord

Enig idee hoeveel tijd er kruipt in 1800 keer meedoen aan een wedstrijd -je mocht zoveel keer meedoen als je wou- een muziekquiz dan nog waar ik eerst dagen werk aan had om alle random vragen te kunnen oplossen? En om dan per 33 omhoog te gokken tussen de 10.000 en 50.000 op de schiftingsvraag 'hoeveel deelnames zullen er zijn?' En al de schiftingen te noteren zodat je geen dubbele deelnames hebt?

Als je slim was geweest, dan had je een fractie van die tijd besteed aan het schrijven van een programmaatje dat al dat werk voor jou doet! Het door jou gevolgde patroon is zo simpel dat het in één regeltje neer te pennen is:

for ( unsigned int i = 1e4; i < 5e4; i += 33 ) newgamble( i );

Je moet dan nog alleen de functie newgamble( ) uitschrijven afhankelijk van de voorwaarden op de website.

Je tijd kan dus helemaal niet zo kostbaar zijn als je hem op bovenstaande wijze hebt verspild....
Bericht 16 van 18
laatste antwoord

ik heb al die tijd niet gereageerd omdat ik gewaar werd dat jullie zelf de koper wel eens konden op de hoogte brengen dat hij klacht kon indienen, want zoals ik hier aangevallen werd...
@hetzijspoor
waarom mij beschuldigen van liegen: 6 duotickets voor mijn gezin: dat is een duoticket voor ma, pa, 2 dochters en 2 schoonzonen! Dacht je dat die allemaal dezelfde achternaam zouden hebben?
Dus 12 tickets waarvan we er 6 gebruikt hebben (polsbandjes opsturen als bewijs?) en 6 verkocht
@articcynda
Moest ik zo'n programma kunnen schrijven dan zou ik wel meer kunnen verkopen op ebay...jij ook trouwens

soit, ik heb nooit meer iets van de koper gehoord, zijn verkeerde adres staat nog steeds bij zijn account
dus tja: wie was dan in fout en heeft dat met pijn in het hart aanvaard?

Dit was de laatste keer dat ik hier om raad vroeg, buiten een paar mensen die een reactie gaven die ter zake deed, vind ik jullie maar zielige, jaloerse mensen ...
Precies of jullie geld zouden terugstorten als je helemaal niet in fout was ... wetende dat je dan schoon bleef zitten met je tickets omdat die in een postkantoor lagen
Bericht 17 van 18
laatste antwoord

oja: met het geld van de verkoop van de werchtertickets zijn we de zaterdag naar Pukkelpop geweest ?:|
Bericht 18 van 18
laatste antwoord