op 21-12-2011 08:02
Zeker niet vergeten dat er morgen geen postbedeling zal zijn, en dat ze vermoedelijk op vrijdag de achterstand moeten wegwerken waardoor we eigenlijk kunnen zeggen dat er vanaf morgen geen pakjes met gekochte goederen zullen aankomen bij de kopers deze week.
Ook zullen de meeste kantoren niet open zijn, sorteercentra hier bij ons in Leuven is niet toegankelijk.
D.
op 21-12-2011 16:01
We zijn aan het afwijken.. maarja...volgende maanden zullen wij de gevolgen van de huidige recessie nog voelen.
Alle zelfstandige organisatie voorspellen de komende maanden nog een hoop sluitingen, afslankingen, enz...
Ik hoor juist in het Vlaams Parlement dat wij de komende maanden nog voor 600 miljoen euro gaan moeten besparen, bovenop de 4 miljard van onze nationale regering... men verwacht een kleine 10.000 afdankingen in vlaanderen (dit zijn de huidige verwachtingen)
Swat, dat ze morgen staken kan ik begrijpen... maar is staken echt een oplossing?
Door deze staking gaan wij weeral een aantal problemen hebben omdat onze verzonden pakjes te laat gaan aankomen, met alle gevolgen, slechte FB inzake verzending...dus dank aan Bpost...wanneer gaan we een tweede speler op de markt krijgen inzake bedeling van de post?
op 21-12-2011 20:30
hallo iederèèn:^Owe zitten er weer goed voor,jongens toch,heb het jaren meegemaakt.dat er eigenlijk nog nooit een rijke opgekomen is,om een bedrijf tegen te starten,dat wat rapper en beter werkt?morgen staking,zaterdag en zondag werken met minimum bezetting!ik weet nu niet meer of het bestaat,weet je indertijd moest bij ons de nachtploeg niet opkomen,op vrijdagavond omdat ze de nacht deden,ook een uur minder werken!!!!,ze hebben de fout begaan,om alles met camions te vervoeren, !!!!de maandag geraken ze niet door,de helft blijft liggen!!of ze roepen mensen op van interim,die van toeten noch blazen weten,jammer voor deze mensen,u moet de baan eens doen,met een schema in uw tas!!zonder opleiding!vroeger werd alles gesorteert en met de trein gelost en geladen,alles was altijd weg,als er iets vergeten was de volgende trein op,was vroeger veel beterik heb nooit gestaakt,wat voor zin heeft het,alles is al getekend,veel te laat,nu staken HOPELOOS-kerst of nieuwjaar pasen etc,ochtendploeg gans de dag werken,namiddagploeg,van 14u tot 18u,en de nacht moest niet meer opkomen !
op 21-12-2011 20:40
:^Oallez vele denken een dag verlof,we zullen eens zien,hoeveel er op het werk zullen geraken,en degene die gaan,carpooling,zullen zweten,deze mogen mss 2 ronden doen ai ai ai,heb alles meegemaakt
op 21-12-2011 20:45
en pakjes die niet ingeschreven zijn of gescand.......
op 21-12-2011 21:00
staken is een recht,MAAR op voorhand aanvragen,en met geldige redenen,afschaffen kan ook niet,ja we gaan slechte tijden tegemoet,en dat zal ook ik voelen,de kleine man altijd,en de griekse toestanden,ja,mijn pa zei over 5 jaar,we gaan naar de jaren 1930,en het is bijna zover
op 22-12-2011 11:33
@k**t*,
Staken is idd een recht en grote stakingen zoals deze worden altijd op voorrand aangekondigd, enne... "geldige reden"... als de drie grote bonden samenwerken is er altijd een geldige reden, anders dan bij "wilde" stakingen die zelden door de vakbond worden erkend.
Hier gaat hier over onze toekomst en die van onze kinderen en kleinkinderen... 2 jaar langer werken is geen ramp, ttz: men trekt het vervroegd pensioen op met 2 jaar en dat is niet abnormaal.
We moeten een loopbaan hebben van 45 jaar om een volledig pensioen te krijgen, vroeger gingen heel veel mensen al werken op 14 jaar, tegenwoordig is dat zo tussen 18 en 20 jaar, die kunnen dus op hun 60ste geen 40 jaar bijeen krijgen.
Maar het gaat om het geheel van het pensioenstelsel... afbreuk van de gelijkgestelde perioden (ziekte, invaliditeit, werkloosheid, loopbaanonderbreking....) om over het brugpensioen nog te zwijgen dat men helemaal wil afschaffen.
Jammer dat de privé niet meestaakt, maar ja, dat kost te veel geld aan stakingsvergoedingen, die moeten ze niet betalen bij overheidsdiensten want die hun lonen lopen gewoon door.
Nu ja, ik heb mijn post vandaag gekregen, al was het niet veel en de postbode getrakteerd op een goeie kop koffie!
op 22-12-2011 12:35
Hier is vanmorgen de krant geleverd en later is de postbode ook langs geweest.Post is open.
Dus niet iedereen doet mee.
Er zijn blijkbaar toch heel wat mensen met gezond verstand.
We worden,gelukkig maar,ouder ,studeren langer,dus het huidige stelsel is niet langer houdbaar.
op 22-12-2011 12:40
walesha,nu moet er mij toch iets van het hart,ik volg villa politica al jaren,en de zevende dag.waarom die leerplicht tot 18j,kunnen toch allemaal geen advokaten,dokters,etc worden,sommige gaan niet graag naar school,ik ken er zo ènè,in de fam,ben beschaamd in zijn plaats,gestudeert,voor wat,niets diploma niets,ouders geld ingepompt tot en met,.van zijn 20 tot nu 30 jaar heeft hij 4 maand gewerkt!!durft het nog te zeggen!zijn uitleg,ge valt omver!word begeleid door interimbureau ,waar ik mijn bedenkingen over heb-uitleg,heb het niet nodig,als mijn moeder sterft ,erf ik genoeg!blijf gezellig thuis wonen,dag en nacht spelletjes spelen op pc,tot onder de morgen 4 u!!!eten en drinken voor niets,en nog 635 euro dop!heb een auto,heeft alles,en de ouders zich maar krom werken.ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam,maar dit kan er bij mij niet in,dat ze hem niet doen werken-is het heet,de vroege wil hij niet doen,is te ver,te koud ,ja man,ik smeet hem buiten,moest dit de mijne zijn ,en die interimbureaus,zouden ze eens beter moeten kontroleren,en tovh blijft hij stempelen.zijn laatste stap vorige week zei ze op interim,is hier geen liefdadigheidsinstelling,waarom vliegen die er niet af .
op 22-12-2011 12:42
KRANT VANDAAG MELD 25 POSTBODES ONTSLAGEN !
op 22-12-2011 12:54
ik ben nu geen vl belanger hè,maar de laatste keer,hadden ze gevraagt om de schoolleeftijd ,terug naar 16 j te brengen,deeltijds leren en werken,of gans werken,dit vond ik nu eens goed,want zoals ik al schreef,ze worden allemaal geen toppers hè,bedoel arts of leraar of apotheker,dus die niet graag gaan,doen werken,en dan komen ze zeker aan die dienstjaren ! als ik even buiten ga,en die terrassen vol zie zitten,amai,wij hadden geen geld,en konden niet weg van de school.aan de opvoeding ligt het,mijn vader was baas met zijn OGEN,en dan sprongen we uit mekaar,en over school ,moesten we niet komen klagen,als we de regel op ons handen kregen.weet je wat hij zei,teken dat je het verdient hebt,en allemaal tevoet naar school!DISCIPLINE dat ontbreekt bij de jeugd hedendaags.ik was ook niet gebuist,maar ging liever werken van mijn 14 j,tegen dat ik trouwde had ik al 9 j geld naar huis gebracht.waar ik fier op was.