annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douane bij invoeren goederen

Hallo,

Het is hier al een aantal keer besproken, maar toch vraag ik mij het volgende nog af. Ik ben in contact gekomen met een verkoper uit canada die hetvolgende vermeld : "VAT is included for vermeld dat bij het opsturen van de goederen de "VAT included for Europe in the posted price". Betekent dit nu dat ik geen extra BTW moet betalen aan de douane, of niet ? Komen er dan nog andere kosten bij, en zo ja, welke ?

Alvast mercikes om te antwoorden !
Bericht 1 van 31
laatste antwoord
30 ANTWOORDEN 30

Douane bij invoeren goederen

joaquin-antique
Community-lid
Als je veel tijd hebt en van lezen houdt kun je hier alles vinden als je goed zoekt:
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/burgers/kopen_internet/index.htm
Tap into the power of all of us at eBay Live! It's the best business investment you'll make all year. June 13-15. Mandalay Bay, Las Vegas.



Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 2 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

Dit had ik inderdaad al gelezen, maar daar spreekt men over een te verwaarlozen waarde, wat hier niet het geval is. De koper lijkt mij eerlijk te zijn en heeft mij bevestigd dat er geen andere kosten zoals douane, btw enzo. zouden zijn, vermits die in de prijs inbegrepen zijn. Maar nu twijfel ik eraan of hij dat inderdaad kan ... zodat ik evt. achteraf niet voor verrassingen kom te staan.
Bericht 3 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

joaquin-antique
Community-lid
Misschien kun je in dat geval beter even met de dienst douane bellen en je vraag aan hen voorleggen?

Ik heb geen idee hoe het precies zit (ik voer nooit wat in via de Belgische douane) maar ik heb zo'n vermoeden dat je bij invoer toch gewoon voor invoerrechten en BTW moet betalen.

Iemand anders hier die er het fijne van weet?
Tap into the power of all of us at eBay Live! It's the best business investment you'll make all year. June 13-15. Mandalay Bay, Las Vegas.



Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 4 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

kroonprijs
Community-lid
Volgens mij kan die Canadese verkoper nooit Belgische btw innen en doorstorten.

Als het pakje de Belgische douane passeert zal er invoertaks, btw en aanbiedingskosten betaald moeten worden.
Bericht 5 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

VAT included for Europe in the posted price wil zeggen dat de btw in de prijs zit. Dit heeft eigenlijk niets met de douane te maken

Als je pech hebt bij de douane houden ze je pakje tegen en gaat het pas naar jou als je 'inklarings taksen'( kosten omdat je pakje wordt ingevoerd) en 'algemene kosten'( papier, typwerk, koffie ...) betaald.

Pakjes van lage loonlanden zullen eerder tegengehouden worden dan landen vb in Europa (ook omwillen van vele nepproducten ).


Het is niet zeker dat je pakje tegengehouden wordt.

Ik heb het volgende tegengekomen : Ik liet 5000 glowstick overkomen vanuit Amerika. Het was verpakt in 2 dezelfde dozen met zelde gewicht, allle 2 de dozen waren op het zelfde moment verzonden. De ene is gewoon toegekomen, op de andere moest ik invoertaksen en blablabla betalen.

Life is like a box of chocolats, you never know what you gone get!!!!!
Groetjes Joris,
ATROPX GLOW
www.atropx.be
Uw partner in glowsticks en LED

EBAY barbeque en stand, reageer hier!

http://groups.msn.com/EBQ/home.msnw

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Is wat het is ook is wat het is?
Bericht 6 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

Ivm die inklaringskosten : ik vermoed dat die alles bij elkaar ongeveer zo'n 30% van je aankoopbedrag voorstellen, niet ?
Bericht 7 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

zowiedot
Community-lid
http://forums.benl.ebay.be//thread.jspa?threadID=600000884&tstart=0&mod=1143397258402
zowie
Bericht 8 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

Ik heb het nog eens nagevraagd bij de verkoper, en hij beweert dat hij via z'n FexEx Account de BTW reeds toevoegt. Moest het pakket dan toch bij de douane onderschept worden, is hij (en niet ik) verantwoordelijk voor de kosten. Kan dit eigenlijk wel ???
Bericht 9 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

joaquin-antique
Community-lid
Ja, dat kan inderdaad als de goederen via FedEx worden verstuurd.
Op het FedEx formulier kun je aangeven wie voor de duties en de taxes gaat betalen. (sender of recipient of third party).
Als de verkoper dus "sender" aanvinkt dan zit je goed en is er geen vuiltje aan de lucht. ;-)
Tap into the power of all of us at eBay Live! It's the best business investment you'll make all year. June 13-15. Mandalay Bay, Las Vegas.



Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 10 van 31
laatste antwoord