annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douane bij invoeren goederen

Hallo,

Het is hier al een aantal keer besproken, maar toch vraag ik mij het volgende nog af. Ik ben in contact gekomen met een verkoper uit canada die hetvolgende vermeld : "VAT is included for vermeld dat bij het opsturen van de goederen de "VAT included for Europe in the posted price". Betekent dit nu dat ik geen extra BTW moet betalen aan de douane, of niet ? Komen er dan nog andere kosten bij, en zo ja, welke ?

Alvast mercikes om te antwoorden !
Bericht 1 van 31
laatste antwoord
30 ANTWOORDEN 30

Douane bij invoeren goederen

Dan is het dus een kwestie van vertrouwen : als hij dat vinkje aantiks is er geen vuiltje aan de lucht, en zo niet bestaat de mogelijkheid dat ik de klos ben ... ?
Bericht 11 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

joaquin-antique
Community-lid
Hij MOET een van de vakjes invullen. En ja, het is nu dus afwachten of hij betrouwbaar is. Succes en sterkte!.
Tap into the power of all of us at eBay Live! It's the best business investment you'll make all year. June 13-15. Mandalay Bay, Las Vegas.



Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 12 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

Bij een laatste reactie melde hij nog dat hij een Personal Fedex Account heeft, waarbij evt. bijkomende taxen automatisch op z'n account gezet worden zodat hij die later moet betalen. Blijkbaar is dit een dikwijls gebruikte manier om bestemmelingen te vrijwaren van BTW en douane taxen.
Bericht 13 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

joaquin-antique
Community-lid
Ja, dat klopt exact.
Ik krijg 1 x per jaar, zo rond de Kerst, een groot Kerstpakket uit Amerika op dezelfde manier en ik heb nooit iets hoeven betalen voor invoerrechten en taksen en aanbiedingskosten dus ik denk dat het wel in orde zal komen.
Tap into the power of all of us at eBay Live! It's the best business investment you'll make all year. June 13-15. Mandalay Bay, Las Vegas.



Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 14 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

kroonprijs
Community-lid
Indien verstuurd via een internationaal vervoerder is het correct. De vervoerder zorgt dan voor alle documenten en btw indien de verzender daartoe de opdracht heeft gegeven.
Indien de verzender die opdracht niet heeft gegeven is het de ontvanger die de gemaakte kosten voor invoer en btw moet terugbetalen aan de vervoerder.
Bij mijn eerder antwoord ging ik er van uit dat het met de post zou verstuurd worden.

VAT included for Europe in the posted price wil zeggen dat de btw in de prijs zit. Dit heeft eigenlijk niets met de douane te maken
Toch wel. Een commercieel pakje uit Canada met waarde van + 22 euro of een gift van + 44 euro dat via de post binnenkomt en dus door de douane moet is onderworpen aan btw, invoer en kosten. Ook al zou er reeds Canadese btw in zitten. De ontvanger dient al die kosten aan de douane te betalen.

Via een internationale vervoerder worden de goederen zonder Canadese btw verstuurd (export) en zorgt de vervoerder voor de invoer en btw. Die kosten worden volgens afspraak aan de verkoper of de koper verrekend.
Bericht 15 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

Bedankt iedereen voor jullie duidelijke reacties !

Nog een klein vraagje : als je iets laat opsturen vanuit de UK (binnen europa dus) moet je dan ook rekenen op douane, btw en inklaringskosten enzo, of niet ?
Bericht 16 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

kroonprijs
Community-lid
Uk niet, maar wel de eilanden Jersey en Guernsey
Bericht 17 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

petermarsal
Community-lid
Ik wil ook een groot kerstpakket uit Amerika  
 I Being eBayer of the month
 
 
 Veritas odium parit
Bericht 18 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

joaquin-antique
Community-lid
Ik zal het doorgeven. :^O
Tap into the power of all of us at eBay Live! It's the best business investment you'll make all year. June 13-15. Mandalay Bay, Las Vegas.



Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 19 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

daniel_august
Community-lid
BTW is altijd verschuldigd. Het is een nationale verbuiksbelasting,daar waar ge uw goederen gaat verbruiken betaald ge BTW (er zijn uitzonderingen). Een particulier kan de BTW betalen op het ogenblik van de invoer, ook al is dit een ander EG-land met een ander tarief. Een zelfstandige moet het tarief van het land van bestemming hanteren(boekhoudkundig,aankopen in andere EG-landen).
vb-Aankoop derde land(=buiten EG)-BTW en rechten
verschuldigd(vrijst.22 euro)
-Aankoop ander Eg-land, voor part. zit BTW in prijs,
mag aanvaard(uitz.Canarische eil..)
voor zelfst. boekhoudkundige
aangifte.
Bericht 20 van 31
laatste antwoord