annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verdwijnen van post

Beste,

ik verzend ongeveer 150 poststuks per maand. Nu merk ik dat de laatste twee maanden er gemiddeld 10% of 15 stuks verdwijnen, kopers begrijpen dan niet dat je alles probeert om hier een oplossing voor te vinden, enz...enz...
Ook merk ik dat meer en meer poststukken meer dan een week (of langer) onderweg zijn.

Hebben jullie dit ook ondervonden?

vr gr.
D

Bericht 1 van 23
laatste antwoord
22 ANTWOORDEN 22

Verdwijnen van post


als je een winkel uitbaat zoals ons, dan is het bijna dagelijkse kost, winkeldiefstal, elke klant is een potentieële dief, je kan echt niemand meer vertrouwen. We worden net niet paranoia.

... De statiestieken zijn dan nog niet correct want veel diefstallen worden niet eens aangegeven omdat het met de kraan open dweilen is.
...




Ik stond tot 5 jaar terug aan het hoofd van een kleine winkelketen, dus ik ben best wel op de hoogte van het probleem van winkeldiefstal, ook door personeel, beste Winkelcentrum.

Winkeldiefstal is zondermeer een voldongen feit waar je niet buiten kan, en een winkeluitbater die een klein beetje nadenkt rekent dat in zijn prijzen in.

Tenzij je gaat rechterhanden afkappen of zo, is dit niet te vermijden gedrag.

Het heeft geen zin om te zagen over 'de slechtheid in de mens', je moet gewoon rekening houden met dit typische menselijke karaktertrekje.

Goederenverdwijning, door diefstal of niet, tijdens de verzending naar de klant toe is iets totaal anders en een veel lastiger situatie :  het financiële verlies kan je inrekenen, maar je krijgt te maken met een misnoegde en dikwijls weinig begripvolle klant, en dat is voor mij het grote probleem.

Maar stellen dat 1 tot 10 % aan vingers blijft plakken zou betekenen dat er dagelijks heelder vrachtwagens met post achterover worden gedrukt.... :-D.




Bericht 11 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

die 10%  dit is niet mijn stelling hé!

ik heb gewoon gereageerd op het onderwerp.

ik weet ook wel dat de postbode eens een brief kan verkeerd posten (wat bij onze postbode nogal te dikwijls gebeurd) en dan hangt het maar af van de eerlijkheid van de ontavnger of deze de brief of zending terug stuurt of in de juiste brievenbus gaat stoppen.

Ik durf hier in alle eerlijkheid zeggen dat maandelijks toch wel 1 brief in ons gebouw toekomt die niet voor ons is.
wij wonen bvb koningsstraat 68 en krijgen vaak post binnen voor mensen die in de Alb. 1 promenade 68 wonen.

eigenlijk is dit 1 te veel per maand.

Ik heb 5 jaar krantenronde gedaan en je kan het je niet permiteren om een krant in een verkeerde bus te stoppen. Checken en dubbelchecken, gewoon je job zo goed mogelijk uitvoeren, en ik weet, niemand is perfect, ik ook niet, maar je kan er wel naartoe streven.

Bericht 12 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

even hier op terugkomen. Ik heb deze maand 6 negatieve reactie wegens trage verzending. Ben mijn powerseller status kwijt plus een opmerking van ebay dat ik de regels niet volg.


Wat kan ik hier aan doen. Ik verzend steeds na 2 dagen, maar blijkbaar is er tussen afgifte en uiteindelijke bestemming een gat waarin nogal wat verdwijningen gebeuren.


Sommige kopers melden dus een ZEER snelle verzending, andere kopers melden een zeer trage (en negatieve) verzennding.


Wat kan ik hieraan doen?


 


 

Bericht 13 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

Zo vlug mogelijk alles verzenden, onmiddellijk nadat je de betaling gekregen hebt, en een mailtje sturen naar de koper op het moment dat het object verzonden is, sommige kopers realiseren zich niet dat het een paar dagen duurt voor het geld op je bankrekening staat.


Ik stuur zoiets : Beste klant, bedankt ik heb uw vandaag uw betaling ontvangen, uw pakje is verstuurd.



m.
Bericht 14 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

Even met de klantendienst bellen, je bent professionele verkoper, BROODROOF is nooit plezant.


 


Het staat mij wellicht ook te wachten, nog enkel klanten die vinden dat ik te traag opstuur en heb het zitten.


 


Iemand heeft me een lage quotering gegeven die pas 3 weken nadien betaald heeft. Ik heb onmiddellijk verstuurd maar als de post niet meewilt!


 


Na 2 dagen kreeg ik al een mail waar z'n goederen bleven ... naar Frankrijk.


 


Ik ben de moed kwijt en bied alleen nog NU kopen aan, doe zelfs geen veilingen meer,  ik film zelfs elke enveloppe die ik in de postbus ga droppen, de mensen kijken dan nogal raar maar dat is blijkbaar de enige manier om je safe te stellen, ook naar paypal oe als bewijs dat het opgestuurd is.


 


Ik wacht op de dag dat iets niet toekomt, dan haal ik vtm en vrt erbij met m'n filmpje om aan te tonen dat er iets niet klopt. 


 


Enfin, .... je zou demoed verliezen.

Bericht 15 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

Wat ik dus echt niet begrijp is dat voor de ene koper het snel gaat en voor de andere traag.


VB twee pakjes allebei zelfde inhoud, gewicht enz...worden beide op dezelfde dag afgegeven aan het sorteercentrum hier bij ons. Beiden worden als non-prior verzonden (heb een frankeermachine) het ene pakje komt 2 dagen later aan, het andere 2 weken later. (of niet?!)


Ik vraag mij af wat het verschil is?


 

Bericht 16 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

Waarom denk ik dat ik negatieve feedback krijg? Als je verwittigd dan MOET het ook toekomen he...


zie verder voor vb.

Bericht 17 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

'VB twee pakjes allebei zelfde inhoud, gewicht enz...worden beide op dezelfde dag afgegeven aan het sorteercentrum hier bij ons. Beiden worden als non-prior verzonden (heb een frankeermachine) het ene pakje komt 2 dagen later aan, het andere 2 weken later. (of niet?!) Ik vraag mij af wat het verschil is?'



Het verschil is het adres van bestemming ... niet iedere postbode gaat de pakjes even vlug brengen, of de pakjes blijven onderweg hangen. Binnen België zou er geen al te grote vertraging mogen zijn, naar het buitenland kan de verzendtijd heel verschillend zijn.



m.
Bericht 18 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

"Binnen België zou er geen al te grote vertraging mogen zijn,"


 


wel tussen 2 dagen en 2 weken = wel groot verschil. We spreken hier inderdaad over alles binnen Belgie.


Buitenland daar spreek ik helemaal niet meer over.


 


 


 

Bericht 19 van 23
laatste antwoord

Verdwijnen van post

marinela-60
Community-lid

Hallo Als ik iets kleins verkoop, dan steek ik het in een grote doos.


Dat is een tip die ik heb gekregen van iemand die in een sorteercentum werkt.


minder kans om het in je zak te steken.


Als je iets verzendt in een rol , nog eens de uiteinden goed dichtkleven , ook een tip van het sorteercentrum.


iets naat Italie, verpakking  groot, want zo zeggen ze bij de post  zelf , Italie is een achterlijk land op gebied van de post !!!


Dus hoe groter de doos hoe veiliger.


Met munten is dit moeilijk ( verzendkosten ) , maar liever zo dan verlies of gestolen.


Onze postbode drinkt graag een pintje en neemt het ook niet zo nauw de post in de juiste bus te steken.


En niet iedereen is zo eerlijk om die nadien bij je te bezorgen.


Dat is erg , voor ons verkopers , en niet veel aan te doen vrees ik.


En  ik werk in een electro zaak (keten ), elke dag  verpakking opgescheurd , knopen van radios, ook van wasmachines en bestekbakjes van afwasmachines , lades uit vriezers, koffiekannen , mandjes uit frietketels enz. enz enz. alles nemen ze mee.


Dat is inderdaad de verkoopwereld .


Groeten marina


Ik krijg in mijn bus van andere mensen wekelijks:


Belastingsbrieven , doktersoproepen , Belgacomrekeningen, postkaartjes , verjaardagskaarten.


Tis een echte plaag , die postbode.


En op elke hoek een pitstop.


Ik veronderstel dat het ergens anders , van 't zelfde laken broek is.


 

-- Bewerkt door marinela-60 om 22 Mar 2011 19:42 CET
Bericht 20 van 23
laatste antwoord