annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

Op een andere site zie ik een cdke te koop staan ,Ik stuur een mailtje naar de verkoper dat ik interesse heb in zijn cdke, ik vraag vriendelijk de verzendingskosten......Krijg ik een mailtje terug dat de verzendingskosten voor zijn cdke 3 euro's bedragen WABLIEF 3EURO...ik stuur hem een mailtje terug van als ik een cdke of dvdke verstuur ik maar aan 0,88 of 1,32 verzendingskosten zit.Omdat de cd niet veel kost vind ik toch dat ze het iet uit de verzendingskosten moeten halen he pffff .
Bericht 1 van 85
laatste antwoord
84 ANTWOORDEN 84

Ik pleit voor shipment en handling apart te vermelden.

Volgende keer gaat mijn "informatie" e-mail er ook heel anders uitzien.

Ik ga vragen naar de exacte verzendkosten èn verzendwijze: en naar de exacte handling kosten, kunnen-willen ze me die niet geven : bied ik niet.

Vind ik de verhouding handling te groot: bied ik ook niet.

Bericht 21 van 85
laatste antwoord

Je bent een voorbeeldige koper......... 😉

Bij eBay.com staat er wel shipping & handling maar die kosten zijn één, dus niet gespecificeerd.

U vraagt, wij draaien

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 22 van 85
laatste antwoord

blij dat ik jou tenminste niet ontgoochel :^O

Bericht 23 van 85
laatste antwoord

Ik wist wel dat je je naam weer eer aan zou gaan doen Sunsunnie! Gelukkig is de zon weer snel door de donkere wolken gekomen. ;-)
* Als iets té mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook!

* Eerst lezen, dan vragen stellen en pas als alles duidelijk is bieden!

Natasja

* Als iets té mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook!

* Eerst lezen, dan vragen stellen en pas als alles duidelijk is bieden!

Natasja
Bericht 24 van 85
laatste antwoord

Verzendkosten zijn de kosten die je maakt om iets te verzenden.

Porto = de kale prijs van de postzegel.

Verzendkosten zijn dus de porto + eventuele kosten die gemaakt worden voor verpakkingsmateriaal enz. enz.

In de eBay regels staat vermeld dat je een redelijk bedrag extra mag aanrekenen bovenop de porto kosten.

Het is dus eigenlijk hetzelfde als op eBay.com Shipping & Handling.

U vraagt, wij draaien

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 25 van 85
laatste antwoord

Troost je zonnig zonnetje

http://europa.eu.int/eur-lex/nl/consleg/pdf/1997/nl_1997L0007_do_001.pdf

Artikel 4
Voorafgaande informatie
1. Voordat een overeenkomst op afstand wordt gesloten moet de consument tijdig beschikken over de volgende informatie:
a) identiteit van de leverancier en, in geval van overeenkomsten waarbij vooruitbetaling verlangd wordt, diens adres;
b) belangrijkste kenmerken van het goed of de dienst;
c) prijs van het goed of de dienst, alle belastingen inbegrepen;
d) leveringskosten, in voorkomend geval;
e) wijze van betaling, levering of uitvoering van de overeenkomst;
f) het bestaan van een herroepingsrecht, behalve voor de in artikel 6, lid 3, bedoelde gevallen;
g) kosten voor het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand, wanneer die op een andere grondslag dan het basistarief worden berekend;
h) geldigheidsduur van het aanbod of van de prijs;
i) waar passend, de minimumduur van de overeenkomst in geval van overeenkomsten voor duurzame of periodieke dienstverlening of productlevering.

Je dient dus de verzendingskosten te krijgen vooraleer je tot een geldige overeenkomst zelfs maar KAN komen. Zolang je al de voorgaande elementen niet kent, heb je geen enkele verplichting.
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 26 van 85
laatste antwoord

en nu ikke! ellooteeteejoo!

dit bericht vandaag ontvangen na een vriendelijke e-mail wat de extra kosten voorstelden:

Hi xxx,
I am glad you recieved the lamb safely. I am not sure why the shipping costs were less than we charged you. We went by what the USPS website said the cost would be. I think I even sent you a copy of their rates? But don't worry, we will give you a refund of $9.00 for the excess charge. Since you paid through PayPal I will be crediting it back to your PayPal account this afternoon. Sorry for the confusion, again I don't know why USPS' fees were less than they stated they would be?
Thanks again and have a great day!

Bericht 27 van 85
laatste antwoord

@sunsunnie: welkom in de zalige wereld van de onbegrensde communicatie! Een simpel mailtje volstond om een geschilleke van de baan te helpen. Je bent een voorbeeldkoper. Andere hadden al met negatieve feedback gegooid of de verkoper zwart gemaakt op het forum! suppie!!

gr, steven

Life's a sonic rush.
Let hear of you!
*nismo_one*

eBay is getting a serious waste of effort and time...

Bericht 28 van 85
laatste antwoord

het schijnt wel zo te zijn dat je niet kan betrouwen op wat de USPS website aangeeft als verzendingskosten als je die online berekent (ik heb daar al meerdere opmerkingen over vernomen). Er blijken nogal eens een ander bedrag betaald te worden als je een pakket daadwerkelijk afgeeft in een Amerikaans postkantoor.

Je verzender KAN dus gelijk hebben.
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 29 van 85
laatste antwoord

en ik die dat zo'n handige tool vond 😉

Bericht 30 van 85
laatste antwoord