annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verstuurd met DPD en beschadigd.

Ik heb een pakje ontvangen vanuit Duitsland, verstuurd met DPD. De inhoud was beschadigd en is onbruikbaar. Ik heb betaald voor verzekerde verzending. Heb contact gehad met DPD België om dit te melden. Daar werd me verteld dat ik dat NIET kan melden, dat dat de verkoper moet doen omdat hij klant is met DPD en ik niet.
Maar de verkoper in Duitsland wil dat niet doen. Ik heb betaald voor verzekerde verzending en de verkoper heeft z'n geld onmiddelijk gehad ( via overschrijving gedaan )maar wil dat nu niet melden aan DPD. Voor hem is alles in orde, heeft tenslotte z'n geld en dat is voor de verkoper het belangrijkste. Hij moet het alleen maar melden bij DPD Duitsland, dat is alles en dat wil hij niet doen.
Weet er iemand wat ik daartegen kan doen en hoe ik dit kan oplossen.
Dank bij voorbaat
Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Als de verkoper nu nog geen oplossing geboden heeft, wordt het tijd voor negatieve Feedback !

m.

m.
Bericht 11 van 16
laatste antwoord

Snap je iets niet sinaaiman?

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 12 van 16
laatste antwoord

Nee, ik vrees dat ik prima snap, maar dat mijn visie enigzins anders is. Da's niks abnormaals, hoor ! Ik heb al heel mijn leven zo wat speciale (afwijkende) visies op allerlei kwesties.

Vroeger(toen alles beter was:-D) gaf eBay zelf een tegemoetkoming (onder bepaalde voorwaarden).Misschien sloten ze hiervoor een verzekering af, maar dat is hier niet van belang.
Anno vandaag is er uitsluitend kopersbescherming als er met PP wordt betaald. Ik zie dat ronduit als een manier om hun eigen zusterbedrijf te promoten.
En wat houdt die kopersbescherming nu in ? Dat ze het geld terugpikken van de verkoper (op voorwaarde dat het er is)

Wat zijn nou de gevolgen van de huidige "regeling"?
1.De oneerlijke koper kan 3 x per jaar (dacht ik) gratis shoppen.Wie slim is wacht hiervoor tot het jaar bijna ten einde is, dus verkopers zijn best op hun hoede.
2.De verkoper wordt verplicht om uitsluitend t&t te verzenden, wat de verzendkosten omhoog jaagt, en zijn omzet dus naar beneden.
3.De bona fide koper die veel kleinere objecten "overseas" koopt, en met PP betaalt ziet de verzendkosten stijgen tot op een punt dat-ie afhaakt.

Wie spint er garen bij de huidige "regeling"?
1.De oneerlijke koper
2.eBay zelf, want ze schermen met een kopersbescherming die hun niks kost.
3.PP dat schaamteloos wordt gepromoot (eigenlijk verplicht) en ook al geen enkel risico loopt.

't Is zomaar mijn visie, hoor. Waarschijnlijk wijkt ze af van de jouwe, en zelfs van die van de meerderheid.
Maar -zoals ik al zei- dat is al jàààààren zo.

Het spijt me dat ik het draadje van Zijspoor niet meer terugvind. Je weet wel...het pro-Paypaldraadje dat na een aantal postings een rare draai nam. Het zou bepaalde punten uit het bovenstaande prima illustreren.

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

Bericht 13 van 16
laatste antwoord

@sinaaiman
U heeft het over " oneerlijke koper "
Ik veronderstel niet dat u mij daarmee bedoeld.
En persoonlijk vind ik dat ebay een degelijke bescherming zou moeten geven aan de kopers.
Dat zou misschien oneerlijke verkopers een beetje afschrikken.
En er zijn er toch ook nog veel verkopers op ebay die geen Paypal gebruiken.
Bericht 14 van 16
laatste antwoord

Neenee, ik bedoelde daar jou absoluut niet mee.
Sorry als dit zo zou zijn overgekomen.
Sterker nog : ik bedoelde daar niemand in t bijzonder mee.
Ik vind alléén maar dat een vorm van kopersbescherming op eBay wenselijk zonder dat deze afhangt van Paypal.
Daarom vond ik de vroegere situatie inderdaad beter....Opgelet : niet "volmaakt" maar gewoon "beter".

Bericht 15 van 16
laatste antwoord

En er zijn er toch ook nog veel verkopers op ebay die geen Paypal gebruiken.
Dat klopt, voorlopig toch nog, voor zover ze zich beperken tot binnenland.

Bericht 16 van 16
laatste antwoord