annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat is een normale kilometervergoeding?

In mijn advertenties staat dat ze kunnen komen afhalen of dat ik verstuur. Nu wil eentje het niet verstuurd krijgen, en komen halen is te ver. Ze vraagt of ik het niet kan brengen. Ik wil daar eventueel over nadenken, maar dan doe ik dat wel niet gratis. Ik zou dan een bedrag/km vragen. Maar welk bedrag is normaal?
Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

Wat is een normale kilometervergoeding?

Tja...volgens mij zit daar een reukje aan. Laat je in elk geval éérst via overschrijving betalen (néé, niet via PP), mét de kilometervergoeding inbegrepen.
Anders riskeer je daar voor een gesloten deur te staan.
En de vergoeding ? Volgens mij kan je dat niet doen voor minder dan 0,11 tot 0.12 € per kilometer, waarbij je het aantal kilometer moet verdubbelen (heen en terug).
Da's dan alléén nog maar het (met de natte vinger) geschatte brandstofverbruik, zonder rekening te houden met de rest (slijtage, je tijd.. etc.)
Maar eerlijk gezegd denk ik dat je met een NBB zit...


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 2 van 11
laatste antwoord

Wat is een normale kilometervergoeding?

Ha ja, laat je nog eens weten hoe het verder verloopt?
Ik ben wel een beetje nieuwsgierig.:-)


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 3 van 11
laatste antwoord

Wat is een normale kilometervergoeding?

Als ik paypal zou aanvaarden voor dit item, zou ik wel een papier laten tekenen waar op staat dat ze alles gekregen heeft in goede staat, zodat ze later niet kan claimen.

Ik denk dat ze trouwens snel zou kiezen voor verzending. heb eens uitgerekend, het zou haar ongeveer 39 euro kosten...
Bericht 4 van 11
laatste antwoord

Wat is een normale kilometervergoeding?

joaquin-antique
Community-lid
Geen PayPal accepteren, zo'n getekend papier geldt niet als bewijs voor PayPal. (leer je het nooit? :^O)

Vooraf laten betalen en 0,25 per km rekenen (benzine + tijd).
Heb ik ook een keer voorgesteld. Nooit meer wat van gehoord. :-)





Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 5 van 11
laatste antwoord

Wat is een normale kilometervergoeding?

Paypal moet zich houden aan de Belgische wetgeving. Een ontvangstbewijs geldt WEL als bewijs. Ze zeggen misschien van niet, maar een aangetekende brief van mijn advocaat en plots is alles weer in orde.

Immers de koper heeft getekend dat hij het item in goede staat heeft ontvangen. Als hij later beweert van niet, liegt hij. Als Paypal hem gelijk geeft, is Paypal medeplichtig aan oplichting. Als er een rechtzaak van komt, is een getekend papier bewijs dat 1. de koper liegt en 2. paypal actief meewerkt aan oplichting. Denk je echt dat paypal het zo willen laten lopen?
Bericht 6 van 11
laatste antwoord

Wat is een normale kilometervergoeding?

En ? Nog nieuwe ontwikkelingen in deze kwestie ?


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 7 van 11
laatste antwoord

Wat is een normale kilometervergoeding?

Een hopeloos geval. Vrijdag en zondag heb ik haar gevraagd of ze toch zeker de items gaat nemen, omdat ik ze anders afgelopen weekend gratis kon aanbieden op ebay. Ja, hoor, geen probleem, ze moest de items hebben. Gisterenmiddag doodleuk een mailtje: "overschrijving lukt niet." Drie woorden, meer niet. En geen enkele reactie terug. Wat lukt er niet? heb haar voorgesteld het geld op te sturen, maar niks reactie meer.
Bericht 8 van 11
laatste antwoord

Wat is een normale kilometervergoeding?

Tja, 't was enigzins te voorzien, niet ?
Och, een ramp is het niet,alléén een beetje jammer van je tijd en moeite.


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 9 van 11
laatste antwoord

Wat is een normale kilometervergoeding?

Nou, het gaat toch wel om een aardig bedrag (net geen 300 euro) dus ja, toch wel meer dan enkel een beetje jammer. Zeker omdat ik het anders gratis had kunnen aanbieden. Als ik het nu aanbied, kost het me al 2 euro, zonder dat ik zeker ben dat het verkoopt.

Trouwens mail terug gehad: de vader van haar beste vriendin is gestorven en daarom heeft ze geen tijd om te betalen. Ik laat haar voorlopig maar wat doen, verschijnt de betaling toch, dan is het leuk, verschijnt ze niet, dan gaat volgende keer de items op ebay.
Bericht 10 van 11
laatste antwoord